Toon posts:

Piep geluiden op ASUS K8V SE Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Men broer heeft in zijn pc een asus k8v se deluxe moederbord zitten met een AMD athlon64 3200+ , nou maakt deze bij het opstarte zo piepende suisgeluidjes. Aan de voeding kan het nie liggen die hebben we al eens verwisseld. Ook de grafische kaart is uitgesloten hebben we ook al meerdere kere gewisseld . We zijn echt radeloos :'(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat lijken mij de spoelen of de processor zelf. Het kan geen kwaad, het is een veel voorkomend probleem. Bij mij ging het na 2 weken weg.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Hoeveel piepjes geeft het moederbord?
Aan de hand van het aantal piepjes zou je even moeten kijken op de site van de moederbord fabrikant.

Kan bijvoorbeeld ook geheugen zijn wat niet helemaal lekker is..

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Ik vind dit een slechte topicstart... Is het een piepend geluidje dat het moederbord geeft (krijg je meestal als er iets fout zit, dan start je pc ook niet op).

Is het een zacht, irritant piepend geluid dat continue blijft?

Heb je zelf al eens geluisterd waar het vandaan kan komen?

Verwijderd

Mishmash schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:12:
Ik vind dit een slechte topicstart... Is het een piepend geluidje dat het moederbord geeft (krijg je meestal als er iets fout zit, dan start je pc ook niet op).

dat staat er toch!, niet van de voeding en niet van de videokaart, wat maakt er anders nog zon piepje?
en ik zou het laten om met mijn hoofd bij het moederbord te komen, want misschien is de kast niet al te groot, en als je haren erop komen, kan je misschien wel dag tegen je moederbord zeggen!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 23:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mishmash schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:12:

Ik denk dat TS niet bedoelt dat het zoemertje in de PC pieptonen maakt, ten teken dat er iets mis is, maar dat er een pieptoon wordt geproduceerd door een spoel. Mogelijk dat het geluid weer verdwijnt nadat de Pc enige tijd heeft aangestaan. Dit zou kunnen komen doordat de spoel warmer geworden is en enigszins is uitgezet waardoor de speling in de spoel verdwijnt. (deze speling in een spoel veroorzaakt een hoge pieptoon)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De oorzaak van geluiden uit spoelen is een effect wat magnetostrictie heet.

Maar geluiden kunnen ook door EMK krachten gemaakt worden. Tenslotte zijn de stromen die in zo'n voeding vloeien niet mis: je hebt het al gauw over zo'n 20 tot 60 Ampere. Daar ontstaan fikse magneetvelden bij die kunnen reageren met elkaar of metalen delen in de buurt.

(ik heb het nu over de converter op je mainboard die 12 of 5V omzet naar 1,4V voor de CPU)

Ik zou in zo'n geval:
- goed luisteren waar het geluid vandaan komt
- met een plastic voorwerp lichtjes tegen onderdelen duwen om te zien of dat effect heeft op het geluid.
- vervolgens met 2-componenten lijm of een thermisch lijmpistool die onderdelen inkitten, waarbij je er op let dat je onderdelen die warm worden niet inpakt!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een nieuw halen bij de winkel : GARANTIE .Toch Bedankt

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:11:
Gewoon een nieuw halen bij de winkel : GARANTIE .Toch Bedankt
Waarom heb je dit topic eigenlijk geopend?? :(

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet wist dat ik met 2 componenten lijm aan zijn mobo moest zitten!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 18:15 ]

• joopv
  • Niet online
Wat doe je dan hier op tweakers.net ?

[ Voor 8% gewijzigd door joopv op 06-05-2005 18:26 ]

Pagina: 1