Toon posts:

[PHP/PLC] Plc-sturing via mySQL ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met iets in m'n hoofd, maar ik zoek eigenlijk meer uitleg ( sites enzo )
De bedoeling zou zijn om een pcl via het internet te sturen.

Dit doormede bv in te loggen op een pagina in php, waar je dan de status enzo van de plc kan zien, en waar je ook de nodige sturingen op afstand kan doen. De plc wordt dan ook van connectie voorzien dmv tcp/ip. Dit alles wordt gecontroleerd door een sql database. op de site zou dan mss ook de mogelijkheid zijn om het te visualiseren dmw van een java toepassing.

Kent er iemand interessante sites ofzo daarover? of informatie en dergelijke?
vooral de connectie van de database => plc is me onduidelijk

alvast bedankt!
grtz

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 20:00
Het aansturen van een PLC via een webpagina is al eens vaker geweest. Heb je al via de GoT-search gezocht? Ik ben zelf niet zo thuis in PLC gebeuren, maar heb eens in een ver verleden een temperatuursensor moeten uitlezen (via een embedded controller) in PHP. Hierbij maakten we een socket connectie naar een standalone applicatie. Welke op zijn beurt weer de controller aanriep. Het visualiseren deden toen met behulp van de GD-library.

Misschien dat jezelf in PHP direct de PLC kan benaderen. Ik snap helemaal niet waarvoor je een sql database wilt gebruiken in dit verhaal, en waarom een java(applet) voor het visualiseren.

Verwijderd

Topicstarter
het visualiseren met java is niet echt noodzakelijk hoor ..
maar ik dacht mss dat je met een applet enkele variabelen van z'n plc kan halen, en dan zo iets visualiseren ofzo?

ivm die sql .. denk dat dit dan het centraal punt zou zijn om via het internet te communiceren?

alvast bedankt

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ofzo.. ofzo? Heb je enig idee wat je nu precies wilt?

Een pagina met PHP maken die de PLC gaat aansturen.. tot zover snap ik het nog..
Vervolgens begin je over een database die iets moet gaan controleren en daarna nog visualeren met een java applet..

Je PLC gaat geen connectie maken met een database. Je zult vanuit PHP je PLC moeten gaan aansturen en uitlezen en dan vanuit PHP je DB gaan vullen. Vervolgens kan je ook met PHP dit weer in een grafiek zetten.

I.p.v. PHP zou je ook java kunnen gebruiken, of een andere willekeurige taal.

Dus verdiep je eerst even wat verder in de mogelijkheden van PHP of Java en kijk hoe je hiermee een connectie op kan zetten met je PLC. Als je een specifiekere vraag hebt kan je hier gerust een nieuw topic openen. Let hierbij wel op P&W FAQ - De "quickstart"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.