Toon posts:

Computer verdwijnt van "volledig netwerk" (WinXP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets: 2 pc's, eentje draait WinXP home, de ander WinXP pro. De pro machine is via een dsl modem verbonden met het netwerk en met een crossover kabel verbonden met de home machine. De home machine gebruikt de pro machine om op internet te komen. Dit werkt perfect. Ook het lokale netwerk werkt, met slechts 1 klein (maar heel irritant) probleempje: Na verloop van tijd verdwijnt de computernaam van de home van "Volledig netwerk"!! Na een reboot blijft ie enige tijd zichtbaar, en dan opeens weg.

Nadere uitleg: Ik klik "Mijn netwerklokaties" aan, vervolgens ga ik naar "Volledig netwerk". Ik ga dan naar "Microsoft Windows-netwerk", en open tenslotte de werkgroep. Daar staat dan nog alleen de pro machine! Als ik hetzelfde doe op de home machine, staat daar OOK alleen de pro machine! Hij ziet zichzelf dus niet meer. Let op: Ik kan de home machine gewoon nog pingen, en de gedeelde bestanden en mappen zijn gewoon bereikbaar. Alleen de computer zelf wordt niet meer weergegeven in het "Volledig netwerk". Vreemd, of niet?

Ik heb van alles geprobeerd, maar heb geen oplossing kunnen vinden. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het Master Browser gedoe, maar weet het niet zeker. Ik kan dus wel wat hulp gebruiken.

Ohja, ik heb explorer vensters gewoon op klassieke wijze ingesteld, dus niet die "Veelgebruikte taken" crap links in m'n vensters. Daar ligt het dus niet aan.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Vaag probleem idd.
Het is wel bekend dat de Home editie iets minder goed is in alle netwerk gebeuren, maar das dacht ik voornamelijk wat domeinen betreft.
Heb je ook firewalls enzo aanstaan ?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb op beide computers firewalls aan...ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt, omdat nadat de computer "verdwijnt", de gedeelde mappen nog wel gewoon bestaan en zichtbaar zijn... ik heb het opgegeven, en besloten er maar mee te gaan leven hehe. het zal wel zijn wat jij zegt, dat de home editie het niet zo goed snapt. :)