[MAIL&SCRIPT]script runnen bij nieuwe mail

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 07:40
Wel,

Ik dacht aan iets maar weet niet als het kan.
Het zou voor mij handig zijn om een mail met bepaalde waarden naar een mailbox te sturen en wanneer die mail dan gelezen wordt door eigen mailserver dat er dan een script runt die dan met die waarden iets doet vb: aan een database toevoegen.

Nu weet ik niet als dit bestaat, weet niet hoe ik dit zou moeten opzoeken op google.

Lijkt mij toch iets waar al andere mensen moeten aan gedacht hebben dus zal wel niet de enige zijn?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nee, je bent niet de enige :)

Zoek eens uit welke mailserver je draait en of je daar hook scripts kan gebruiken. Zo ja, zoek op in de handleiding van je mailserver hoe dit werkt en ga dat maken :)
Zo nee, dan zul je zelf aan de slag moeten om vanuit je code de pop-box te bekijken, alle berichten op te halen en deze te verwerken. Dit kan met nagenoeg elke willekeurige taal/ontwikkelomgeving.

Toch sluit ik je topic omdat het veel te algemeen is. En bovenstaande had je denk ik zelf ook wel kunnen bedenken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.