Ik heb een pagina met daarop 8 tot 10 tabbelen. Nu wil ik dmv een functie (denk met reguliere expressie) de pagina inlezen en als het ware de 10 tabellen apart benanderen. Dus een complete tekstpagina scannen, alles behalve de tabellen + content opslaan. Is dit mogelijk want ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb reeds iets wat gedeeltelijk werkt:
In input wordt dus een complete HTML pagina ingeladen. Dus layout en alles erop en eraan. Hieruit wil ik een aantal tabellen benaderen en hergebruiken. Met bovenstaande code wordt 1 resultaat teruggegeven; de eerste table tag tot de laatste /table tag. Oftewel 10 tabellen. Ik wil ze dus alle 10 apart kunnen benanderen. Is dit mogelijk?
PHP:
1
2
3
4
| $begin = '<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">'; $eind = '</table>'; eregi($begin.'(.*)'.$eind, $input, $content); |
In input wordt dus een complete HTML pagina ingeladen. Dus layout en alles erop en eraan. Hieruit wil ik een aantal tabellen benaderen en hergebruiken. Met bovenstaande code wordt 1 resultaat teruggegeven; de eerste table tag tot de laatste /table tag. Oftewel 10 tabellen. Ik wil ze dus alle 10 apart kunnen benanderen. Is dit mogelijk?