Toon posts:

Gedeeld Internet is traaaag....

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Niet verder vertellen, maar ik heb hier 10 ME-PC's aan een enkele kabelaansluiting hangen (met hub). Internet-deling doe ik met Avirt gateway, omdat die zichzelf helemaal automatisch instelt zonder dat je zelf met IP-adressen aan de slag hoeft. Nou valt me op dat het Internet op de `clients' ontiegelijk traag is, ook al heb ik maar op eentje Internet actief. Is dat normaal? De bedoeling is dat op deze PC's onder andere Internet-cursussen gaan worden gegeven, maar bij deze snelheden moet ik dan toch iets anders verzinnen (van te voren alle te bezoeken sites op de `proxy' opslaan of zoiets). Tenzij jullie een betere oplossing weten natuurlijk... Thanx, Hans.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan op een Pentium 60 die ook internet heeft via WinRoute gewoon met 40 kb/s downloaden, dus het kan wel snel.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 20:02 schreef DeMuus het volgende:
Niet verder vertellen, maar ik heb hier 10 ME-PC's aan een enkele kabelaansluiting hangen (met hub). Internet-deling doe ik met Avirt gateway, omdat die zichzelf helemaal automatisch instelt zonder dat je zelf met IP-adressen aan de slag hoeft. Nou valt me op dat het Internet op de `clients' ontiegelijk traag is, ook al heb ik maar op eentje Internet actief. Is dat normaal? De bedoeling is dat op deze PC's onder andere Internet-cursussen gaan worden gegeven, maar bij deze snelheden moet ik dan toch iets anders verzinnen (van te voren alle te bezoeken sites op de `proxy' opslaan of zoiets). Tenzij jullie een betere oplossing weten natuurlijk... Thanx, Hans.
LOL :), je weet niet eens of het kan en gebruikt een progje met als reden dat je zelf niks in hoeft te stellen en dan aan mensen cursussen gaan geven:?

Maar goed, je moet gewoon de maximale kabelsnelheid kunnen halen op 1 van computers als er verder geen computer actief is! Ik zou dus maar ff controleren in dat progje van je of je daar niet ergens aan hebt staan dat de gebruikers aan een door dat progje ingestelde maximum gebonden zijn.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien last van collition?
Inderdaad: cursus geven en zelf niet eens een connectie kunnen sharen :? Zelfs al weet je d'r niets van, dan staat er genoeg op GoT en in de manuals... (winroute pro heeft werkelijk een hele goeie, al zeg ik het zelf)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 20:10 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ik kan op een Pentium 60 die ook internet heeft via WinRoute gewoon met 40 kb/s downloaden, dus het kan wel snel.
40 kb/s maar ? :?

ik kan m'n 10 Mb/s verbinding 100% vullen met een 486 DX2-80 Linux firewall & server. >:)

Verwijderd

Laat me eens raden: 10 PC's met windows ME |:(
illegaal natuurlijk
10 PC's met internet verbinden op een enkele aansluiting bedoeld voor consumenten (niet voor bedrijven)

en dan wel geld durven te vragen zeker..

laat me eens raden: ZWART?

• mossel
  • Niet online
Meneer de detective... Daar gaat het toch helemaal niet om... Bovendien heb jij uiteraard alles legaal, want jij gebruik alleen maar linux. Als je niets te melden hebt, post dan niet... :(

Ps: als je een ping doet, heb je dan last van packet loss? En hoe snel gaat de ping (aantal ms)

Verwijderd

Hela jongens, laten we even slim wezen.

Ik zou niet weten hoe ik Internet moet sharen? Natuurlijk wel, ik doe hier thuis niet anders. Alleen, 10 PC's is even andere kost.

En dat het niet mag, had ik ook al gezegd.

En cursussen geven? Zwart? Hoe doe je dat? Hee, we doen 10 cursusavonden voor 25 piek (dus 2,50 per avond). Hoo, daar word ik rijk van hoor.

Neenee, we hebben hier een digitaal trapveldje. De commerciële oplossingen voor dit soort gebruikersvriendelijke cursussen laten je in de boks piesen van ellende, je word gewoon gezien als commercieel uitmelkkoetje (wil je lachen? Zakelijke aansluiting: kost je 240 piek per maand, met een datalimiet van 100 MB (ja! datalimiet van 100 MB! per maand) Elke 1 MB extra upload / download betaal je 40 ct voor). Wat is dan je optie als stichting? Dragen we onze subsidiecenten meteen over aan UPC of proberen we met onze subsidie toch maar iets voor de mensen te betekenen?

Overigens hebben we met onze stichting met 10 PC's dus inderdaad 10 Windows ME-pakketten aangeschaft.

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid:

Als gewone consument met je privé-aansluiting mag je dus 1 PC aan je kabel hangen. Dan heb je voor 90 piek per maand wel ongelimiteerd downloaden/uploaden.
Als je meerdere PC's aan 1 kabel wilt hangen, kom je automatisch uit op een zakelijk abonnement. Waarvan de genoemde variant de goedkoopste is. Met andere woorden: je betaalt VEEL meer voor VEEL minder.

