Windows 2000/XP hangt bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:25
Sinds gister is er hier een nogal vaag probleem. Bij het opstarten van XP (of 2000 dus) verschijnt er voordat het opstartlogo in beeld zou moeten komen een zwart scherm met een knipperend wit streepje. Hierna gebeurt niets meer. Bij de installatie van een van de besturingssystemen begint setup met het laden van drivers oid, hierna komt een zwart scherm wat normaal binnen enkele seconden zou moeten verdwijnen. Hier gebeurt helaas hetzelfde als bij het opstarten, het systeem lijkt vast te lopen.

ik heb net met de winkel gebeld waar deze rotkast vandaan komt, hun zeggen 'het probleem niet te weten' en dat ik em wel even langs kan brengen. Nu heb ik dit een tijd terug met mijn eigen computer gedaan maar dit was een niet al te positieve ervaring. ik wil dus liever eerst het probleem weten voordat me portomonee dalijk weer kaalgeplukt wordt door een stelletje amateurs:P...

Verder heb ik nog even met informatique gebeld (nee hier komt de pc niet vandaan), hun weten helaas ook het probleem niet precies maar weten wel dat het probleem aan de hardware ligt en dat ik em eventueel met andere hardware kan testen. Helaas is de enige hardware die ik hier heb de restanten van mijn doorgebrandde HP...

ter informatie, Windows 9x werkt verder uitstekend. Dit probleem is hetzelfde als 2 jaar terug met mijn HP, deze istoen naar HP teruggegaan en bleek flink doorgebrand, de helft van de hardware moest vervangen worden (gelukkig binnen de garantie). Ik hoop alleen dat het probleem hier minder erg is aangezien de garantie hier volges mij al van verlopen is.

Heeft iemand hier een idee wat het probleem zou kunnen zijn en/of hoe het opgelost kan worden?

* ik zie dat ik het in het verkeerde forum geplaats hebt, sorry hiervoor

[ Voor 4% gewijzigd door Jannis op 06-05-2005 10:37 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Uit je verhaal wordt me niet helemaal duidelijk of het nu een (bijna) nieuwe PC is of niet... Maar voor alle gevallen waar de installatie van Windows XP moeilijk doet: test eens je geheugen met memtest, dat blijkt vaak de oorzaak van het probleem te zijn..

• Jannis
Sorry hierover was ik inderdaad een beetje onduidelijk.

Het is geen gloednieuwe maar ook geen 486:-) Ik heb em destijds (ong. een jaar terug) deels gekocht en deels uit oude componenten die ik nog had samengesteld.

Er zit een PCChips mobo in (jippie...), type zou ik zo even niet weten, een mobile Athlon 1800+ (1,5 ghz, vraag niet waarom het een mobile is:s...) en 256 mb pc2700 met een 80gb maxtor. denk dat verdere specs niet nodig zijn, anders even vragen:)?

Ik zal zometeen in ieder geval even memtest draaien.

• Jannis
net even memtest gedraaid. dit duurde me alleen iets te lang, nadat hij na 20 minuten weer op 0% sprong had ik er een beetje genoeg van.

ik heb er nu nieuw geheugen (512 mb) ingezet, en de oude eruitgehaald maar nog steeds werkt het niet (dit nieuwe geheugen is bugfree overigens)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Laat memtest nou maar eens een gehele nacht draaien. Niet te ongeduldig zijn :)

• Jannis
tja ik ben inderdaad beetje ongeduldig, maar het lijkt me dat als het met een ander geheugen ook niet werkt het probleem niet aan het geheugen ligt:S * ik heb het overigens ook met een andere harde schijf geprobeerd, dit levertook geenresultaat op.

ik heb er nu maar even windows98 op geinstalleerd, dan heb ik wat meer tijd dat ding weer normaal te krijgen en zijn mijn ouders even tevreden;) (tis niet mijn eigen pc)

[ Voor 28% gewijzigd door Jannis op 06-05-2005 13:03 ]

Pagina: 1