[Chello] Verbinding overzetten naar server

Pagina: 1
Acties:

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:20
Hallo lieve Tweakers :w

Mijn oom is de laatste tijd wat meer het internet gebeuren ingerold, en download hier en daar wat leuks. Daarbij tikt hij redelijk wat brieven, en fotografeert hij graag. Hij wilt dus graag een server, waarop hij backups kan maken. Geen probleem vond ik en ik ging aan de gang.

Al gauw was de server geconfigureerd en ik ging de Internetverbinding overzetten. Dacht ik :/. Eenmaal de netwerkkabel van de gewone PC (waarop Internet normaliter was aangesloten) overgezet naar de Server en ik gooide de cd van Chello erin. Alles was goed, behalve de modem. Hiermee kon geen verbinding gemaakt worden. Mm, dacht ik. Dan maar even de modem resetten en vervolgens de computer opnieuw opstarten. Wederom geen verbinding met de modem.

Eens kijken of ik wel een IP krijg dan. CMD - Ipconfig / all bracht mij een IP van: 168.254 oid. En dat is niet goed. Ook ipconfig /release bood geen uitkomst. De server behield dat IP-adres.

Nu lees ik hier op GoT dat de Internetverbinding is gecombineerd aan je NIC (netwerkkaart). Dit zal dus betekenen dat ik die NIC in de server moet plaatsen. Geen probleem, mits het geen onboard LAN was ;(.

Mijn vraag is nu: Kunnen jullie mij misschien helpen om toch deze verbinding op de server te krijgen? :>

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zoekvraag/helpdeskvraag:
surf naar provisioning.upc.nl en vul je nieuwe mac adres daar in..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

Spleasure

Ik hier?

Kan niet, dan moet hij eerst een 10.x.x.x IP hebben.

Stop de netwerkkabel in de pc waar hij eerst in zat, en doe ipconfig /release op het moment dat je daar je goede IP krijgt.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

rac-on schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:36:
zoekvraag/helpdeskvraag:
Maar je zou sowieso wel een juist IP-adres moeten krijgen. Sterker nog, zodra je een goed IP adres krijgt, redirect elke pagina naar provisioning ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• UTM
rac-on schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:36:
zoekvraag/helpdeskvraag:
Helaas krijg ik een time-out op die site. Ten tweede: Wat bedoel je met mijn nieuwe mac-adres?
Spleasure schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:38:
Kan niet, dan moet hij eerst een 10.x.x.x IP hebben.

Stop de netwerkkabel in de pc waar hij eerst in zat, en doe ipconfig /release op het moment dat je daar je goede IP krijgt.
Dit is gebeurd, maar het mocht geen uitkomst bieden. De modem gaf toen nl mijn server geen ip meer :(

[ Voor 41% gewijzigd door UTM op 06-05-2005 11:40 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En je weet zeker dat de server wel goed geconfigged is? Dus IP-address op automatic ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Helaas krijg ik een time-out op die site. Ten tweede: Wat bedoel je met mijn nieuwe mac-adres?
Het nummertje van je netwerkkaartje, wat per elke netwerkkaart verschillend is.

Weet je zeker dat de server op 'automatisch een ipadres verkrijgen' staat? Ik had daar namelijk ook problemen mee en kreeg ook de 168* ip adres.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

• Of je wisselt de nic-gewoon om (als het niet-onboard is :P)
• Of je belt 0900-1580 en laat je arp-cache en ip-adres even vrijgeven.

/dev/null

• UTM
BtM909 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:41:
En je weet zeker dat de server wel goed geconfigged is? Dus IP-address op automatic ?
IP-adres @ automatisch
DNS-adres @ automatisch
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:42:
[...]

Weet je zeker dat de server op 'automatisch een ipadres verkrijgen' staat? Ik had daar namelijk ook problemen mee en kreeg ook de 168* ip adres.
Ja :)
I_Stealth_I schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:44:
• Of je wisselt de nic-gewoon om (als het niet-onboard is :P)
• Of je belt 0900-1580 en laat je arp-cache en ip-adres even vrijgeven.
Mwah, om er nu een onboard-netwerkkaart uit te slopen :P. En bellen ben ik ook niet zo'n fan van. Chello staat nou niet bekend om haar heerlijk functionerende helpdesk

[ Voor 67% gewijzigd door UTM op 06-05-2005 11:48 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

w03f schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:47:
[...]

IP-adres @ automatisch
DNS-adres @ automatisch

[...]

Ja :)
Chello bellen en je modem laten resetten :) Heb je trouwens al geprobeerd om je modem uit te zetten en weer aan?

[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 06-05-2005 11:49 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon ff de helpdesk bellen (0900-1580, Chello, Technische vragen), die regelen het in 2 minuten voor je.

• UTM
BtM909 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:48:
[...]

Heb je trouwens al geprobeerd om je modem uit te zetten en weer aan?
Meerdere keren :) Maar het bracht steeds geen uitkomst
Bigs schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:49:
Gewoon ff de helpdesk bellen (0900-1580, Chello, Technische vragen), die regelen het in 2 minuten voor je.
Dat zal dus de enige oplossing zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door UTM op 06-05-2005 11:51 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Yup.. doe nou maar gewoon, zo erg is het echt niet hoor ;)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

w03f schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:51:
[...]

Meerdere keren :) Maar het bracht steeds geen uitkomst

[...]

Dat zal dus de enige oplossing zijn?
JA! Of 6 uren de modem van de stroom om je arp-cache te wissen en daarna zal je op een nieuw request een 10-adres krijgen. Maar bellen is veel sneller, tegewoordig is de wachtijd 30 seconden. Je wilt niet weten hoeveel mensen ze nu hebben op de helpdesk overdag 8)

[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 06-05-2005 12:05 ]

/dev/null

Pagina: 1