Toon posts:

GeForce 6600GT geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al de hele middag een GeForce 6600GT werkend te krijgen maar het lijkt me niet te lukken. Alles wat in deze faq staat heb ik al geprobeert maar dat ding wil het nogsteeds niet doen. Ik dacht nog dat mijn voeding te zwak was, dus ik heb er zelfs een andere voeding in gezet maar nog geeft ie geen beeld. En met geen beeld geven bedoel ik dat als de pc opstart de monitor niet vanzelf aangaat, hij blijft gewoon zwart. Er komt dus ook geen POST, helemaal niets. Heb behalve de bios gereset ook nog geflashed maar dat heeft ook niets geholpen.

Wat doe ik nou fout, waarom doet dat ding het niet gewoon?

Videokaart - AOpen Aeolus GeForce 6600GT AGP
Moederbord - Asus A7V600
Voeding - 400W

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sinds wanneer heb je dit probleem ? anders kun je em toch ruilen als ie nieuw is..

Verwijderd

zit ie goed in het agp slot (of pci-e slot.. jouw feest) ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat ding net vers uit de doos gehaald. Maar hoe groot is nou de kans dat die kaart stuk is, straks ga ik een nieuwe halen en heb ik weer dezelfde problemen.

En ik heb hem goed in dat AGP slot gedrukt, zelfs nog het stof eruit geblazen zoals er in die faq staat

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 16:18 ]

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Kijk eens naar je beeldscherm, kan je die eventueel op een andere kaart aansluiten om te kijken of die het nog doet? En kijk eens naar welke kabels je hebt aangsloten, 6600 gt is 2x dvi, heb je wel dvi goed aangesloten (dit zal wel goed zijn maar je weet maar nooit). En is je beeldscherm wel dvi? Anders moet je m natuurlijk converte (ook allemaal logisch opzich).

[ Voor 10% gewijzigd door Vini op 06-05-2005 16:22 ]

BF2 stats

Verwijderd

de stekker van de stroom naar de monitor er wel ingedaan,
de extra stekker van de voeding naar de kaart gedaan.
de monitor aangezet ????

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Welke 400w is het. Toch geen qtec mag ik hopen?

Verwijderd

Topicstarter
TrippleSix schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:21:
Kijk eens naar je beeldscherm, kan je die eventueel op een andere kaart aansluiten om te kijken of die het nog doet? En kijk eens naar welke kabels je hebt aangsloten, 6600 gt is 2x dvi, heb je wel dvi goed aangesloten (dit zal wel goed zijn maar je weet maar nooit). En is je beeldscherm wel dvi? Anders moet je m natuurlijk converte (ook allemaal logisch opzich).
Ik heb nu een andere kaart erin en die doet het wel met de monitor. Maar een 6600gt is 2x dvi, wat bedoel je daar mee? Aan de achterkant zit ook een 15pins vga aansluiting, daar heb ik die stekker van de monitor in gestopt, dat zou het toch gewoon moeten doen?
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:26:
de stekker van de stroom naar de monitor er wel ingedaan,
de extra stekker van de voeding naar de kaart gedaan.
de monitor aangezet ????
Alle stekkers zitten erin, stroom, voeding, pc en monitor.
Race Eend schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:29:
Welke 400w is het. Toch geen qtec mag ik hopen?
Nee, het is een Zalman ZM400A-APF 400W

Verwijderd

TrippleSix schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:21:
Klopt niet.. alleen een paar versies hebben 2x dvi.. (waaronder XFX en nog een paar dacht ik) verder hebben ze allemaal gewoon 1 vga aansluiteing en 1 dvi... En mocht hij die met 2 dvi aansluitinge hebbe.. lijkt ut me logisch dat ie dr een converter bij heeft.. (ik had dr 2 bij mijn XFX kaart bijgekrege.. :P _/-\o_ )

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

heb je al bij de instellingen menu van je monior gekeken ik heb dit ook eens gehad ik doe auto scan en alles werkte maar hoor je hem bootem ofniet want dat hoorde ik wel aan me hd dat ie windows aant opstarten was..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er mee terug geweest naar de winkel, en daar hebben ze die kaart getest. En hij was kapot. Probleem opgelost dus.

Verwijderd

Sorry voor het schopje.

Ik heb hetzelfde probleem, maar als ik hem beneden in de PC test doet hij het wel (redelijk, geen echte drivers installed)...

Is de kans groot dat die van mij ook kapot is?

Gvd, dan moet ik em snel inruilen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:06:
Sorry voor het schopje.

Ik heb hetzelfde probleem, maar als ik hem beneden in de PC test doet hij het wel (redelijk, geen echte drivers installed)...

Als hij het in een andere PC wel doet, lijkt mij het stug dat hij stuk is.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:06:
Sorry voor het schopje.

