[JS/DOM] Entity toevoegen aan een element

Pagina: 1
Acties:

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik wil graag een entity kunnen toevoegen aan een element. Ik heb geprobeerd dit te doen door via createTextNode een text node te maken en deze te appenden aan het betreffende element. Echter wordt ipv. " " dan " " dan toegevoegt. Ook heb ik geprobeerd (maar leek me zeer onwaarschijnlijk dat het ook zou werken) om via createElement(" ") een element te maken en deze dan te appenden. Natuurlijk kreeg ik een error, dat werkt dus niet. Ik heb op Google gezocht, met specifieke zoekwoorden krijg ik maar 788 resultaten waarvan zo te zien niets bruikbaar is. Is dit uberhaubt mogelijk of zijn ze dit vergeten te implementeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Michali op 06-05-2005 15:54 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat werkt er nou niet precies? Je hebt het eerst over een entity toevoegen en vervolgens begin je over " " en  

:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Michali
BtM909 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:54:
Wat werkt er nou niet precies? Je hebt het eerst over een entity toevoegen en vervolgens begin je over " " en  

:)
Hehe, zie mijn edit. Blijkbaar wordt er in GoT geen htmlentities over de content gehaalt waardoor mijn entities onzichtbaar waren. Ik heb het aangepast, nu kun je ze wel zien 8)7 Die van jou zijn trouwens ook niet te zien :P

[ Voor 11% gewijzigd door Michali op 06-05-2005 15:56 ]

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:00
Heb je 't al 's met innerHTML geprobeerd?

Post ff je scriptje hier, dan zien we wat er gebeurt.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Een character of entity reference is geen Text node, maar mag wel omgezet worden naar een Text node.   in de source code mag gewoon worden meegenomen als een ampersand (&) in een Text node.

Bedenk goed waarom er überhaupt character/entity references zijn. Het is niet meer dan een escape sequence om tekens te krijgen die op een andere manier niet kunnen (omdat sommige tekens in HTML al een betekenis hebben).

Kortom, je moet gewoon een Text node maken met daarin niets meer of minder dan die ampersand.

• Michali
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:41:
Een character of entity reference is geen Text node, maar mag wel omgezet worden naar een Text node.   in de source code mag gewoon worden meegenomen als een ampersand (&) in een Text node.

Bedenk goed waarom er überhaupt character/entity references zijn. Het is niet meer dan een escape sequence om tekens te krijgen die op een andere manier niet kunnen (omdat sommige tekens in HTML al een betekenis hebben).

Kortom, je moet gewoon een Text node maken met daarin niets meer of minder dan die ampersand.
En omdat sommige tekens niet in het karakterset van het document voorkomen. Ook dan is het handig om entities te gebruiken. Bovendien geldt dit ook voor het javascriptje waarin ik dit moet gebruiken. Met innerHTML moet ik nog even proberen. Ik denk dat dat wel gaat werken, alleen vind ik het toch vreemd dat er geen 'officiele' manier is om dit te doen.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

entities heb je vaak helemaal niet nodig, zie bv dit voorbeeld (non IE), dat gaat vanzelf goed.
geen idee of dat cdata zo goed staat trouwens, hele wazige comment constructies mee gezien...

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Michali
Ik wil bijvoorbeeld » (») en « («) gebruiken. Die worden volgens mij niet goed ondersteund in javascript en HTML documenten.

[ Voor 56% gewijzigd door Michali op 06-05-2005 20:43 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Moet je je document in UTF-8 opslaan. Check de url die ik net postte nog maar een keer, ze staan er nu bij.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Toch vreemd dat je Document.createEntittyReference niet bent tegengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 12:09 ]

• Michali
Die was idd nog niet tegen gekomen. Bedankt.

Verwijderd

Clay, die javascript-comments kun je weglaten. Dan is het goed. (Je zou ook & a m p ; kunnen gebruiken en such uiteraard ipv CDATA sections.)

• Michali
Ik heb nu de oplossing gevonden. Ik kon de tekens toch direct in de code gebruiken. Met createTextNode() kan ik het zo goed toevoegen. createEntityReference werkt niet, ik krijg gewoon een error als ik die functie aanroep. En als ik met element.innerHTML += "«" de entity toevoeg, krijg ik ook allerlijk rare problemen. Zo vallen dan alle events van objecten die daarvoor zijn toegevoegt weg. Ik heb net 2 uur zitten debuggen voordat ik daar achterkwam :/ Dit gebeurt ook in IE, dus het zal wel normaal gedrag zijn dan. Met appendChild gebeurt dat niet. Het werkt nu dus wel goed gelukkig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Michali op 08-05-2005 17:20 ]

Pagina: 1