Toon posts:

Asus Radeon 9550GE/TD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik vandaag m'n nieuwe videokaart binnen gekregen, een Asus Radeon 9550 Gamer Edition.

Heb alles goed geinstalleerd inclusief de nieuwste drivers van ATI.com, maar hierna heb ik 3Dmark01SE opgestart en blijft ie op een bepaald punt hangen, NFSU2 geeft het zelfde probleem. Na dit blijven hangen, wordt het scherm zwart en begint de powerknop (van het scherm) te knipperen.

Wat ik al geprobeerd heb:

- Omega Drivers
- Drivers van bijgeleverde CD
- Drivers van ATI.com (via meuktracker)
- Kaart erop nieuw uitgehaald en er weer in gedaan

Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

oude drivers goed verwijderd :?
http://www.drivercleaner.net/

in de bios fast write uitgezet ?
en bij welk punt blijft ie hangen in 2001 ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:07:
oude drivers goed verwijderd :?
http://www.drivercleaner.net/

in de bios fast write uitgezet ?
en bij welk punt blijft ie hangen in 2001 ?
bij 2001SE blijft ie telkens op andere momenten hangen, maar vooral in het begin (verder komt ie niet)

Ik zal nu even in me bios kijken voor de fast write!

Edit:

Fast write in bios is disabled

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 15:14 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk ook ff wat ie doet met 3Dmark03, of ie daar ook blijft hangen.

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:14:
kijk ook ff wat ie doet met 3Dmark03, of ie daar ook blijft hangen.
Ik heb het ook al getest met NFSU2, daar bleef ie ook hangen. Het ligt dus niet aan 3dmark.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
Waarschijnlijk staan er nog ergens drivers van je vroige kaart ...(toevallig Nvidia??)

Doe een schone installatie en probleem is waarschijnlijk verholpen.

suc6

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat is trouwens de info over je systeem ?
dus wat voor proc. moederbord enz....
dit is informatie die je bij problemen al in de topicstart had moeten zetten ;)

gooi eens alle drivers van je videokaart eraf met drivercleaner (zie eerdere link).
zet dan je moderbord drivers er ff opnieuw op.
ff kijken of je de laatste directx draait ;)
en dan weer de laatste cat drivers erop.

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:22:
wat is trouwens de info over je systeem ?
dus wat voor proc. moederbord enz....
dit is informatie die je bij problemen al in de topicstart had moeten zetten ;)

gooi eens alle drivers van je videokaart eraf met drivercleaner (zie eerdere link).
zet dan je moderbord drivers er ff opnieuw op.
ff kijken of je de laatste directx draait ;)
en dan weer de laatste cat drivers erop.
ik zal het proberen, ik laat het jullie weten!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Misschien dat de cooler niet goed aansluint op de core... Ook ff nakijken dus. Als dit het geval is kan de core te warm worden. Misschien dat je ff kunt kijken.
Of even in de bios kijken of je hem wel op AGP modus hebt staan. Ik had hem wel ns op PCI modus dstaan en toen kreeg ik arti's @ stock speed :(. Beetje hulp en onderzoek deed wonderen. AGP modus inschakelen en nergens last meer van :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles geprobeerd wat jullie hebben voor gestelt, nog niks heeft geholpen, maar ik heb ontdekt dat de kabel van m'n beeldscherm een pinnetje (waar hij aangesloten zit met de videokaart) is dit misschien iets, zou het misschien met de refreshrate te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ook gekeken naar de temperatuur ook deze is goed (Heb er een grote fan op gezet :) ) Ook Voelt de kaart niet heet aan ik kan hem nog makkelijk aanraken.

Heeft iemand nog een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 17:52 ]

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:52:
Ik heb net ook gekeken naar de temperatuur ook deze is goed (Heb er een grote fan op gezet :) ) Ook Voelt de kaart niet heet aan ik kan hem nog makkelijk aanraken.