Nee, dan moet ie boven toch ook niet werken? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Ja dat vond ik ook,

maar toch krijg ik ook een zwart beeld bij het opstarten met drivers installed. zonder drivers installed (@ standaard WinXP zooi) doet hij het wel, maar beperkt zoals je weet.

ik draai nu op een GeForce4 Ti.. maar ik wil gewoon me machine erin :(.

ik denk ook niet dat ie kapot is, maar ik weet niet zeker of ik beneden de drivers van nVidia geinstalleerd had.

Verwijderd

Update:

Ik draai nu op de GeForce 6600GT in de veilige modus. De kaart werkt ook gewoon, zolang ik de drivers niet installeer / resolutie verhoog / naar gewoon Windows boot.

Hellep?

Update 2:
Nou ik krijg hier echt een sik van.
In veilige modus ga ik naar XFX website en gebruik de drivers die zij bij de 6 series - AGP zetten. Dat is van nVidia de 66.93 driver editie. Installeer hem. Reboot, boot gewoon naar Windows. Krijg normaal beeld op VGA... Ik controleer of die geinstalleerd is...

Niet dus, installeer nogmaals. 6600 GT detected. Reboot. Windows login scherm. Linker scherm van m'n dualscreen opstelling valt meteen uit, rechterscherm houd het nog 3 seconde vol en ik neem zelfs m'n gewone desktop waar... Dan gaat die ook uit.

Man oh man, niemand een tip?! :( :'(

Update 3:

Ik weer contact opnemen met helpdesk van XFX:

Dit stuurde ik:
Hello. I've used this system before. It's been a while, I've learned some more and there were some updates.

Now I still have the same problem. I'll start from the beginning for the record.

Last summer I bought a GFX card through my work. Now I've tried it at home and when I got it to boot first, I get the normal VGA mode of windows to install drivers. I install the XFX drivers, reboot, and when my computer switches to the login screen: My screen goes black and doesn't respond at all. Then I've asked the help of this service and some other forums. They suggested me to upgrade my PSU, I did (costed me €62,-). Still no result. Tested it downstairs in an other PC. 300w, worked fine.

Now I think 4 months later I try it again, I've learned alot and stuff. I put it in, normal VGA mode. Installing drivers, reboot, windows login screen: Left monitor fails immediately. Right monitor stays on for 3 seconds and fails. I use a dualscreen setting now. but that should be no problem. There might have been the issue with my motherboard. I don't know if anything new about motherboards is known, but I use the Asus A7V8X-X. 512 mb installed memory. 2 harddrives, a CD rewriter and DVD player. PSU is of 420w but 300 should be enough.

I am wondering if you had any suggestion to fix this, or is there any chance I can send my card to you and I can get a new one? I'm sure he isn't a year old.

Or is there anything else you can do for me?

Please let me know, I wanna be able to game on a good videocard.
Ik wacht nog op antwoord.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 21:26 ]

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:44:
Update:

Ik draai nu op de GeForce 6600GT in de veilige modus. De kaart werkt ook gewoon, zolang ik de drivers niet installeer / resolutie verhoog / naar gewoon Windows boot.

Hellep?

Update 2:
Nou ik krijg hier echt een sik van.
In veilige modus ga ik naar XFX website en gebruik de drivers die zij bij de 6 series - AGP zetten. Dat is van nVidia de 66.93 driver editie. Installeer hem. Reboot, boot gewoon naar Windows. Krijg normaal beeld op VGA... Ik controleer of die geinstalleerd is...

Niet dus, installeer nogmaals. 6600 GT detected. Reboot. Windows login scherm. Linker scherm van m'n dualscreen opstelling valt meteen uit, rechterscherm houd het nog 3 seconde vol en ik neem zelfs m'n gewone desktop waar... Dan gaat die ook uit.

Man oh man, niemand een tip?! :( :'(

Update 3:

Ik weer contact opnemen met helpdesk van XFX:

Dit stuurde ik:

[...]

Ik wacht nog op antwoord.
Je kan ook gewoon op standaard windows drivers draaien... Die doen het ook goed... Of via windowsupdate de drivers downloaden dan weet je zeker dat je niet een foutieve versie hebt (komt ook weleens voor)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als je nou eens gewoon een paar andere drivers probeert ipv je eigen vasthouden aan dezelfde XFX drivers. (Is niet slim, want dat kan makkelijk de oorzaak zijn).

Probeer forceware 77.77 is bijvoorbeeld.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Ik heb hier eerder een topic in gestart, daar stond in dat ik alle nVidia drivers van de tijd gebruikt had, en dat het allemaal hetzelfde was.

Kon je niet weten, stond nergens gelinked.

Anyway: XFX Support verdacht eindelijk de kaart niet meer, maar verdacht waar ik zelf ook net achter was. De chipset. Op de ASUS website fora heb ik ook even rondgeneust en kwam daar meerdere mensen tegen met dit probleem. Geen solutions posted want forum daar is niet actief.

Ik ga morgen me chipset updaten, en me bios settings nog eens nalopen volgens de XFX support aanbevelingen en het dan nog eens proberen.

Anders concludeer ik dat een Asus A7V8X-X niet compatibel is met deze videokaart. Misschien handig ergens voor naslagwerk te posten.

Ik update jullie.
Pagina: 1