[adsl traag] instabiele verbinding

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had een Speedtouch 510I van Thomson maar dat kl*te ding liep elke keer vast en ik vloeken op dat ding. Internet na 1 uur lag eruit(kon 10.0.0.138 niet bereiken dmv ping of wat dan ook) en heel veel problemen. Ik kon alle een beetje surfen via de proxy van Planet. Planet zei loop maar naar Primafoon en je krijgt een nieuwe. Ik heb dat dus niet gedaan maar heb even een Sweex modem er tussen gehangen en wat blijkt. Heel veel CRC error's, Line signal die elk 1 uur even uitvalt en veel errored seconds. dat was 5 weken geleden. Ik was veel weg dus 3 weken later even KPN bellen. Meneer we lossen het op. Nu case is dicht en wat blijkt. Binnen 1 uur weer, veel errored seconds, line signal probleem(al 1 keer opnieuw opgestart) en weer CRC errors.

Als ik dus ga email, downloaden en internetten dan gaan heel veel pakketen(DNS die niet meer te bereiken is, Internet gaat voor geen meter) de mist in. Ik heb al de 2e helplijn van Planet gehad en de 2e helplijn van de KPN. Ik heb het idee dat het bij de KPN ligt en niet bij mij. Ik heb het ook bij een 2e computer al gehad.

Als ik een beetje intern dan gaat het goed maar ga ik op de volle bandbreedte zitten dan gaat het mis. Zelfs de kleinste plaatjes van 2kb komen dan niet in beeld.

Als ik via een File sharing programma download op max 40 kb dan gaat het internet helemaal de mist in. Ik kan dan helemaal niet meer op Internet komen.

Weet iemand hier nog een oplossing voor?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
Oeps.Een zwaar probleem.

Ik kan een kleine tip geven voor het niet bereiken van de Speedtouch via 10.0.0.138. Bij XP SP2 (aangenomen dat je dat draait) werkt de uPnP ondersteuning niet goed. Je kunt wel de uPnP aanzetten maar de Gateway detectie functie gooit roet in het eten. Je kunt de Gateway detectie uitzetten bij Netwerkservices onder Software--> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.

Staat je MTU (maximum Transmission Unit) size goed? Die is 1500 voor het KPN netwerk.

Ik vermoed evenwel dat bovenstaande niet de oplossing is. Succes met de helpdesk hel.....

[ Voor 13% gewijzigd door EricJH op 06-05-2005 16:20 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk eens in je event log (file -> run -> eventvwr) en kijk eens of je tegen de maximum half open tcp/ip security limiet bent aangelopen. zoja google die melding eens.

(Ik geloof dat tcpip.sys net weer door MS019-05 is bijgewerkt, )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• itsalex
  • Niet online
hmm dat zal ik eens doen even kijken naar die maximum TCP/IP. Het vreemde is de machine waar ik nu op werk ergens anders die ook veel download helemaal geen problemen geeft met max tcp of wat dan ook. Ik heb dus ook heel snel dat die dus de DNS niet kan vinden en hier dus niet. KPN en Planet zegt dat het bij mij ligt maar door die computer wordt toch geen Loss of Signal gegenereerd of wel?

MTU staat perfect. ik heb getest met ping -f -l 1492 10.0.0.2 gaat goed maar hoger dan 1500 gaat mis. Ik heb al naar de 1250 gezet en dan ging ping -f -l 1250 10.0.0.2 zonder problemen.

En die helpdesk begrijpt er niets van. Ik wel, centrale KPN is gewoon niet goed. Loss of signal zegt mij al genoeg. Ik krijg ook af en toe storing op mijn ISDN lijn zag ik net gisteren.

Update:
Er vliegen nog steeds pakketen uit de bocht. Ik heb de TCP/IP connectie naar 50 gezet maar hou maar op. Als ik Emule draai en ook zonder is het een ramp. Langzaam, traag, dns niet te vinden, moeite met een plaatje laden en dan die errored seconds die tellen maar op.

