Tweakdsl Copperjet firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 22:54
Hi,

ik heb gisteren de laatste firmware van de Allied Data site gehaald voor de Copperjet 816-p2 die standaard wordt geleverd door Tweakdsl.

Na het installeren van de firmware (wat zonder problemen verliep) en het rebooten van het modem krijg ik geen LAN meer. Het default ip adres 172.19.3.1 blijkt te zijn verdwenen, dus de webinterface is ook ni et meer bereikbaar, en dus een oude firmware terugzetten wil ook niet.

Na bellen met Allied Data werd me verteld dat ik dit probleem moet voorleggen bij BBNed want het zijn hun modems. Wel wist men nog te vertellen dat ik die upgrade niet had moeten uitvoeren want BBNed heeft de modems aangepast aan hun netwerk en door die firmware upgrade is mijn modem dus niet meer geschikt voor BBNed.

Zijn er nog meer mensen die hetzelfde probleem hebben, of die weten hoe ik dit kan oplossen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hier de link naar de recovery tool

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 22:54
Die heb ik gebruikt.

Elke keer als ik probeer die tool uit te voeren dan krijg ik een operation failed melding?

Ik heb verschillende pogingen gedaan, gedaan wat in de help file staat, crosscable gebruikt, de power cycle uitgevoerd binnen 5 secs, maar geen succes?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 11:37
Toch een probleem van bbned, wat ze ook zullen gaan zeggen. Hadden ze maar moeten zorgen dat je dat ding niet kon flashen. ;)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• bjck
Dekaasboer schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:48:
Toch een probleem van bbned, wat ze ook zullen gaan zeggen. Hadden ze maar moeten zorgen dat je dat ding niet kon flashen. ;)
Dat is best een kromme stelling. Elke keer langs hoofddorp moeten rijden of hem via je ISP retourneren als er een verbetering in de software is lijkt me ook geen fijne optie.

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Heb je bij de recovery tool gebruik gemaakt van een directe utp kabel naar het adsl modem? Heb je eventueel een 2e netwerkkaart in je systeem bijv wireless ofzo. Bij mij deed de recoverytool het eerst ook niet omdat ie zat te zoeken op de andere kaart. Toen ik deze uit had gezet deed hij het prima.

• bjck
En soms een paar keer opnieuw proberen modem opnieuw op te starten (stekkertje eruit van de adapter en paar tellen later er weer in). Soms 'pakt' hij pas na een paar keer op.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bjck schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:01:
[...]
Dat is best een kromme stelling. Elke keer langs hoofddorp moeten rijden of hem via je ISP retourneren als er een verbetering in de software is lijkt me ook geen fijne optie.
Als je ergens de verkeerde firmware in flasht lijkt me dit toch echt je eigen risico. Zeker als je dit op eigen initiatief hebt gedaan.
Gebruik je nog steeds dezelfde crosscable? En heb je je computer een vast ip in die range gegeven? (als hij de firmware upgrade als router geconfigureerd was was dit toen niet nodig om in het modem te komen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:27
Vreemd ...
Ik heb hier ook een Copperjet 816-2P en heb deze zonder problemen kunnen upgraden.
Het locale netwerk was gewoon hetzelfde als voor de upgrade.
(10.0.0.138 staat ie bij mij).

Kun je je Copperjet ook niet meer via Telnet bereiken?
Wellicht ligt alleen de Webserver eruit en is hij nog wel op het LAN aanwezig.

Deze firmware zit er in:

Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo)
Software version: 6.02

DSL: 1 ADSL1 over PSTN (ATM-based)
Ethernet: 1 10/100 Mbit/s
Voice: 2 POTS (VoATM)

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Same problems hier. Alleen power lampje brand na de upgrade, ethernet en adsl lampje bijven uit, ook al zitten de kabels er goed in.

Dat tooltje werkte hier ook niet. Ik moet er een switch tussen zetten, want je moet aangeven wat het is is van de netwerkkaart die verbonden is met de copperjet. Als ik hem direct verbind met de copperjet heeft m'n netwerkkaart geen ip, omdat de mediadevice ofzoiets niet connected is (volgens ipconfig).

Met switch vind hij de copperjet wel, na de reboot regelt hij de boot en het veranderen van de firmware maar dan geeft hij altijd opeens aan dat er een "failure" is. Het ethernet lampje brand wel tijdens de repair. Help?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is gelukt! Thuis geprobeerd met een cross-cable direct op de copperjet, en nu ging de recovery wel ok. Ook de flash is prima gelukt met de directe verbinding. Voortaan switches en hubs er maar tussenuit laten bij een firmware update.