Heeft iemand nog een idee?
Heb je ook gekeken of het koelblok goed aansluit? Als dat niet het geval is, kan het dus zijn dat deze daardoor niet warm aanvoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee zit er helemaal goed op. Ik heb trouwens de kaart kunnen testenin een andere PC en daar doet hij het wel gewoon en ook nog eens heel goed. Ik denk dat het of m'n monitor is die het niet aan kan of het is m'n voeding (lijkt me sterk > 380W Azona) of m'n moederboard.

Verwijderd

Als een clean install niet geholpen heeft moet je het hardware matig zoeken.
Reset je bios is met clear cmos. En stel m opnieuw in.
Check de voltages is of ze niet afwijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Cmos al eens gereset, ook dit hielp niet, m'n voltages zijn:

+12v: 12.352v
+5v: 4.972v
+3.3v 3.28v
Vcore 1.63v

Toch nog wel respectabel, volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost! Het was toch de warmte -> De stockcooler voldoet niet, hij is van plastic 8)7. Nu een VF700-cu erop! Koelt prima, ondanks dat op de website staat dat ie er niet op past, beetje hier en daar getweaked :+ en klaar is kees!

Verwijderd

Topicstarter
Van mij mag dit topic gesloten worden, maar het is misschien nog wel handig voor andere mensen, als ze iets met de kaart hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje spelen is ie toch weer uitgevallen wordt er helemaal gek van, heb alles al geprobeerd, andere voeding, andere monitor, alles. Nu was me al op gevallen dat ie na een tijdje gamen pas uitviel. Ik heb toen met gedichte kast en in het bureau gedraaid en daarna met open kast uit het bureau -> Daft schilt heel wat kwa temperatuur, dus wat me opviel is dat ie dus langer mee gaat als het ie eruit staat. Nu is de videokaart al goed gekoeld, dus dat was het niet, CPU ook -> 7000B-Alcu, maar toen ging ik aan m'n NB voelen, echt behoorlijk heet, het deed nog net geen pijn als ik eraan zat. Eerst dacht ik altijd van ow, dat zit wel goed -> het blauwe blokje van Zalman zit erop, maar toen ik voelde dacht ik toch wel, hallo. Kan dit het zijn (Er zit ook een onboard VGA op, maar die gebruikt ik natuurlijk niet, misschien iemand een idee?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:42:
Na een tijdje spelen is ie toch weer uitgevallen wordt er helemaal gek van, heb alles al geprobeerd, andere voeding, andere monitor, alles. Nu was me al op gevallen dat ie na een tijdje gamen pas uitviel. Ik heb toen met gedichte kast en in het bureau gedraaid en daarna met open kast uit het bureau -> Daft schilt heel wat kwa temperatuur, dus wat me opviel is dat ie dus langer mee gaat als het ie eruit staat. Nu is de videokaart al goed gekoeld, dus dat was het niet, CPU ook -> 7000B-Alcu, maar toen ging ik aan m'n NB voelen, echt behoorlijk heet, het deed nog net geen pijn als ik eraan zat. Eerst dacht ik altijd van ow, dat zit wel goed -> het blauwe blokje van Zalman zit erop, maar toen ik voelde dacht ik toch wel, hallo. Kan dit het zijn (Er zit ook een onboard VGA op, maar die gebruikt ik natuurlijk niet, misschien iemand een idee?
Richt eens een tafel ventilator op je kast en dan kijken of dat weg blijft..
Welke kast heb je en heb je evt casefans? Zit de zalman er wel helemaal goed op? recht op de core etc?

Verwijderd

Topicstarter
Ookal geprobeerd, maar hij valt nog steeds uit, cooler zit er helemaal goed op. Wat me wel opvalt is dat hij 3Dmark01Se wel goed blijft en bij NFSU2 niet? Ook raar maar 3Dmark eist natuurlijk oowel wat minder neem ik aan.
Pagina: 1