[ Voor 16% gewijzigd door itsalex op 07-05-2005 23:52 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je LineSync valt weg, dus je @lampje gaat uit of gaat knipperen oid? Zo ja, en je hebt het modem met de korte bijgeleverde kabel direct op je ISRA aangesloten zonder splitter ertussen getest en je ervaart hetzelfde probleem. Dan is dit duidelijk een probleem dat bij KPN ligt. Als je belt naar de KPN helpdesk en je meldt deze zaken, dan zal iedereen daar (als het goed is) direct begrijpen wat er aan de hand en welke stappen zij moeten ondernemen. De helpdesk medewerker zal hier nml een storing voor aanmelden en die dienst gaat de lijn doormeten om te kijken waar het probleem zit. Jij wordt dan binnen 2 werkdagen terug gebeld met de mededeling waar het probleem zit en hoe dat opgelost wordt. Is die storing wel gemeld? En ben je teruggebeld? En hebben ze je ook verteld waar het probleem zit?

Ervaar je het probleem alleen als je P2P draait? Of ook als je gewoon aan het surfen bent? En als je op www grote bestanden downloadt? Probeer bijvoorbeeld eens op http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php een stuk of 4 100MB bestanden simultaan te downloaden, valt de linesync dan ook weg?

Indien het niet gebeurt bij die laatste download (wat mij zou verbazen), zou je eens kunnen denken aan het probleem dat er te veel connecties door je P2P worden opengezet, waardoor je het modem over de toeren draait.

• itsalex
  • Niet online
Het punt is:

Mijn errored seconds staan gewoon heel hoog. Mijn CRC errors staan ook vrij hoog. Als ik bij een andere pc met dezelfde verbinding ook een P2P verbinding opgooi maar met veel meer download waar ik ook een veel hogere snelheid haal(hier 40kb max en daar 160kb max) krijg ik daar geen een error in het modem te zien en is internet gewoon keurig te benaderen. Doe ik het hier dan is Internet voor geen meter te benaderen terwijl de snelheid max 30kb is.

Zelfs nu bij deze download krijg ik een aantal crc upstream errors en internetten gaat ook niet echt lekker. Kleine plaatjes van 2 kb worden niet meer binengehaald 4 x 100 mb download. Uiteraard is het modem ook getest voor het NT1 kastje.

KPN roept dat het bij ligt maar een Loss of Signal is geen probleem bij mij maar dat die gewoon zijn signaal verliest. Ik heb die TCP naar 50 connecties gezet in xp SP2.

Ik kan downloaden. Met max 180 kb is niets aan de hand maar ga dan even internetten. Kleine plaatjes en die rotzooi gooien roet in het eten. www.tweakers.net benader ik heel vaak alleen in tekstmode zonder enige download van plaatjes of wat dan ook. Geen plaatje of wat dan ook te zien. Met deze download 4 x 100 mb kan ik geen internetsite nu met andere pc's op en ik zie de CRC error omhoog vliegen. De computer kunnen niet eens meer een DNS vinden. Zelf www.google.nl kan die niet meer vinden en opvragnen. Ik zie alleen nog maar de zoekpagina van msn.nl. Ik ben nog niet met deze 4 bestanden op de helft en de crc error upstream zijn met 6 omhoog gevlogen en dan ben ik niet eens echt gaan surfen want dat gaat niet. Dus eigenlijk moeten die CRC 10x zo hoog liggen. Ik moet vaak handmatig plaatjes opnieuw laden of pagina en dan gaat het goed. Ik heb dit probleem ook op andere computers.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik zou gewoon even dat thomson modem gratis omruilen, want die is sowieso gaar en ik neem aan dat je nog garantie hebt. Sweex modems zijn gewoon niet echt je van het, en een ander modem proberen kan geen enkel kwaad, en bovendien werkt de 510 bij mij echt naar volle tevredenheid.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
bigfoot1942 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:52:
ik zou gewoon even dat thomson modem gratis omruilen, want die is sowieso gaar en ik neem aan dat je nog garantie hebt. Sweex modems zijn gewoon niet echt je van het, en een ander modem proberen kan geen enkel kwaad, en bovendien werkt de 510 bij mij echt naar volle tevredenheid.
Van een 510 naar een Sweex modem is wel heel erg een 'stapje terug' ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• itsalex
  • Niet online
Die Speedtouch die liep elke keer vast door wegvallen van het signaal. Dat modem kan ik gewoon gratis omruilen en dat weet ik. Ik heb nu gemerkt dat zelfs als de computer uit staat dat er heel veel errored seconds en crc errors er zijn. Dus dat duidt gewoon niet op dat bij de computer een probleem is maar gewoon in de lijn.

