vaag mobo/proc/voeding probleem

Pagina: 1
Acties:

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 14:48

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Hallo,

Vaag probleem hier met hardware waar ik niet meer uitkom. En aangezien het verschillende hardware betreft, even een overzichtje :
Processor A : Duron 800
Processor B : Duron 900
Processor C : Athlon XP 1,2ghz

Moederbord 1 : MSI K7T Pro
Moederbord 2: MSI K7T Pro 2

Voeding P : standaard ATX voeding
Voeding Q : standaard ATX voeding

En dan is er nog een compleet werkend systeem waarin Proc C werkt. Het probleem is als volgt:

In Mobo 1 zat Proc A. Bepaald moment deed dit systeem het niet meer. Toen, om te testen, Proc C in Mobo 1 gezet. Deed het wel. Conclusie : Proc A kapot.
Nieuwe proc gekocht, Proc B. Deze deed het niet in het systeem.Toen Proc A getest in systeem waar proc C normaal in zit. Deed het prima. Dus proc A is niet kapot. Moederbord wrs ook niet kapot, want proc C deed het gewoon in mobo 1. Maar toch mobo 1 vervangen door mobo 2.
Werkte nog steeds niet. Conclusie : voeding defect.
Voeding P vervangen door voeding Q : nog steeds niks.
Conclusie : geen idee waar het aan ligt.

Zitten diagnostische leds op moederbord. Ene keer zijn ze allemaal rood (proc kapot volgens handleiding) andere keer branden er 1 of 2 groene (memory defect).

Ik snap op dit moment niet waar het probleem zit. Geheugen is ook vervangen, maakt geen verschil.

Als iemand een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen. De bios instlelingen zijn ook gereset mbv de jumper. Batterij is ook verwisseld. Welke opties zijn er nog?

Live every day, as if it's your last one

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien kun je bord 1 eens controleren op lekke condensatoren, die serie MSI's staan er nogal om bekend, wat een hoop vage problemen kan geven.

Ik zou proc A nog eens in zijn originele mobo stoppen, misschien was het een éénmalige glitch?

Verder kijken of je door de meest recente BIOS van mobo 1 proc B toch aan het werk krijgt.

Voeding kun je wel schrappen als oorzaak imho.

Allemachtig, het leek wel een puzzel ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Roamor op 06-05-2005 13:59 ]

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 14:48

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Haha ja tis idd net een puzzel.

Maar proc A en proc B allebei in mobo 1 en 2 gestopt en omgewisseld verschillende keren...maar er komt dus ook helemaal geen beeld...videokaart is getest op verschillende pci poorten..videokaart werkt in ander systeem. Dus het is een raadsel voor mij wat het nou is. Bios updaten kom ik dus niet eens aan toe. Tis iig geen glitch helaas.

edit : is er een verschil qua gebruik oid tussen de duron en de athlon xp? aangezien de xp het wel deed en beide durons niet en de duron wel in systeem van de xp.

[ Voor 19% gewijzigd door Postie op 06-05-2005 14:14 ]

Live every day, as if it's your last one

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En de condensatoren? Die lijken allemaal in orde te zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 06-05-2005 14:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor voedingen heb je (merk).

Als het namelijk wat goedkopere voedingen zijn kan het goed wezen dat je condensatoren het zwaar te verduren krijgen en hierdoor op een gegeven moment knallen.
Gevolg is dat je systeem niet geheel defect is, maar het vaak af laat weten en niet stabiel zal lopen.

Als dat zo is MSI even bellen voor nieuwe elcos en de soldeerbout erbij pakken en het is zo gefixed :)