Ik probeer in MySQL 3.23.58 een query te schrijven om twee tabellen met elkaar te vergelijken. wat inhoudt dat ik eigenlijk alleen de primairy keys terug wil krijgen uit de eerste tabel die niet voorkomen in de tweede tabel.
door middel van twee queries (een inner join en een left join tussen de tabellen) ben ik er wel achter dat er een redelijk gat in zit (ruim 300 rows).
Ik had gehoopt eea met een subselect en having op te kunnen lossen echter lijkt deze versie van mysql dat niet te ondersteunen.
levert 3674 resultaten op
levert 3997 resultaten op.
zoeken in de manual van MySQL leverde geen resultaat op, vandaar dat ik mijn hoop op jullie vestig voor een zetje in de goede richting.
door middel van twee queries (een inner join en een left join tussen de tabellen) ben ik er wel achter dat er een redelijk gat in zit (ruim 300 rows).
Ik had gehoopt eea met een subselect en having op te kunnen lossen echter lijkt deze versie van mysql dat niet te ondersteunen.
code:
1
2
3
| SELECT k.uid FROM tabel1 k LEFT JOIN tabel2 i ON k.uid = i.uid |
levert 3674 resultaten op
code:
1
2
3
| SELECT k.uid FROM tabel1 k INNER JOIN tabel2 i ON k.uid = i.uid |
levert 3997 resultaten op.
zoeken in de manual van MySQL leverde geen resultaat op, vandaar dat ik mijn hoop op jullie vestig voor een zetje in de goede richting.