Toen ik gisternacht rond 2 uur ging slapen stonden de errored seconds rond de 1300 en nu rond de 1600. De CRC errors stonden toen ook gelijk met 1300 en nu 1700.

Het vreemde is als ik dus P2P gewoon open heb dus Emule dan gaat het op dit moment super zonder problemen met internet. De connectie die openstaan zijn hoog.

Ik denk gewoon dat de router in de centrale bij de KPN gewoon niet goed is. Mijn modem zonder activiteit van internet zorgt voor heel veel problemen zie de error. Zware belasting downloaden rond de 160 kb zorgt voor problemen. Downloaden is geen probleem maar wel tegelijkertijd op internet gaan. De smilies bij editing hieronder komen niet eens door.

Ok ik heb even geprobeerd via het oude speedtouch modem te werken. Het instellen zoals port forwarding werkt niet en ik kan het modem nu na 5 minuten wel pingen maar niet meer via telnet/http benaderen. Wat een kl*te ding.

[ Voor 67% gewijzigd door itsalex op 08-05-2005 13:07 ]

• Tropos
  • Niet online
Het is een lastig probleem hoor. Gelukkig ook een probleem wat niet zo vaak voorkomt, ik denk dat de Planet en KPN helpdesk daarom ook niet zo goed weten wat ze er mee aan moeten. Je zou de KPN nog eens kunnen bellen, het probleem voorleggen en dan uitleggen dat het niet zo zeer wegvallende LineSync alswel errors op de lijn zijn. Bij een lijnmeting kunnen ook het aantal errors op de lijn gemeten worden. Als je dus vraagt of ze een storing willen melden en expliciet naar errors op de lijn willen kijken, kom je wellicht een stapje verder.

Overigens kwam ik een ander topic het volgende tegen, ik weet niet of het een vergelijkbaar probleem is, maar wellicht kan je er je voordeel mee doen:
Ik zit ook bij xs4all en heb een speedtouch 510 v4, daarachter een linksys wrt54g wireless router die via een wlan verbinding met m'n pc heeft.

Ik heb ook regel,matig timeouts, vooral bij het eerste maal opvragen van een pagina. De tweede maal gaat het meestal wel goed. Is dat omdat de betreffende pagina dan inmiddels in de cache bij de provider staat?

Ik zal aan een in de speedtouch te kort ingestelde ttl te denken? Kan dit het zijn enzo ja, hoe pas ik deze aan?

-----------------------------------

Ik heb trouwens (voor degenen die hier ook wel eens mee worstelen) ook iets interessants in de registry gevonden onder:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\
TcpReconnectRetransmissions

Deze waarde stond bij mij op "0", termijl de setting "3" normaal is. Dat verklaart een hoop van mijn problemen! Na deze setting naar default gewijzigd te hebben geen problemen meer!

• itsalex
  • Niet online
Het is volgens mij aardig goed opgelost. Geen wegvallende verbinding meer en regelmatig pagina's die niet te benaderen gelukkig meer. Ik heb het oude Thompson modem terug geplaatst. Upnp uitgezet en nu kan ik het modem alleen nog via Telnet benaderen maar dat geeft en werkt ook wat beter want als ik via IE doe dan krijg ik vaak het menu niet in het scherm. Ik heb het modem getweakt via een progtje van google uit Belgie en een minder legaal programma en nu minder problemen. Ik weet dat ik geen warez mag aanmoedigen en mijn excusees voor dit maar het lostte voor mij een aantal problemen op. Geen problemen meer met pagina's en E-Mule? E-Mule staat nu met volledige bandbreedte te downloaden en alles gaat tot nu toe heel erg goed zonder problemen. Met het Sweex modem kwam ik tot 40 kb met dezelfde instellingen en nu 180 kb.

Ik herriner dat het Sweex modem als een Annex A werd verkocht en is geupgrade door mij naar B versie. Nou ja het probleem is opgelost. Via Telnet kan ik nu 10.0.0.138 bereiken en soms moet ik erachter plaatsen 23 voor het poort nummer maar probleem is uit de wereld. Ik krijg bij ADSL INFO geen problemen te zien.

• Tropos
  • Niet online
Heu, jij hebt een annex A modem getweakt naar een annex B modem?

Zoiets hebt ik dus echt nog nooit gehoord. Kan je mij de uitleg / link van die tweak geven?

