Interne 3,5" card reader ._.

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hallo allemaal...

Ik heb een Lian Li PC kast en daar is een 3,5" front bezel van kapot gegaan, dus ik heb nu.. een gat in mijn PC. :/

Nu wil ik ook een card reader aanschaffen (altijd handig, die geheugenkaartjes lezen) en nu zag ik dat die er niet alleen extern en 5,25" zijn, maar ook 3,5" :) Bijvoorbeeld deze http://cgi.ebay.de/ws/eBa...014&rd=1#ebayphotohosting

Nou heb ik eens rondgekeken enzo.. Maar ik heb er eigenlijk geen gevonden die aan mijn eisen voldoet.. Misschien dat ik via deze weg iemand kan vinden die er meer verstand van heeft en mij kan wijzen op een card reader die aan de volgende specificaties voldoet:
  • Moet intern zijn
  • Moet 3,5" zijn (mijn gat moet dicht >:) )
  • Moet zwart zijn ('t is een zwarte kast.., verwisselbaar frontje kan ook (is beter eigenlijk))
  • Moet zoveel mogelijk in 1 zijn (het moet zoveel mogelijk kunnen lezen..)
  • Hij moet bestelbaar zijn per 1 (ik had een 22 in 1 interne gevonden, maar ik kwam er, na 10-15 keer heen en weer mailen, achter dat ik die per 1000 moest bestellen :X )
Als er iemand is die mij hier mee kan helpen (of een schopje naar een online PC zaak ofzo kan geven) zou dat heel fijn zijn :)
Het "beste" wat ik tot nog toe heb gevonden is er een van Apacer, maar die leest geen xD...

Alvast bedankt voor iedereen die mij in dit topic helpt _/-\o_ Alle hulp is welkom :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15
Bij de Gistron: Zwarte 3.5" 16in1 cardreader voor € 11,90 (staat onder "Kaartlezer")

[ Voor 9% gewijzigd door OnTracK op 06-05-2005 18:35 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

welke kaartjes moeten er sowieso in kunnen?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
BoudewijnLinux schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:35:
welke kaartjes moeten er sowieso in kunnen?
Volgens mij maakt dat hem geen klap uit :p Dat gat moet gewoon dicht.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 01:31

Tourniquet

Hiya, fellas!

Volgens mij heeft Sweex er een die jij zoekt, voor € 14,90.

Afbeeldingslocatie: http://gistron.com/img/producten/1113377957.jpg

http://gistron.com/scripts/producten.php?cat=62

Specs:

Type: 3.5"/5.25" 16in1 kaartlezer / -schrijver
intern/extern: Intern en extern (3.5")
Kleur: Beige, Zwart, Zilver, Blauw en Rood (4 zelfklevende covers)
Aansluiting: Via USB 2.0 (1.1), inclusief kabel (USB A type -> B type) en met bracket

Ondersteunt 4 sockets voor: Compact Flash I/II (4MB-1GB), Micro Drive (340MB-512MB), Secure Digital kaart (8-512MB), Mini Secure Digital (8-512MB), Multi Media kaart (8-128MB), Reduced Size Multi Media kaart (8-128MB), Memory Stick (4-128MB), Memory Stick Magic Gate (4-256MB), Memory Stick Select (4-128MB), Memory Stick Pro (4MB-1GB), Memory Stick Duo (4-128MB), Memory Stick Pro Duo (4-128 MB), Smart Media (4-128MB), Smart Media Ram (4-128MB), XD (4-512MB)

Opmerkingen: Leds voor power en lees/schrijfactiviteit

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Tanuki
  • Niet online
lemming_nl schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:39:
[...]

Volgens mij maakt dat hem geen klap uit :p Dat gat moet gewoon dicht.
Idd, dat gat moet dicht.. Maar toch zeker wel SD...

Tourniquet, volgens mij is dat er al een die goed genoeg is...... Een topic op Tweakers en je bent er zo uit :) Even kijken naar die die OnTracK postte.....

Bedankt jongens! :)

EDIT: .. :o Wat betekenen die 4-128MB? is dat wat ie max. kan lezen? :p 't liefste een.. zonder limiet, zeg maar..
EDIT 2: Die OnTracK zei is perfect, maar die leest geen xD. :o

[ Voor 22% gewijzigd door Tanuki op 06-05-2005 18:49 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Mycom heeft een Apacer 7in1 voor €15

• Tanuki
  • Niet online
Die leest ook geen xD..