[ Voor 24% gewijzigd door pelican op 12-05-2005 17:40 ]

Verwijderd

De CopperJet met zijn recovery tool is een super goed modem. Mocht het misgaan, is alles weer te herstellen.

Zo ging het mis bij firmware 6.02 rc1. Dit was een voor-versie van de 6.02

Deze rc1 had tekortkomingen, waaronder: niet meer kunnen downgraden via web interface, en bellen naar het KPN telefoonnummer van de xdsl lijn bij niet-geporteerde lijnen, ging fout ( telefoon gaat niet over )

in de échte 6.02 versie ( ftp allieddata.com ) zijn deze problemen eruit.

Ik vind het een goed product. Beter dan verwacht, en stabiel. Ook in routermodus.
En het sissend geluid...ach dat is een spoel. Het apparaat hangt bij mij in de meterkast dus ik hoor het echt niet.

Het is toch knap dat middels deze laatste firmware, dit copperjet 816-2p modem ineens geschikt is voor ADSL 2+ en tevens voor VoIP (Tiscali)
Het zal een veel geleverd modem gaan worden.

nu nog een stabiele nummerweergave. Dat gaat bij mij nog niet. Ik denk erover na om FSK telefoons te gaan aanschaffen, of de EX600 ertussen.

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:23:

Het is toch knap dat middels deze laatste firmware, dit copperjet 816-2p modem ineens geschikt is voor ADSL 2+ en tevens voor VoIP (Tiscali)
Het zal een veel geleverd modem gaan worden.
Bij mijn informatie is de 816-2P alleen geschikt voor VoDSL. De 1616-2P kan wel VoIP omdat die de dubbele hoeveelheid geheugen heeft op de printplaat.

Verwijderd

bjck schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:03:
[...]

Bij mijn informatie is de 816-2P alleen geschikt voor VoDSL. De 1616-2P kan wel VoIP omdat die de dubbele hoeveelheid geheugen heeft op de printplaat.
wellicht is deze systeem info wat:

Device Information

--------------------------------------------------------------------------------
Product: CopperJet 816-2P Router VoATM
Vendor: Allied Data Technologies

MAC address: 00:01:71:0A:4E:36
Serial number: 41368539

Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo)
Software version: 6.02

DSL: 1 ADSL2 over PSTN (ATM-based)
Ethernet: 1 10/100 Mbit/s
Voice: 2 POTS (VoATM)

voor wat t waard is

Verwijderd

Ik heb net zo'n CopperJet ontvangen van Scarlet voor ADSL One.
Na het veranderen van het IP van het apparaat van 172.19.3.1 naar
10.0.0.138 heeft de firmware het begeven.

Het device is herstart en nu is er geen Ethternet (LAN) verbinding meer.
De LED gaat niet meer oplichten.

Heb al nieuwe kabels geprobeerd, enz...

Wat een mooie bug zeg...
mens zou bang worden om een instelling te veranderen
Nu weet ik opeens waarom we 1000€ betalen voor een CISCO router

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:41:

Wat een mooie bug zeg...
Ik heb al maanden een Copperjet die zonder problemen werkt.
Ik heb deze direct al naar 10.0.0.138 gezet omdat de rest van mijn locale netwerk ook 10.x.x.x. is.
Geen enkel probleem.
Er zal dus wel iets anders mis gegaan zijn.
Misschien moet je de modem gewoon even 10 minuten uit zetten en het daarna nog een keer proberen.

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 10:12
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:41:

Wat een mooie bug zeg...
Even ter informatie, wanneer je de Copperjet 816-p2 direct aan je PC aansluit, dan moet je een CROSS-OVER utp-kabel gebruiken. Als je later de Copperjet gebruikt in een netwerk kan je de kabel tussen de Copperjet en je hub/switch vervangen door een gewone kabel omdat de huidige hubs/switchen automatisch een verbinding crossover kunnen maken!

Als je geen cross-over utp gebruik krijgt je pc dus GEEN verbinding met de modem. Wel moet je zorgen dat je netwerkkaart een vast IP (bij gebruik standaard instelling bv: 172.19.3.2) heeft als de DHCP van de CJet niet aanstaat.
Pagina: 1