En je hebt dus ook een andere firmware in het 510 modem ingeladen? Lijkt mij verder niet zo heel erg illegaal op tweakers.net voor een ADSL modem. Kijk maar naar de tweak van SpeedTouch Home naar Pro die hier ook openlijk gepost mag worden. Ga je de link naar die firmware ook nog geven hier? Als het het probleem voor jou heeft opgelost, kunnen anderen er wellicht ook hun voordeel mee doen.

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Normaal gesproken moet de alcatel werken zonder bijkomende problemen ook met SP2.
Hier heb ik deze problemen ook gehad en bij mij lag het aan de settings van mijn proxyserver van Wanadoo.
Je zou het kunnen checken of je met telnet in je alcatel kan komen.
Hier is het zo wanneer ik in mijn internetopties-lansettings mijn proxyverbinding aan het staan ik niet op mijn alcatel kan komen.
Eenmaal uitgeschakeld kon ik er zo weer via mijn webbrowser op ongeacht welk OS ik draai (en dat zijn er meerdere)
Wat ik weet van de sweexmodem is dat deze nogal brakke firmware heeft heb het bij enkele klanten gezien en mijn besluit was nooit deze aan te schaffen.
Sluit eens je alcatel aan en doe het volgende:
telnet 10.0.0.138
daarna zal hij vragen om je inlognaam en wachtwoord

typ hierna eens in
adsl info
Hierin kan je uitlezen hoe de verbinding is van je ADSL en ook de errors
als je op deze manier je modem kan bereiken zal je ws toch je probleem eens moeten zoeken in de config van je systeem.
een harde reset van je modem wil ook nog wel eens helpen om hem overnieuw te configureren.
Hiervoor heb je het programma:
510R42_config_01.exe

Mocht je er niet uitkomen wil ik je het programma wel mailen is niet groot (nog geen 600kb) en het werkt uitstekend.

computer voor alle werkzaamheden

• bjck
Tropos schreef op maandag 09 mei 2005 @ 01:58:
Heu, jij hebt een annex A modem getweakt naar een annex B modem?

Zoiets hebt ik dus echt nog nooit gehoord. Kan je mij de uitleg / link van die tweak geven?
Er is een serie modems met een connexant chip/print die zowel de annexA als de annexB firmware 'slikt'. Eigenlijk is de firmware ook hetzelfde en kan je het in de webinterface zelf ook omzetten.

Let wel op dat de printplaat in de modem echter wel iets afwijkt tussen annexA en annexB. Het werkt, maar voor hoe-lang en hoe-goed is de vraag.

De enigste modem die ik ken, die zowel annexA als annexB is is de AliedData CJT816-2P.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 09-05-2005 06:39 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Mischien rare vraag maar is dit topic gerelateerd aan een eerder geopend topic?

Moet om de zoveel tijd adslethernet modem uitschakelen

Daarop kregen we opeens geen reacties meer namenlijk.

No flame natuurlijk maar gewoon even een vraag :)

Hier zijn namenlijk ook een aantal zaken voorgedragen die nu ook weer voorgedragen worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Edwin van Cleef op 09-05-2005 10:29 ]

• itsalex
  • Niet online
Via een firmware kan je een Sweex modem van A naar B brengen. Nee ik heb dat topic niet gezien. Maar mijn modem is vandaag weer uitgevallen. Mijn vriendin wilde vanochtend op internet en dat ging niet en ik hoorde over CRV error's. 2 stuks dus ik ga strax ff kijken. Dat kl*te modem deed het alleen nog maar via telnet 10.0.0.138 23 om deze te benaderen. Na het eruit trekken van de stroom van het modem en weer erin deed deze het weer. Ik weet niet was het is. Ik denk zelf dat het de KPN is die bezig is.

En ja hoor vanmiddag ook weer met dat modem. Errored seconds zorgen voor deze problemen. Weet iemand wat dat is?

