Toon posts:

[PHP] Parse error waar ik de fout niet kan ontdekken

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik probeer een parse error op te lossen van mijn huidige code alleen ik kan het niet zien wat er fout aan is. misschien heeft iemand een helderde blik als ik.

code:
1
echo " <td style=\"background:#CCCCCC\"><input type=\"checkbox\" name=\"v_".$array[$r]."\""; if($inserts[0][adres$array[$r]][0][0] == "t"){ echo" checked";} echo " onclick=\"javascript:verander('v_".$array[$r]."')\"></td>\n";

dit is trouwens de parse error.

Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE, expecting ']' in /usr/local/apache/htdocs/ldap/userrights.php on line 277

alvast bedankt,

Windminstreel

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 15:07

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Wat een totaal onleesbare code zeg.. :o

Ik vermoed dat het hier ergens verkeerd gaat:
code:
1
$inserts[0][adres$array[$r]][0][0]

en wel met 'adres'.
code:
1
$inserts[0]["adres".$array[$r]][0][0]

wellicht?

Anyway, begin met nieuwe statements en functie aanroepen gewoon op een volgende regel te zetten, dit is echt _niet_ overzichtelijk.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 20:00
Wat is nou je probleem en wat lukt er nou niet? Wat heb jezelf al geprobeerd? Waar gaat het fout? Welke regel is regel 277, Is het die regel die je post?

Maak even gebruik van php code highlighting, dat lees wel zo gemakkelijk. Zo dus:
PHP:
1
2
3
4
5
6
echo " <td style=\"background:#CCCCCC\"><input type=\"checkbox\" name=\"v_".$array[$r]."\""; 

if($inserts[0][adres$array[$r]][0][0] == "t") {
   echo" checked";
 } 
echo " onclick=\"javascript:verander('v_".$array[$r]."')\"></td>\n";

En als je nou eens zelf goed kijk zie je iets als "adres$array[$r]][0][0]" Wat is dat? Misschien dat dat je fout is.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Meen je nou serieus dat je 2 echo statements en een if statement op 1 regel hebt staan? 8)7 Ik zou maar iets gaan doen aan het formatten van je code, want dit slaat echt nergens op. Je bent toch niet bezig aan een php 5K contest of iets dergelijks? Wat is het nou voor moeite om je code een beetje netjes op te maken. Nog een tip: gebruik enkele quotes voor tags ' : dan hoef je die dubbele niet te escapen. Nog beter is om even uit de php modus te gaan en <?=$var?> statements te gebruiken om variabelen in te vullen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dat was 'm, btw hou ik graag een tdtje op 1 regel

greetz,

Windminstreel

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Debuggen is iets wat je zelf moet kunnen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.