Toon posts:

Problemen met nieuwe 19" tft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen dinsdag een nieuw tft monitor aangeschaft.

specs:
schermgrootte : 19"
responsetijd : 25ms
dotpitch : 0.264mm
resolutie : 1280x1024@75hertz
inkijkhoek : hor. 170, ver. 170
helderheid : 300cd/m2
contrast : 700:1

Wanneer ik de monitor aansluit via de vga-poort ondervind ik geen problemen. Maar zodra ik hem aansluit via de dvi-poort, doet hij het eventjes, waarna hij de melding geeft "no signal input", de ene keer geeft hij dit sneller aan als de andere keer! Ik heb de vga stekker & dvi er niet tegelijk in, en ook heb ik al meerdere videokaart drivers geprobeerd!! Ik vraag me af waar dit aanligt |:(
Hij is aangesloten op een; leadtek 6600gt tdh 128mb agp.

Verwijderd

Heb je in je beeldscherm instellingen aangegeven dat de DVI aansluiting de primairy monitor is?
Dus, booten via de VGA kabel. Beeldschermeigenschappen aanpassen en overschakelen naar DVI.
VGA kabel er weer af en je probleem zou opgelost moeten zijn ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Sluit je de monitor aan terwijl de pc aanstaat?

LinkedIn WoT Cash Converter

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:29
Als je de kabels gewoon wisselt onder Windows, stuurt de videokaart alleen de VGA poort aan omdat daar het beeldscherm onder het opstarten op aan was gesloten....

Zet je pc eens uit, trek de VGA uit, steek de DVI in en start m maar op :)

[ Voor 21% gewijzigd door FrenzyFreak op 06-05-2005 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwissel de kabels wanneer de pc uitstaat. Hij doet het wel met de dvi, maar op een gegeven moment valt hij weg, wanneer je de pc opnieuw opstart pakt hij hem niet meer. De ene keer valt hij weg wanneer ik in windows ben, en de andere keer tijdens het online gamen.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:31:
Ik verwissel de kabels wanneer de pc uitstaat. Hij doet het wel met de dvi, maar op een gegeven moment valt hij weg, wanneer je de pc opnieuw opstart pakt hij hem niet meer. De ene keer valt hij weg wanneer ik in windows ben, en de andere keer tijdens het online gamen.
Wat je nu het beste kan doen is monitor en videokaart uistellen..

Heb je een ander TFT waar op je even een DVI aansluiting kan testen.
Zo ja, en je hebt beeld is je videokaart ok.
Zo nee, verwacht ik dat je hem RMA moet sturen.

Probeer het zelfde even met een monitor als het je videokaart oké is.

Wat je ook kan proberen is een mobo/videokaart bios flash....

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat ik met mijn 17"crt scherm nergens last van heb! Maar als het aan de videokaart of monitor ligt vind ik het raar dat ie het heel even doet en daarna pas wegvalt, wanneer hij even in windows zit of wanneer ik net aan het online gamen ben.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:29
Beste poging is even de TFT aan een andere PC te hangen op de DVI aansluiting...Als ie daar ook uitvalt moet je hem RMA sturen, zo niet, kan het wel eens aan je videokaart liggen
Pagina: 1