Grtz, Hans.

• Macros
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Wij hebben ook gedeeld internet op onze "computerclub". Is tegenwoordig meer een game en leech club, maar dat boeit niet want het is super gezellig enzo.
Wij hebben ook 1 kabel aansluiting, met een Mandrake Linux gateway, wij hebben vaak meer dan 10 PC's aangesloten en het gaat echt als een trein!

Dus ik denk dat het aan je gateway ligt. Btw, bij Mandrake hoef je ook niet zelf met ip's te klooien enzo.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• UvaJari
  • Laatst online: 24-08 11:47

UvaJari

A3 = prettig

Waarom wil je je geld wel brengen naar Microsoft en niet naar UPC? :?

Ik zou eens een ander internet delen proggie proberen zoals Sygate of de ingebouwde ICS.

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je het zo bekijkt lijkt de prijs/kwaliteit verhouding van WinME veel beter dan die van UPC (natuurlijk, dit is wel erg peren met appels vergelijken).

Maakt UPC geen misbreuk van zijn monopolie positie? Volgens mij kun je met een 56k modem zelfs nog goedkoper downloaden dan 40 cent/MB met UPC.

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op woensdag 10 januari 2001 23:42 schreef jtpjc het volgende:
Overigens hebben we met onze stichting met 10 PC's dus inderdaad 10 Windows ME-pakketten aangeschaft.
Waarom dat dan weer? Je geld niet aan UPC willen geven maar wel aan M$?
Zelfs M$ vind dat niet erg denkt ik als je 1 kopie koopt en die op die 10 PC's zet bij een stichting.

Mijn oplossing, ander progje gebruiken voor sharen, Winroute ofzo, of gewoon LINUX als je optimale perfermance wil. Een IP netwerkje voor 2 PC's is net zo makkelijk als voor 10 PC's dus moet best lukken..
suc7

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

Verwijderd

10 x WinME is 3000 piek ofzo :o
Aangezien je dat nooit terugverdient ging ik er maar vanuit dat het niet legaal was.

Voor die internetcursus kun je toch veel beter linux nemen. Konqueror is een prima browser. Doet nix onder voor IE of NS voor windows.

1 van de workstations kan met linux meteen als server dienen, scheelt je ook weer $$$$ want dan hoef daar ook geen software (route/proxy/whatever) voor te kopen.

Verwijderd

Als je echt een goed en makkelijk programmaatje wilt gebruiken dan moet je eens kijken naar CProxy van Computalynx.

Snel en makkelijk te installeren en werkt als een speer... echt helemaal te gek...

http://www.computalynx.net/

-- Pierce

Verwijderd

Ik zou zeggen, gooi ALLES er eens van die kabel af (dus ook dat wazige proggie!!) en ga eens met 1 PC direct op je kabelmodem kijken hoesnel je verbinding dan is!
En verwijten maken over en weer over het al dan wel of mogelijk niet in bezit hebben van licenties hoort hier niet echt thuis lijkt mij.
Snelheden van de kabel varieert nu eenmaal sterk per gebied. (ken er een paar die zonder problemen zo'n 300 - 450 kByte/sec halen, maar ken er ook eentje die niet boven de 35 uitkomt)

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Als jij 10 ME pakketten hebt betaald mag je mijn licentie voor MS Proxy voor het symbolische bedrag van 0.01 cent hebben (symbolisch=voor de belasting :)).

De software krijg je daar overigens uiteraard bij.
Voor Sygate 3.11 (4.0 is bagger) geldt hetzelfde aanbod.

De Software is echt gekocht btw; is niet meer nodig door Class-C ip's 8-).

Mail me maar (profile).

• teigetjuh
  • Niet online
Als je een losse pc hebt voor het verdelen, kun je ook share the net nemen, is redelijk voordelig, of als je iets meer tijd neemt, Freesco, werkt als een trein en met de manual is het binnen een avondje opgelost...

edit:

Freesco is gratis te downloaden op www.freesco.org

• Exirion
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 22:42 schreef mossel het volgende:
Misschien last van collition?
Bedoel je soms collision? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Pak gewoon een oude 486 installeer daar linux op en zet routing aan.
Heb ik ook gehad werkt heel simpel en ik kon downen met 160 Kilobyte per seconde.

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
gewoon winroute gebruiken

• mossel
  • Niet online
Hela jongens, laten we even slim wezen.
Ik zou niet weten hoe ik Internet moet sharen? Natuurlijk wel, ik doe hier thuis niet anders. Alleen, 10 PC's is even andere kost.
Andere kost?! Gewoon DHCP server gebruiken, alle pc's automatisch IP en gateway, dus je hoeft niets op die compu's in te stellen.

Bovendien: je hebt wel 10 pc's, da's zeker niet duur!

Pagina: 1