Adobe Premiere Pro , opnamen te groot (hoogte en breedte)

Pagina: 1
Acties:

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 10:57
Afgelopen weken ben ik bezig geweest om een vakantie film op DVD te zetten. Het is me helemaal gelukt maar het probleem wat ik heb is dat de beelden die ik capture (DV) zijn te groot.

Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/premiere.JPG

De lijntjes die je in beeld ziet kan je instellen in Adobe Premiere. Nu moet eigenlijk de hele film binnen het buitenste lijntje zitten. Dat kan ik voor elkaar krijgen door met de muis het beeld erin te slepen.
Maar omdat dat met een film van 47 minuten nogal een klus is zoek ik een andere manier. Ook moet je met het handmatig slepen opletten dat je niet scheef sleept, dus dat het wel een rechthoekig geheel blijft.

Weet iemand hoe dit moet ?
Ik capture gewoon via firewire op 720x576 zoals het standaard is.

(het knopje FIT is leuk inderdaad maar daar op klikken verandert niets want hij 'fit' al)

Bij New project heb ik overigens voor PAL gekozen, dat is europese standaard tenslotte.
DV-PAL Standard 48kHz.
25,00 fps
frame size 720h576v (1.067)

[ Voor 10% gewijzigd door kevertje1977 op 06-05-2005 15:16 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 06:29
dat kan je door je beeld te resizen in 1x (dus niet allemaal verschillende bolletjes, maar gewoon 1 startpunt)... geef aan dat ie bijv 80% is van het origineel

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Nooit aan klote!. Scalen is zowat het ergste wat je met DV spul kan doen, zeker als het niet gedeinterlaces is (en als je het op DVD wil zetten, moet je het gewoon interlaced houden). Gewoon laten staan zo dus!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• kevertje1977
jpvk007 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:58:
dat kan je door je beeld te resizen in 1x (dus niet allemaal verschillende bolletjes, maar gewoon 1 startpunt)... geef aan dat ie bijv 80% is van het origineel
hoe doe je dat ? ik snap je geloof ik niet :)

• kevertje1977
deepspace schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:10:
Nooit aan klote!. Scalen is zowat het ergste wat je met DV spul kan doen, zeker als het niet gedeinterlaces is (en als je het op DVD wil zetten, moet je het gewoon interlaced houden). Gewoon laten staan zo dus!
want ? aan de kwaliteit zie ik geen achteruit gang. en om een stuk van mijn film af te knippen op deze manier zit ik niet echt op te wachten...