Dit is het log van dat Thompson modem:

\ _____ \ /_____\/
\ / /\ \ /___\/
/____/ \ \ /
\ \ /___\/
\____\/

-------------------------------------------------
>adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.DMT Annex B [ISDN Over
Channel Mode : fast
Number of resets : 1

endor Local
Country : 0f
Vendor : ALCB
VendorSpecific : 0000
StandardRevisionNr : 01

Downstream
argin [dB] : 31.0
ttenuation [dB] : 28.0
utputPower [dBm] : 18.0

vailable Bandwidth Cells/s
Downstream : 3773
Upstream : 1207

ransfer statistics
Total since power On Cells
Downstream : 42127
Upstream : 91340
Current Connection
Downstream : 42129
Upstream : 91340
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 0
Received HEC : 0
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 1
Transmitted HEC : 0

Far End Failure
No Failure
Near end failure
No failure
Far end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Loss of link: 0 failures
Errored seconds: 1 seconds
Far end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Loss of link: 0 seconds
Errored seconds: 0 seconds
Far end failures current day
Errored seconds: 1 seconds
Far end failures previous day
Near end failures since reset
Near end failures last 15 minutes
Near end failures current day
Near end failures previous day
>
>

Er staat niets vreemds in. Wie zou weten wat ik hiermee aan moet?

[ Voor 74% gewijzigd door itsalex op 10-05-2005 00:02 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik zit even naar de volgende regel te kijken en trek de vergelijking met mijn Alcatel

deze is van jou
margin [dB] 31.0

bij mij
margin [dB] 6.0

Ik concludeer hieruit dat er mischien teveel ruis op de lijn zit?
Mischien dat iemand hier meer uitleg over kan geven verder zijn alle waarden vergelijkbaar met die van mij hier.

De margin tabel wijkt als enigste totaal af bij onze 2 modems.
sinds de laatste snelheidsupgrade van kpn heb ik wel last van verschillende snelheden op mijn verbinding en de modem blijft wel steeds aan het trainen.
Maar hier heb ik geen errors.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

31 is wel hoog, maar heb hier een SNR van 25.5 en bij mijn vriendin zelfs 28.5. Op beide locaties doet ADSL het prima, zonder snelheidsproblemen of uitval. In het ene geval een Draytek 2600 en het andere een Draytek 2500 modem/router combi. Voor de meting zou dat niet uit mogen maken, maar misschien voor de tolerantie van ruis wel?

[ Voor 4% gewijzigd door OruBLMsFrl op 10-05-2005 22:03 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• bjck
SNR is hoger = beter.

Maar als je een verbinding op 1024Kbit insteld is de SNR altijd veel hoger dan dat je diezelfde verbinding 8/1 instelt (wide-open). Dan heb je elk mogelijk bitje nodig en zal je SNR altijd minimaal zijn.

als je alle 'tonen' gebruikt voor data is de verhouding signaal/ruis minimaal, gebruik je maar een deel omdat je een 1024kbps verbinding hebt gebruik je veel minder tonen en dus SNR hoger

• itsalex
  • Niet online
Nou weer raak hoor vandaag. Ik kwam thuis en ja hoor Internet ligt er weer vanaf. Echt helemaal ziek van dat ADSL. Dat modem is in prima staat en niets mee aan de hand alleen vandaag dit is mijn logboek:

Username :
------------------------------------------------------------------------
*
* ______ SpeedTouch 510
* ___/_____/\
* / /\\ Version 4.2.7.16.0
* _____/__ / \\
* _/ /\_____/___ \ Copyright (c) 1999-2004,
* // / \ /\ \ THOMSON
* _______//_______/ \ / _\/______
* / / \ \ / / / /\
* __/ / \ \ / / / / _\__
* / / / \_______\/ / / / / /\
* /_/______/___________________/ /________/ /___/ \
* \ \ \ ___________ \ \ \ \ \ /
* \_\ \ / /\ \ \ \ \___\/
* \ \/ / \ \ \ \ /
* \_____/ / \ \ \________\/
* /__________/ \ \ /
* \ _____ \ /_____\/
* \ / /\ \ /___\/
* /____/ \ \ /
* \ \ /___\/
* \____\/
*
------------------------------------------------------------------------
=>adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.DMT Annex B [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode : fast
Number of resets : 1

Vendor Local Remote
Country : 0f 0f
Vendor : ALCB ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 01 01

Downstream Upstream
Margin [dB] : 31.0 7.0
Attenuation [dB] : 28.0 30.0
OutputPower [dBm] : 18.0 9.5

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 3773 1600
Upstream : 1207 512

Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 21755086 9224120
Upstream : 5668157 2403232
Current Connection
Downstream : 21754766 9223696
Upstream : 5668157 2403232
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 0
Received HEC : 0
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 6
Transmitted HEC : 4

