Toon posts:

[XP] gebruik speciale tekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje, gebruik van bijvoorbeeld ALT + 0128 geeft de euro teken. Maar nu vraag ik me af of dit ook werkt op een laptop.

Als ik ALT + 0128 type op m'n laptop gebeurt er niets. En ja ik weet dat er de charmap is, ofwel de speciale tekens, maar ik wil het met toestcombinaties ook kunnen, net zoals het wel werkt op m'n "normale" computer.

Moet ik misschien gebruik maken van een andere toetscombinaties?

Heb al gezocht op google, maar vind heel veel alt codes, maar niet het antwoord dat ik zoek.

Iemand enig idee?

Bedankt,
Roland

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Om die ALT-0128 te laten werken moet je die getallen intypen op je numeriek gedeelte van je PC - zo is dit ook voor je laptop. Vandaar dat je laptop ook een 'Numlock' heeft :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Volgens mij werken de ALT-codes alleen met het numerieke keypad van je (gewone) toetsenbord aan de rechterkant.
Voor je laptop zul je waarschijnlijk je numerieke keypad eerst aan moeten zetten, vaak is dit een combinatie van de Fn-knop met één van de functietoetsen bovenaan...

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar zo makkelijk. Alleen zodra ik de ALT toets indruk in combinatie met een getal, dan piept de laptop, maar de speciale tekens komen er niet uit.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Gebruik je de linker-ALT? Krijg je wel je numerieke keypad werkend?

[ Voor 46% gewijzigd door Canard op 06-05-2005 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het toch gevonden, er zit inderdaad een appart nummeriek toetsenbord verwerkt in het toetsenbord zelf, dus behalve de nummers bovenaan het toetsenbord heb ik inderdaad ook een nummeriek toetsenbord.

Echt makkelijk werkt het nog niet, maar das waarschijnlijk een kwestie van wennen.

Ik ga nog maar ff wat extra koffie pakken... sorry

Bedankt,
Roland
Pagina: 1