Formulier antwoorden naar printerversie

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• United
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 09:27
Newbie met <form>

Ik wil een formulier met textarea's en keuzerondjes opsturen naar een e-mail, maar dit kan ik niet met een cgi script doen wat dat ondersteunt die server niet :( .

Ik heb alleen geen flauwidee hoe ik het formulier naar een andere pagina moet sturen waar dan alleen het vraagnummer met het antwoord achterstaat.
En dat op die pagina een knop zit die het met een mailto: verstuurt naar mijn e-mail.

Weet iemand waar ik zo'n script kan vinden of hoe ik zo'n script moet maken.
Dit script moet wel in html zijn want php wordt ook niet ondersteunt :(

[ Voor 10% gewijzigd door United op 06-05-2005 15:49 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit script moet wel in html zijn want php wordt ook niet ondersteunt :(
Ik ben bang dat je hier in Programming & Webscripting dan verkeerd zit. :) HTML hoort, zoals je ook kan lezen in P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc..., in Webdesign & Graphics. Echter, omdat deze vraag ook daar heel vaak voorbij gekomen is, doe ik je topic op slot.

Zonder serverside scripts is er maar een oplossing, en dat is het opnemen van "mailto:email@adres.com" als action van je formulier.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verdiep je eens in een serverside taal, zoals PHP op ASP. Verder zijn er op hotscripts.com genoeg mailscriptjes te vinden, of kijken eens op www.php.net naar de mail functies.

Dit topic is veel te vaag om open te laten; je mist zelfs een concrete taal.

Wil je alleen met html oplossen, dan zal je met mailto aan de gang moeten en hopen dat alles bij de client goed geregeld is; deze methodiek is erg onbetrouwbaar. Neemt niet weg dat pure clientside oplossingen in Webdesign & Graphics thuis horen. Echter, ook hiervoor geldt dat het topic veel te onduidelijk is om te verplaatsen.

Deze doe ik dan ook dicht. Zie P&W FAQ - De "quickstart"

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.