Koelvinnen Zalman CNPS-7700 verbogen: erg?

Pagina: 1
Acties:

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:54
Onlangs heb ik een Zalman CNPS-7700-AlCu CPU-koeler besteld. Eenmaal binnen bleken er 2 koelvinnen wat verbogen te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~metaa016/koeler1small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~metaa016/koeler2small.jpg

Ik heb de leverancier gevraagd of dit erg is en deze zegt dat het niets uitnmaakt, het staat alleen minder mooi. Ik kan ze terugbuigen als ik me eraan erger. RMA is niet nodig. Toch ben ik er niet helemaal gerust op, vandaar deze 'second opionion'. Maakt het inderdaad niets uit of kan ik beter toch maar RMA aanvragen? Ik wil het graag zeker weten voor ik hem in m'n nieuwe pc laat inbouwen (die overigens geen raam heeft/krijgt, dus daarvoor hoef ik het niet te doen).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zich maakt het niet uit, gezien het oppervlak nog steeds hetzelfde is (hoewel ik die 2 vinnetjes die tegen elkaar zitten iets van elkaar af zou buigen).
Kwa koelprestaties zul je er niets van merken, die blijven verder hetzelfde. Heb hier zelf zat heatsinkjes (veelal northbridge koelertjes) die niet helemaal recht meer zijn, maar dat geeft echt geen problemen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Omdat de vinnen nu tegen elkaar aan zitten of nét niet, kunnen ze gaan resoneren omdat er lucht langs gaat. Ze 'rammelen' tegen elkaar aan. M.a.w.; het kan zijn dat je meer lawaai krijgt.

Terug buigen gaat heel makkelijk, dat zou ik in jouw geval doen.

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 06-05-2005 11:37 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Zo te zien is het niet zo erg. Je koelprestaties zullen er niet minder op worden.
Ik zou het met een fijn tangetje het proberen terug te buigen, moet lukken.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In principe maakt het voor je koeling erg weinig uit, maar omdat je later in de problemen kan komen met je garantie (gemekker met user abuse etc.) kan je de koeler beter omruilen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nou ik denk dat ie gaat ontploffen hoor :P B)
Er kan niks gebeuren, als je het niet mooi vindt probeer je ze toch terug te buigen :)
edit: ow hij zit nog in de verpakking, tjah omruilen als het kan en anders gewoon laten.

[ Voor 25% gewijzigd door Satch op 06-05-2005 11:39 ]

Verwijderd

wees blij dat het er maar 2 zijn ik had er een stuk of 10 mja ik heb ze zelf terug gebogen en hij werkt perfect

Verwijderd

Ik zou 'm terugsturen en een nieuwe eisen. Het is op zich geen probleem om 'm zo te gebruiken, maar als er iets anders kapotgaat, zal de levernacier dat wijten aan een beschadiging. Iets wat niet jouw schuld is, wordt dan wel onterecht jouw schuld gemaakt.

Verwijderd

t is te zien hoe hard je zit te popelen om hem te monteren want een RMA kan soms wel ff duren. als hij nog in de verpaking zit zou ik hem terugdoen, het staat heel wat minder mooi met kromme vinnetjes. en geef toe, het oog wil ook wat.
maar in principe kan ik me niet voorstellen dat dat een mindergoede werking zou veroorzaken maarjah wat heeft dat pakje nog allemaal meegemaakt?? gevallen, tikje gekregen?? dus wie weet hoe zit het met de rest...
goeje koelertjes trouwens, ik ben er content van

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Dat maakt echt helemaal NIETS uit. Bij mijn 7700-cu zijn na een paar maanden ook al minstens 10 koelvinnen verbogen en de prestaties zijn nog precies gelijk. Niets aan de hand dus.

IK zou zeggen: monteer hem maar snel :Y)

Succes.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:24
Misschien maken die gebogen dingen wat meer geluid.

