Toon posts:

Moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend stond ik op en toen ik mijn pc aanzetten bleek een fan herrie te maken, er zaten er toch genoeg in dus ik heb hem er gewoon uitgehaald en ook de stofzuiger lichtelijk door mijn pc gehaald om de vele stof weg te halen. Hierbij raakte ik de videokaart licht maar ik zag geen schade.

Hierna starte ik de pc op en kreeg ik geen beeld, ik dacht dat zal de videokaart dan wel zijn dus ik ben een beetje aan het wisselen geweest met de computer beneden. Hieruit kwam dat het niet de videokaart is en ook niet de monitor. Toen heb ik het BIOS gereset zonder resultaat.
Vervolgens heb ik de videokaart er helemaal uitgehaald en ik kreeg geen piepcode, daarna heb ik het geheugen eruit gehaald en ook geen piepcode.

Ik heb nu echt alles weggehaald behalve CPU, power kabel en speaker kabel (en gecheckt of ze goed zaten) en nogsteeds geen enkel teken van leven.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen of kan ik me mobo al afschrijven, en dit kan toch niet gebeuren door alleen een beetje voorzichtig de overbodige stof weg te zuigen.. :'(

Specs:

Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Atlhon XP 2600+
Zalman ZM400B-APS
TwinMOS 2x 512MB PC3200
Sappire 9600 XT 256MB

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

De volgende logische stap om dan te nemen is het moederbord te testen. Als je die mogelijkheid niet thuis hebt kun je het beste naar de winkel waar je deze hebt gekocht.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mischien een optie om het moederbord + voeding uit de kast te halen en even los aan te sluiten.
Alles van het MB halen (CPU MEM). Dan aanzetten. Dan zou hij moeten gaan piepen.

Verwijderd

probeer eens op te starten zonder iets erop, geen cpu mem of vga.
Als je geen piepjes hoort is het mobo waarschijnlijk dood.

En een stofzuiger is prima in staat om een mobo te slopen door de statische electriciteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu is echt alleen maar met mobo en voeding opgestart en hij is dus echt zo dood als een pier :(.

Verwijderd

Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten, maar eigenlijk is het nooit verstandig om je pc uit te zuigen.
In plaats daarvan kun je beter bij een pc zaak een busje perslucht kopen en de binnenkant schoonblazen (of met een compressor + slang je pc schoon blazen)

Verhelpt alleen niet je probleem met je mobo nu ..

Verwijderd

heb je niet toevallig de cpu fan eraf gehaald :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is er verder ook geen fysieke schade meer te zien op dit plankje (dwz, mogelijk brakke elcos).

Anders kun je het plankje denk ik degraderen als behang

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:53:
Is er verder ook geen fysieke schade meer te zien op dit plankje (dwz, mogelijk brakke elcos).

Anders kun je het plankje denk ik degraderen als behang
Hehe nee daar had ik al voor gekeken, dan maar aan de muur :P.
Pagina: 1