Toon posts:

Creative Geforce FX 5600 Ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative Geforce FX 5600 Ultra, ik zat me af te vragen wat mijn kaartje nu nog waard is dus ik ging naar de tweakers pricewatch om te kijken wattie nieuw kost.
Nou stond er dus €539,24 en alle andere kaarten van creative zijn ook aanzienlijk duurder

http://www.tweakers.net/p...ch&Cat2=49&Query=creative

maar dit lijkt mij nogal sterk want het is inmiddels een oude kaart, dus ik op internet info zoeken over me kaart en toen heb ik de normale snelheden van een 5600 ultra vergeleken met die van me eigen, volgens een aantal websites is mijn versie wel een stuk sneller dan de andere 5600 ultras maar over de prijs was niks te vinden.
Nu is de vraag: heb ik een speciale duure videokaart of klopt de prijs gewoon niet?

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Ik zelf gebruik altijd de 2ehands sites zoals Marktplaats en Speurders.

Hier kun je goed zien wat mensen er nog voor willen geven.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 07:09

janklp

FortyTwo Capital

Er is ook maar 1 site die de kaart aanbiedt. Misschien is dat gewoon een dure uitgever. Je zou andere producten van die site kunnen zoeken en kijken of die in vergelijk met wat bekendere prducten ook zo duur zijn. Succes ermee.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
50 euro oid. niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
trixx schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:45:
Ik zelf gebruik altijd de 2ehands sites zoals Marktplaats en Speurders.

Hier kun je goed zien wat mensen er nog voor willen geven.
Ik heb ook al op die sites gekeken :) maar daar word niks vergelijkbaars aangeboden :(

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom je aan die prijs? want ik kan dat nergens vinden

• unfor
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:50:
[...]

Hoe kom je aan die prijs? want ik kan dat nergens vinden
gewoon uit m'n hoofd, een gf4 is 40-50 waard, een 5600 is een budgetkaartje met vaak wat lagere performance.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
idd, €50 en niet meer. Sterker nog, een fx5600 ultra heeft nog nooit €500 gekost. De introductieprijs lag volgens mij rond de €200,-

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:51:
[...]

gewoon uit m'n hoofd, een gf4 is 40-50 waard, een 5600 is een budgetkaartje met vaak wat lagere performance.
Mja maar ik wil juist weten wat de creative versie nou waard is niet de standaard schatting

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:49:
[...]

Ik heb ook al op die sites gekeken :) maar daar word niks vergelijkbaars aangeboden :(
Je moet ook niet specifiek naar de creative kijken maar naar de fx5600 algemeen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• unfor
ehm, denk je dat een creative meer waard is dan een ander merk? neem maar van mij aan, 50 euro ervoor krijgen word al moeilijk zat.

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:52:
idd, €50 en niet meer. Sterker nog, een fx5600 ultra heeft nog nooit €500 gekost. De introductieprijs lag volgens mij rond de €200,-
Ook van de creative versie?, want hij is volgens mij niet vergelijkbaar met dezelfde kaart van een andere fabrikant zoals Club3D/Sapphire/ASUS

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 07:09

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:54:
[...]

Ook van de creative versie?, want hij is volgens mij niet vergelijkbaar met dezelfde kaart van een andere fabrikant zoals Club3D/Sapphire/ASUS
Dan zou je de clocks etc van die kaart eens naast die van de andere merken moeten leggen maar reken er maar op dat er niet veel verschil in zit. Ik zou overigens zelfs liever een kaart hebben van de door jou genoemde andere merken. Heb niet echt ervaring met creative grafische kaarten vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie een goed programmatje om je kaart mee te testen (Non-3dmark)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Programma's om mee te benchmarken, daar zijn er zat van te vinden op het Internet... Een vb.:
- AquaMark
- Timedemo's voor een bepaald spel zoeken en vergelijken met resultaten op het Net
- Counterstrike Source Stresstest
- Ingamedemo's, zoals bijvoorbeeld Doom3 of Unreal Tournament 2003/2004

Eigenlijk is dit gewoon een heel fout topic, het spijt me wel, maar voor de waarde van je videokaart had je deze vraag beter even kunnen stellen in Het Grote "Is Dit Nog Wat Waard?" Topic Deel XXIII

Als laatste... er zit hooguit 2% verschil qua performance (valt binnen de foutmarge) tussen jouw Creative FX5600 Ultra en de rest van de merken die een FX5600 Ultra aanbiedt, dus je moet kijken naar de algemene prijs en niet specifiek gaan lopen vragen om de prijs van een bepaald merk, want volgens mij wijkt jouw kaart niet van de standaard af...

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag
Pagina: 1