Toon posts:

wanadoo telefonie+ADSL fout bij bellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sins 1,5 maand internet en telefonie via wanadoo het was toen zo'n speciale actie gratis bellen in het binnenland en ADSL tegen iets van 25 euro per maand. ( het gaat om dit abbonoment wanadoo adsl direct + telefonie )

nou ging het gewoon goed ik heb alles gewoon goed aangesloten zoals het in de meegeleverde gebruiksaanwijzing staat.

omdat wanadoo via kpn telefoon lijnen ging heb ik een belbudget abbonoment bij kpn afgesloten.

nu zou het dus zo moeten zijn dat als ik bel via de livebox ( het modem van wanadoo ) dat ik dan gratis zou moeten kunnen bellen binnen nederland naar vaste telefoon nummers.

nu kreeg ik een paar dagen geleden een rekening van kpn waarin natuurlijk de standaard maandelijke kosten staan die je betaalt voor het abbonoment van kpn en nu stonden er opeens ook een aantal bedragen bij voor bellen.

dit zou helemaal niet moeten kunnen omdat we alleen nog maar via wanadoo bellen dus van kpn zouden we alleenmaar een rekening moeten krijgen voor de abbonoments kosten.

ik dus kpn gebelt zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen wanadoo gebelt ( eerst gvd een uur in de wacht gestaan ) kreeg ik een medewerker die zij dat hij niks aan kon doen maar nu weet ik mooi niet wanneer ik wel via wanadoo bel en wanneer via knp waardoor ik nooit weet hoeveel het kost.

heeft iemand dit probleem ook of een oplossing voor het probleem?

oh en nog even voor de mensen die mischien erover denken om een abbonoment via wanadoo te nemen.
ik geef je een goede raad NIET doen ik had het helemaal geregeld alles aangemeld enzo zeggen ze het duurt ongeveer 2 weken voordat alles er is en je aan de slag kan.
nou niet dus na 3 weken ik bellen krijg ik zo iemand ja het is onderweg nou mooi niet dus.
ik kon pas internetten en bellen na 2 maanden.

en de sevice van wanadoo is helemaal slecht uuren in de wacht en het nummer is niet eens gratis.

maar genoeg daarover heeft iemand een oplossing voor m'n probleem?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Je kan toch gewoon horen zodra je via Wanadoo belt? Ik wel iig, je hoort namelijk een andere kiestoon dan normaal. Hoor je die niet dan bel je via KPN en staat de livebox op dat moment niet goed aangemeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Topicstarter
renzo4000 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:41:
Je kan toch gewoon horen zodra je via Wanadoo belt? Ik wel iig, je hoort namelijk een andere kiestoon dan normaal. Hoor je die niet dan bel je via KPN en staat de livebox op dat moment niet goed aangemeld.
tja dat zou kunnen nooit gemerkt moet ik maar ff probere heb je zelf nooit last van dat je livebox het niet doet dat vindt ik egt goedkoop ( stom prut ding )

Verwijderd

Het staat ook duidelijk in de handleiding dat je een andere kiestoon hebt

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:47:
[...]

tja dat zou kunnen nooit gemerkt moet ik maar ff probere heb je zelf nooit last van dat je livebox het niet doet dat vindt ik egt goedkoop ( stom prut ding )
We zijn hier op een Semi-Professional Forum. We doen hier dus aan ABN, met leestekens, hoofdletters en (behalve voor de dyslectici onder ons) zoveel mogelijk correcte spelling. Chat taal doe je maar op een Chat box. Hou alles graag even leesbaar voor iedereen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo moeilijk is het toch niet :?

Op je ISRA (KPN aansluitpunt) zit een splitter, de ene tak gaat naar je LiveBox, waar (o.a.) ook een RJ11 aansluiting is voor je telefoon. Als je die gebruikt bel je via Wanadoo.

Op de andere tak van de splitter zit vermoedelijk een 'varkensneus' wandcontactdoos die rechtstreeks analoog met de KPN-lijn verbonden is. Als je die gebruikt bel je via je KPN BelBudget-lijn.

Als je niet via KPN wilt bellen, sluit gewoon je toestel rechtstreeks met RJ-11 aan op de Livebox :z

Oslik blyat! Oslik!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat ik begrijp heb je geen splitter meer met een livebox, de splitter zit in het apparaat zelf. Dus de telefoonaansluiting waar je je toestel op aansluit kan door het apparaat zowel over wanadoo telefonie of over de kpnlijn geschakeld worden.

Enige optie zou dan een andere (kies)toon of een aanduiding met een lampje op het apparaat zelf zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:31:

ik dus kpn gebelt zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen wanadoo gebelt ( eerst gvd een uur in de wacht gestaan ) kreeg ik een medewerker die zij dat hij niks aan kon doen maar nu weet ik mooi niet wanneer ik wel via wanadoo bel en wanneer via knp waardoor ik nooit weet hoeveel het kost.
KPN registreert de gemaakte belminuten die je over hun netwerk/lijn belt. Je zal bij Wanadoo aan moeten kloppen met vragen waarom dit gebeurt. Misschien dat het servicenummers zijn enkel? Of alleen een deel van de gesprekken op bepaalde tijden?

Schakel je misschien je livebox uit op die momenten zodat je bij bellen wel de KPN lijn moet kiezen?

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 07-05-2005 20:04 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
In de handleiding staat dat je de Livebox op het ISRA punt aansluit en vanaf de Livebox de aansluitingen naar de telefoons regel aangezien de Livebox intern een splitter heeft.
Als je dan een telefoontje wilt plegen dan hoor je een 3 (of 4, iig meer dan 2) tonige kiestoon in tegenstelling tot de ééntonige KPN kiestoon.
Let er wel op dat je het telefonie gedeelte op de Wanadoo website moet activeren, pas dan hoor je de Wandoo kiestoon (na herstart van je Livebox) en kan je via het Wanadoo netwerk bellen.

Maar dit alles had je ook in de handleiding en op de Wanadoo site kunnen vinden.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Weet je zeker dat;
• Je bij KPN geen dooschakelingen hebt?
• Je bij KPN geen servicenummers hebt gebelt?
• Je bij KPN gefactureerd bent over de afgelopen periode?
• Je bij KPN niet de kosten hebt betaalt voor KPN's voicemail diensten?
• Dat alle toestellen na de LiveBox zijn aangesloten. Misschien toestellen elders in huis?

[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 08-05-2005 18:41 ]

/dev/null

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 09:14
Het Wanadoo - telefonie abonnement valt regelmatig weg.
Dit kun jer herkennen aan het feit dat het telefonie-ledje op de livebox uit is, tijdens telefoongesprekken knippert dit normaal gesproken.

[ Voor 4% gewijzigd door krn176 op 09-12-2005 16:32 ]

Pagina: 1