[XP] Clean install zonder cd

Pagina: 1
Acties:

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou graag een clean install van mn besturingsysteem op mn laptop doen (gewoon met een schone lei beginnnen). Wat is echter het probleem: het is een HP laptop en ben de cd kwijt/heb hem nooit gehad. Ik las iets over een eigen OEM CD te maken maar ik heb geen brander in deze laptop. Wat moet ik doen? Kan ik een clean install zonder cd doen? Ik heb nog wel een cd van een andere pc liggen maar die heeft een ander serial number.
Ik wacht jullie reacties af!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:54
Normaal heb je bij je laptop ook een serial gekregen. Daarmee kan je de installatie niet starten, en je versie ook niet activeren.
Maar ik heb het zo gedaan:
  • Met tooltje X haalde ik de cd-key vanuit m'n register, en die was anders dan de OEM-serial die op m'n pc staat
  • Met die serial kon ik de installatie wel starten, dus ik = blij, want met de OEM-key lukte het niet..
  • Dan komen we aan het activatie-gedeelte, daar moet je bellen naar een (gratis) nummer dat je daar krijgt, en daar kan je je OEM-key ingeven en je versie activeren.. Dit gaat NIET over internet..
Suc6!

• KappuhH
  • Niet online
Om te beginnen alvast bedankt.
Maar wat is de naam van tooltje X??
En hoe start ik de instalatie? Kan dat met die andere XP cd?

Alvast bedankt!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De CD is niet gekoppeld aan een serie/installatiecode. Als je echt een compleet schone installatie wilt doen, kun je die andere CD gebruiken, en normaliter de installatie-ID/code gebruiken die op je laptop zit geplakt. Anders de HP-klantenservice even bellen, en vragen of ze je een recoveryschijf willen opsturen. Voordeel van een eigen, schone installatie is dat 'ie echt schoon is, dus niet allerlei meuk/software van HP er op. Nadeel is dat je vaak zelf nog de nodige drivers van internet zult moeten plukken. Je doet er, als je met een eigen CD gaat werken, verstandig aan dit voor de herinstallatie te doen, en het spul op een CDtje te knallen, of een memorystick. Is zo lullig als XP je NIC niet heeft herkend na installatie, en je dus niet het internet op kan met die machine om dan de stuurprogramma's te vinden.

• KappuhH
  • Niet online
Oke bedankt!
Die drivers heb dan als het goed is nu toch op mn laptop staan? Zodat ik ze naar mn stick kan kopieren? Welke drivers zijn dat zoal? (srry ben beetje n00b 8)7 )
Alvast bedankt!

• KappuhH
  • Niet online
Ik ben nu mn drivers aan het back uppen met Driver Genius... hopen dat het werkt!

Btw: ben ik mn serial number nu wel of niet nodig voor de clean install? Of voldoet alleen het nummer (+letters) die op de sticker op mn pc staan?

Alvast bedankt!

• KappuhH
  • Niet online
Het is gelukt:D
Pagina: 1