(veeleisend ben ik wel)

[ Voor 39% gewijzigd door Tanuki op 06-05-2005 18:53 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:13
Vobis heeft een Apacer 3,5" 15-in-1 cardreader voor € 14,95

• Tanuki
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:58:
Vobis heeft een Apacer 3,5" 15-in-1 cardreader voor € 14,95
Da's dezelfde als die op MyCom en die leest ook geen XD... :X ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Tanuki op 06-05-2005 19:02 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
raar, ik heb deze alleen dan de 8in1 versie, en die leest en schrijft mijn Sandisk SD 1GB kaartje gewoon perfect :P, terwijl er staat dat die maar tot 512MB kan... t lijkt me niet dat de 16in1 slechter is daarin? (hij ziet er btw hetzelfde uit)

Home Assistant Configuratie V&A

• Tanuki
  • Niet online
BiG-GuY schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:12:
raar, ik heb deze alleen dan de 8in1 versie, en die leest en schrijft mijn Sandisk SD 1GB kaartje gewoon perfect :P, terwijl er staat dat die maar tot 512MB kan... t lijkt me niet dat de 16in1 slechter is daarin? (hij ziet er btw hetzelfde uit)
Dan zal 't wel iets anders betekenen.. Maar wat moet je mij dan niet vragen...

Denk dat ik dan m'n cardreadertje (gatenvuller :p) heb gevonden.... Moet 'm alleen wel online bestellen, want ze hebben die cardreader hier ook wel in de winkel (Necomm), maar die knurften kunnen die zwartje frontjes niet in de verpakking vinden. :X

Dank! :) Mocht er nog iemand een andere tegenkomen / vinden en denken van: Hey, die gast vroeg daar om en deze is eigenlijk wel beter... Feel free to tell me =)

Dank allen voor het meedenken :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:59
BiG-GuY schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:12:
SD != XD ;)

• Tanuki
  • Niet online
Er staat ook "Secure Digital Card (8 – 512 MB)". Idem voor XD. :)

Verwijderd

Hij leest ze wel, maar omdat voor XD enorme licentiekosten moeten worden betaald als je dat op je doosje wil zitten maken ze er liever geen reclame mee. Kijk maar eens naar wat een losse officiele xd lezer kost ;)

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:24:
Hij leest ze wel, maar omdat voor XD enorme licentiekosten moeten worden betaald als je dat op je doosje wil zitten maken ze er liever geen reclame mee. Kijk maar eens naar wat een losse officiele xd lezer kost ;)
Ooh, dat kan het minimale (tot bijna 0) aanbod van xD kaartenlezers verklaren... Maar wat bedoel je met "Hij"? Welke kaartenlezer? (er zijn er inmiddels al ongeveer 10 voorbijgewaaid :))

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:53

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

bij die sweex staat toch echt ook xd, en hij is in het zwart verkrijgbaar. probleem opgelost ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Lian-li verkoopt zelf ook cardreaders, te bestellen onder andere bij alternate (komt de mijnes ook vandaan). Okay, het is wel wat duurder, maar ziet er zeker heel strak uit in een Lian-li kast.

Ohja, is dus wél 3.5", slechts 6in1, is intern en ik heb hem besteld:p

Ohja, intern sluit je hem dus aan op de USB header van je mobo, of met een kabeltje achterlangs op een normaal usb slot. Wel slechts 6in1, maar goed, ik gebruik zelf maar 1 soort geheugen, en die 2 keer dat ik een vreemd soort in mijn handen gedrukt kreeg werkte het perfect.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Tanuki
  • Niet online
Hubert schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:26:
bij die sweex staat toch echt ook xd, en hij is in het zwart verkrijgbaar. probleem opgelost ;)
Inderdaad. :) Ik denk ook dat ik die ga halen... Wacht nog even een dagje (op evt. nog reply's in dit topic) en dan bestel ik 'm, kan ik even vooruit... tot er weer een hele serie nieuwe flashkaartjes op de markt komen :p

EDIT @ Luxx: Heb ik ook gezien.. 'k heb m'n eigen PC ook van Alternate af en zag ook die cardreader, ik vond dat ie maar verrekte weinig leest, opzich... Dat ie er strak uitziet in een Lian Li kast heb je volkomen gelijk in, maar de prijs is een beetje aan de hoge kant.. :) Bedankt toch voor de link.
EDIT 2: Ook die leest geen xD, en hoe langer ik hoor dat xD moeilijker te krijgen is enzo, hoe liever ik er een wil die xD leest (Altijd handig :9 , en da's die Sweex wel, dat wordt 'm ook denk ik 100% zeker wel).

[ Voor 46% gewijzigd door Tanuki op 06-05-2005 19:32 ]

Pagina: 1