Far End Failure
No Failure
Near end failure
No failure
Far end failures since reset
Loss of link: 0 failures
Errored seconds: 5 seconds
Far end failures last 15 minutes
Loss of link: 0 seconds
Far end failures current day
Errored seconds: 5 seconds
Far end failures previous day
Near end failures since reset
Near end failures last 15 minutes
Near end failures current day
Near end failures previous day

En weer errored seconds. Daar valt het modem constant over. Het kan niet aan de computer liggen die de verbinding reset want ik heb de computer net 1 uur uitgezet en aangezet en geen problemen. En dit valt mij op:
Transmitted CRC : 6
Transmitted HEC : 4

=>

Gok: KPN of ligt het bij mij? Aangezien de KPN mij niet helpt heb ik zo iets ERUIT met die handel en ga wel naar Speedlinq.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik had hier ook problemen mee. Bij mij Tiscali abbo kreeg ik een Sagem USB modem.

Na aanschag van een Sweex Annex A/B Router/Modem doet mijn ADSL het wel.

Ik woon meer dan 9 km van de centrale vandaan wat normaal betekent dat je geen/heel slecht signaal hebt. De snelheid valt dan ook wel tegen, maar hij staat soms een maand aan zonder uitval.

Ik heb een 4 mbit abbo, en krijg +/- 1,3 mbit binnen.
Daar hoor je niet blij mee te zijn, ik ben het tóch wel. Kabelinternet is niet mogelijk bij ons, dus moet wel ADSL nemen.

Wanneer Tiscali nu mijn lijn laat doormeten is deze ook goed. Dit was eerst niet met de Sagem. Wat erg raar is.

Hoever woon je van de centrale af? ( Krijg je te horen na het doormeten )
Zijn er andere mensen in de buurt die wel fantsoenlijk ADSL hebben met dezelfde modem?
Welk NT kastje heb je hangen van de KPN? Hoe oud zijn je telefoonlijnen/ is de lijn die je huis binnenkomt.?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:57

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Zit de splitter wel op de goede plek. Ik kom vaak bij mensen thuis en dan zit de splitter niet direct op de binnenkomende lijn, maar word eerst gesplitst naar bv een telefoon boven en naar de splitter. Dit zorgt voor een hele slechte signaal ruis verhouding.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

endless schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:56:
Ik heb een 4 mbit abbo, en krijg +/- 1,3 mbit binnen.
Daar hoor je niet blij mee te zijn, ik ben het tóch wel. Kabelinternet is niet mogelijk bij ons, dus moet wel ADSL nemen.
Waarom dan geen goedkoper abbo nemen? Ik neem aan dat je upload ook minder is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb een keer de verbinding terug laten zetten naar 2 mbit, toen kreeg ik slecht 768 kbit binnen en was de lijn instabiel. Mijn upload is idd ook slechter.

• itsalex
  • Niet online
Ik ben maar 600 meter van de centrale vandaan voor ADSL en mijn pa ook en die heeft helemaal een perfecte verbinding zonder problemen.

Ik heb het vermoeden en dat klinkt een beetje raar.

Ik heb winkels hieronder en het rare is dat het altijd overdag gebeurd. Vandaag heb ik wel een aantal error weer ontvangen maar ok goed maar niets uitgevallen. Het vreemde van alles is dat het overdag is. Ik zou bijna de conclusie kunnen stellen dat misschien beneden het probleem zou zitten. KPN en Planet komen er niet meer uit en worden hopeloos van mij. Ik denk dat de KPN maar even de boel zou moeten uitmeten. Vandaag zonder problemen en mocht dat morgen ook zo zijn dan weet ik misschien waar het punt zou moeten zijn. Ik sta nu namelijk al 12 uur aan!! Nou dat is echt een record.

• bjck
Heb je niet gewoon beneden 'in de winkel' een apparaat op die lijn aangesloten staan voor je splitter?

FAX? alarm installatie? pin apparatuur?

Alle telefonie apparatuur moet achter je splitter. Zou een hoop verklaren.

• itsalex
  • Niet online
KPN heeft nu toegegeven dat het bij hun ligt het probleem. Eindelijk en daar wachtte ik nou op. Ik ben zelfs bij de technische dienst doorverbonden geweest die over de interne lijnen gaat van de KPN en ze hebben nu alles gemonitored en het punt ligt bij KPN. Dat was ook de conclusie van hun. Geen problemen bij mij maar bij hun. Het schijnt dat mijn ADSL verbinding simpel niet goed is.

Pagina: 1