Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xbox] Hoe heet deze (voeding) stekker?

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Beste mensen,

Omdat ik mijn Xbox in de auto wil gaan gebruiken moet er natuurlijk wat aan de voeding gedaan worden. Ik heb namelijk geen 12 V --> 230 V adapter. En die hoef ik ook niet >:) Dus ben ik opzoek gegaan naar andere manieren. Ik ga het alsvolgt aanpakken:

12 Volt auto accu ---> Opus 120 Watt Car Power Supply --->
Electronische schakeling (met stekker eraan) ---> Xbox (1.1 versie)

Wat ik dus zelf moet maken is die schakeling wat een aantal voltage's omzet en nog wat andere zaken regelt. Hierover is op internet wel wat te vinden. Maar omdat ik de Xbox ook nog (ooit) gewoon wil gaan gebruiken ga ik niets aan de voeding stekker solderen/modden. Dus ik zoek zo'n stekker zodat ik die mooi aan de schakeling kan hangen en dan aan de Xbox.

Het gaat zich om de stekker die hier in moet:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbox-scene.com/imageserver2/versions/v10-11_power.jpg

Dit is (natuurlijk) geen gewone ATX stekker, dus zonder naam/type is het moeilijk zoeken. Het zoeken heb ik uiteraard wel al gedaan, maar zonder enig resultaat. Vandaar dit topic ;)

Dus wie weet de naam/type ervan? En eventueel waar te krijgen...

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Ziet er gewoon uit als AT?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
AT heeft volgens mij 2 losse/aparte stekkers. Die stekker wat hierin moet is één grote.
Als ik nog een AT voeding had kon ik het testen of dat ook werkte, maarja die heb ik jaren geleden allemaal weggedaan...

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Hmm, bij AT had 2 delen idd. Echter gingen ze op 1 header... zoals hierboven. Die 2 gaatjes rechts op de plug zorgden ervoor dat je die 2 plug's niet kon omdraaien..

[ Voor 8% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-05-2005 11:54 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:54:
Hmm, bij AT had 2 delen idd. Echter gingen ze op 1 header... zoals hierboven. Die 2 gaatjes rechts op de plug zorgden ervoor dat je die 2 plug's niet kon omdraaien..
Die 2 gaatjes zagen iets anders uit als ik me niet vergis (daarom is dit net weer anders), maar het princiepe is hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door Atmoz op 06-05-2005 11:58 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
De AT connectoren waren volgens mij van de firma molex. Misschien kun je op hun site een passend type voor deze connectoren vinden? (ik meende dat dat http://www.molex.com was, ben nu echter te brak om dat te checken :) )

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou gewoon naar een pc winkel gaan en naar een defcte voeding vragen .. dan gebrijk je de stekkers en basta ... hoef je er ook geen draden op te solderen

Iperf

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:33:
De AT connectoren waren volgens mij van de firma molex. Misschien kun je op hun site een passend type voor deze connectoren vinden? (ik meende dat dat http://www.molex.com was, ben nu echter te brak om dat te checken :) )
Ja klopt, bijna allemaal dat soort stekkers zijn van Molex (zo heten ook die HDD en CDROM spanningsstekkers). Maar je moet daar maar net de goede tegenkomen. Het is immers geen (standaard) AT of ATX stekker.
fish schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:35:
ik zou gewoon naar een pc winkel gaan en naar een defcte voeding vragen .. dan gebrijk je de stekkers en basta ... hoef je er ook geen draden op te solderen
Welke voeding moet ik dan kopen/vragen? AT en ATX zijn beide niet goed... Want dat is het immers niet. Misschien dat AT wel past, maarja dat weet ik dus niet zeker. Ik ga zo eens kijken wat ik kan vinden bij de electronica winkel. Neem gewoon m'n Xbox mobo mee ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

at imho

Iperf

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Zo, ik heb ergens een AT voeding (kapot) weten uit te halen en de stekkers passen er (na een beetje knippen en vijlen) gewoon op :D

Het is dus idd bijna een AT stekker wat op een Xbox 1.1 versie zit 8) Heel gemakkelijk om daar wat op de maken dus.

Bedankt voor de hulp.

Topic kan w.m.b. dicht ;)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Topic hoeft helemaal niet dicht :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
TommyGun schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:50:
Topic hoeft helemaal niet dicht :)
Oke dan niet ;)

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

Aapje

Opel-beun
Moet er speciaal een stekker op?
Bedoel draadjes erop solderen is geen probleem lijkt me, als je weet waar ze moeten dan :)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
BaBoOn schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:14:
Moet er speciaal een stekker op?
Bedoel draadjes erop solderen is geen probleem lijkt me, als je weet waar ze moeten dan :)
Tja... het MOET niet. Maar omdat ik later misschien de Xbox weer "gewoon" wil aansluiten moeten de pinnen van het moederbord niet vol met tin hangen. (anders krijg ik de orginele stekker er niet meer op). Dus om het netjes te doen moest ik die stekker hebben. Maarja die heb ik nu dus gevonden. 2 van die losse AT stekker passen namelijk ook vrij goed.
Pagina: 1