Toon posts:

Intel 2200 MiniPCI adapter in Evo N600C plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd probeer ik in mijn Compaq Evo N600C een interne MiniPCI WLAN te plaatsen.
Ik zelf zat te denken aan een kaartje van Intel, namelijk een 2200BG 54Mbps, vanwege de native driverondersteuning in Linux en de (naar het schijnt) monteerbare antenne(s).
In de laptop zelf zit al een kaartje, namelijk een 3Com kaart (volgens mij voor de modem), maar deze heb ik niet nodig aangezien ik alleen wireless of LAN gebruik. De LAN module blijft trouwens werken, ook al is deze 3Com kaart verwijderd.

Hoe ik deze antenne wegwerk in de laptop zelf, is mij nog de vraag, maar waarschijnlijk in het beeldscherm paneel.
Hier een plaatje van de kaart in kwestie. Daarop zijn twee connectors te zien, namelijk Main en Aux, welke allebei voor de antenne zijn.

Zelf heb ik deze kaart (nog) niet in het bezit, maar ik vraag me wel een aantal dingen af:
  • Is de kaart bij de pricewatch (deze), wel dezelfde als de Intel 2200BG?
  • Waar zijn de antennes te koop/te verkrijgen? (want ik ga liever niet op het kaartje solderen (8> )
De partnummers van deze antennes ben ik wel tegengekomen, maar ben ik helaas kwijt geraakt :/
Mocht ik deze nog tegenkomen, dan post ik deze wel even hier (rond 5 uur, snel ff typen).
Plaatjes kan ik eventueel ook nog plaatsen rondom de MiniPCI aansluiting.
Suggesties gaarne posten :)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik weer wat informatie verkregen via een Intel specification PDF sheet.
Hierin staat dat de antenne verbinding een coax kabel is, van het type:

Hirose U.FL-R-SMT mates with cable connector U.FL-LP-066

Even googlen levert het volgende op:
Deze nederlandse site schijnt deze kabels te verkopen.
Op een Belgisch forum, in dit topic zegt men dat het een UFL connector is.
Nog een NL site die een zogenaamde pigtail van deze connector verkoopt.

Nu wat meer informatie te hebben verkregen, kan ik eventueel een kabeltje bestellen. Hoe dit verloopt en de eventuele aanpassing in de laptop zelf, laat ik hier wel weten ;)

edit:
Via TC-shop is een Senao Atheros 3054MP MiniPCI kaartje te koop. Deze schijnt een flink bereik te hebben, ook is volgens TC deze kaart geschikt voor mijn N600C (staat onderaan de link). TC verkoopt deze wel prijzig, namelijk € 94,01. http://zx-yagi.nl/ verkoopt deze kaart ook, is goedkoper maar schijnt het minder te doen bij de shopsurvey.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 20:06 ]

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kickje.. Ben hetzelfde van plan met een N620C, modem vervangen door een wireless kaart.. Heeft de TS zijn plannen nog uitgevoerd?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD