Toon posts:

Toshiba 210cs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een oud beestje gekregen (Satellite 210cs)

systeem:

120 Mhz
16 Mb
1.2 g HD
Win95

Maar het probleem is dat er geen cd-rom / netwerk opzit.
Nu zou het toch wel prettig zijn om er wat data op te kunnen zetten. Ik heb al geprobeerd een pcmcia eth. kaart te installeren maar dit werkte niet, dit was een 32 bit kaartje.

Nu heb ik gelezen dat er verloopstekkers zijn van 2.5" naar 3.5", maar ik vraag me af of er geen andere manieren zijn om deze bejaarde van data te voorzien. (Niet via diskette, dat duurt gewoon telang)!

Iemand enig idee???

Verwijderd

Je hebt niet ergens een netwerkkaartje liggen?

Als het eenmalig is: hd eruit, bij jou erin, data kopiëren, hd terugzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee had ik maar ergens een kaartje liggen...
Maar die 2.5" naar 3.5" zijn die bij elke computerzaak tekoop?

Het is toch raar dat er geen kaartjes meer zijn voor oudere laptops?

Verwijderd

Ik heb ook zo'n gelijkaardig systeem. En zat ook te denken wat ik ermee kon doen, er staat win98 op met office 97 maar dat is het dan ook buiten een floppy.

Maar ik had vorige week Linux Magazine gekocht, en daarin stond een hele how-to over hoe je linux instaleert op zo'n oude laptop's zonder netwerkkaart/cd-rom enzo.

Is met parralelle poort dat ze daar data overzetten van ene pc naar die laptop en dan zo linux instaleren. Echt zeer handige how-to, ga er vandaag aan beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:25:
Ik heb ook zo'n gelijkaardig systeem. En zat ook te denken wat ik ermee kon doen, er staat win98 op met office 97 maar dat is het dan ook buiten een floppy.

Maar ik had vorige week Linux Magazine gekocht, en daarin stond een hele how-to over hoe je linux instaleert op zo'n oude laptop's zonder netwerkkaart/cd-rom enzo.

Is met parralelle poort dat ze daar data overzetten van ene pc naar die laptop en dan zo linux instaleren. Echt zeer handige how-to, ga er vandaag aan beginnen!
Daar had ik ook al wat over gelezen, maar dan heb je toch ook weer zo'n parralelle kabel nodig?
Dan zou die manier van 2.5" naar 3.5" ook een idee zijn, als het toch voor een eenmalige data overdracht is.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik zou een USB-behuizinkje kopen voor je schijf. Die zijn behoorlijk goedkoop voor laptop-schijven (15 Eur oid??) en als je laptop toch de geest geeft/ niet meer de moeitje is heb je er een draagbare harde schijf bij.

Zoef

Verwijderd

En er staat ook bij dat het via een parrallele poort zeer lang duurt, een uur voor 90mb ofzo. Maar het is wel handiger dan met floppy's.

Ik heb hier een PCMCIA kaartje 16-bit liggen voor netwerk, en die werkt op die laptop, alleen heb ik er nog zo'n verlengstuk voor nodig dat ik niet heb, en heb ook nog een 32-bit maar dat werkt indd niet. Dus ga ik vandaag eens zoeken achter zo'n parrallele kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 11:34 ]

Verwijderd

Zpottr schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:32:
Ik zou een USB-behuizinkje kopen voor je schijf. Die zijn behoorlijk goedkoop voor laptop-schijven (15 Eur oid??) en als je laptop toch de geest geeft/ niet meer de moeitje is heb je er een draagbare harde schijf bij.
USB? Dat bestond in die tijd voor laptop's nog niet hoor.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:33:
USB? Dat bestond in die tijd voor laptop's nog niet hoor.
Dat snap ik, maar zo kan TS zijn laptop HDD aan zijn desktop hangen om wat zooi over te zetten. Zie ook de opmerkingen over 2.5' -> 3.5' hierboven :)

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zo'n 2.5" USB-behuizing klinkt als een prima idee.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook mogelijk zijn hier nog een pcmcia ethernet kaartje in te doen?

Of moet dit dan weer 16 bit zijn?
Pagina: 1