Verwijderd

bredend schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:25:
Misschien maken die gebogen dingen wat meer geluid.
buah, volgens mij loopt dat wel los, mischien gaan ze tegen elkaar aan trillen wat mij erg raar lijkt
als je ze een beetje terugbuigt is het iig al onmogenlijk

• The 7th Guest
De winkel die mijn koeler installeert in mijn nieuwe pc zal de vinnen rechtbuigen en controleren op evt. resonanties. Mijn ervaring is dat de Paradigit dit wel goed voor elkaar gaat krijgen. Anyway, bedankt voor de tips & reacties.

Verwijderd

The 7th Guest schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:59:
De winkel die mijn koeler installeert in mijn nieuwe pc zal de vinnen rechtbuigen en controleren op evt. resonanties. Mijn ervaring is dat de Paradigit dit wel goed voor elkaar gaat krijgen. Anyway, bedankt voor de tips & reacties.
Wel vreemd dat je dit zelf niet kan, ben je soms zo onhandig/klunzig? B)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:05:
[...]

Wel vreemd dat je dit zelf niet kan, ben je soms zo onhandig/klunzig? B)
Dat heeft er niet altijd wat mee te maken. Als de winkel het spul verbuigd, ben jij er iig niet voor verantwoordelijk, en kan jij nog aanspraak maken op eventuele garantie. Als je het zelf gaat doen, en mochten ze er achter komen (don't ask me how), dan is je garantie weg.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Aanstelleritus ofzo..??? |:(
WTF maakt dat nou uit, je kan ze toch zelf terugbuigen, alsof je hiermee moet RMA'en.... 8)7
Het is maar lichtelijk omgebogen, het stelt echt nix voor.... terugbuigen die handel! :X
offtopic:
With all do respect, maar denken sommige mensen niet na ofzo ??!!?!

Ici kann uw Werbung staan

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
Kromme reactie.

Het is logisch als je een product krijgt en het is in princiepe niet zoals het hoort dat je eerst even informeert. Zo niet, maak je het open, ben je de klos en dan kan je gaan RMA'en. Op dit moment zou hij gewoon een nieuwe van de winkel kunnen krijgen. Aangezien niet iedereen zoveel cash heeft om zomaar dit spul te gaan verbuigen e.d., vind ik het gewoon een normale vraag. Jij zou ook geen processor willen waar de headspreader er half af lag, het maakt niet uit voor de prestaties, maar het is natuurlijk wel een nieuw product waarvoor je hebt betaald.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-05-2005 00:43 ]

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

offtopic:
STIMPPYYY schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:42:
[quote]...Jij zou ook geen processor willen waar de headspreader er half af lag...[/quote]
Dat bedoel ik dus met nadenken, dat is dus net weer iets anders...

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Ik zou hem gewoon houden en voorzichtig die dingen terug buigen, de koeling zal echt niet minder worden van 2 gebogen plaatjes. Als je het doet moet je het natuurlijk wel met wat beleid doen.

Zit de winkel om de hoek dan kan je altijd ff terug gaan maar als je al buiten de plaats moet zijn dan zou ik er niet voor terug gaan kost alleen maar meer tijd en geld. :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:42:
offtopic:
STIMPPYYY schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:42:
[quote]...Jij zou ook geen processor willen waar de headspreader er half af lag...[/quote]
Dat bedoel ik dus met nadenken, dat is dus net weer iets anders...
Is niks anders, werkt prima, maar het is wel niet zoals het hoort.

• The 7th Guest
Leuk dat dit topic doorgaat nu het al is opgelost. Paradigit lost het op omdat ik de koeler al in de 'bschermende' verpakking had ingeleverd voor de pc die ze voor me gaan bouwen (kon gelukkig zelf een paar onderdelen daarvoor aanleveren). Natuurlijk kan ik ook zelf gaan buigen, maar om dan eerst helemaal naar de Paradigit te gaan, m'n koeler te halen en gaan buigen, tja, da's niet echt handig. 8) Aas de Paradigit het niet had willen doen, dan had ik het natuurlijk zelf kunnen doen. Ik ben geen echte kluns, 8)7 maar ook niet zo technisch dat ik een hele pc zelf kan bouwen. Vinnentjes ombuigen moet nog net lukken. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door The 7th Guest op 07-05-2005 14:32 ]

Pagina: 1