Welke Socket A processor moet ik kopuh?

Pagina: 1
Acties:

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
hallo

Ik ben opzoek naar een socket a processor om te gaan overclocken. ik wil graag de 1200MHz
halen ik gebruik een waterkoelsysteem.
eerst wou ik een TBIRD 800 kopen maar de gemiddelde overclocksnelheid van de TBIRD 750
licht volgens www.overclockers.com hoger.
WAT MOET IK KOPEN?? :?

GreetZ TygeR B-)

• TygeR
SORRY FOR DA sacket a :Z
it should be SOCKET A

Sorry

Verwijderd

Je wilt naar de 1200, je hebt waterkoeling en je wilt overklokken op bus (neem ik aan). Dan zou ik een 900 nemen. Die heeft een bus van 100 en een MP van 9x (Neem ik toch aan :?) Als je die wilt overklokken op bus, zet je de bus op 133. 9 x 133 = 1197 !

Zo zie ik het, correct me if i'm wrong ...

Greetings The Entertainer

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 20:00 schreef The_Entertainer het volgende:
Je wilt naar de 1200, je hebt waterkoeling en je wilt overklokken op bus (neem ik aan). Dan zou ik een 900 nemen. Die heeft een bus van 100 en een MP van 9x (Neem ik toch aan :?) Als je die wilt overklokken op bus, zet je de bus op 133. 9 x 133 = 1197 !

Zo zie ik het, correct me if i'm wrong ...

Greetings The Entertainer
Als het over een Intel ging had je gelijk, maar het gaat hier over Socket A dus AMD. En bij AMD's is de multiplier heel simpel te wijzigen :P Ik zou gewoon lekker de snelste voor een redelijke prijs nemen. Thunderbird 1100 is momenteel even duur als waar ik m'n 1000 3 weken geleden nog voor kocht ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Simpel, je vindt potloodstreepjes zetten simpel ?? Ik niet, als je er ook nog eens waterkoeling overheen zet en je geregeld die streepjes moet bijwerken ?!?

Vind ik nogal omslachtig ...

Verwijderd

Met een 750 of 800 haal je de 1200 niet hoor, zul je toch echt een duron moeten nemen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 20:11 schreef The_Entertainer het volgende:
Simpel, je vindt potloodstreepjes zetten simpel ??
Ja hallo, da's toch het eerste wat je op de kleuterschool geleerd hebt? Je bent misschien 2 minuten bezig om een paar nette streepjes neer te zetten en daarna (als je het goed hebt gedaan) hoef je het niet meer over te doen. Voor de zekerheid kun je het ook solderen, maar dat moet je wel voorzichtig doen. Anyway, bij een Intel valt er niks te veranderen aan de multiplier, en bij AMD is het een fluitje van een cent. Als je zoiets simpel als potloodstreepjes omslachtig vindt dan ben je geen tweaker ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Hoe vaak hoor je niet dat het opnieuw moet en als je er dan ook een vette waterkoeling omheen hebt gebouwd vind ik het omslachtig om elke keer dat ding er weer vanaf te moeten halen om je streepjes bij te werken. Hij wil naar de 1200. Als je een 900 koopt en die EENMALIG overklokt via de bios, of je zet potloodstreepjes die je mogelijk moet aanpassen als blijkt dat ie het niet meer goed doet, dan vraag ik me toch echt af wat makkelijker is ?!?

Zo denk ik er over.

Laat de persoon in kwestie er maar over beslissen ...

Verwijderd

En btw, als je een 1100 koopt en hij wil naar 1200, waar heet ie in G*dsnaam die waterkoeling dan voor nodig ???

Verwijderd

uhhh wie heeft een site met plaatjes waar je die streepjes moet zetten??

• TygeR
Ja het is de bedoeling om te overklocken doormiddel van multiplier en eventueel fsb.
streepjes zetten doe ik wel met de soldeerbout das geen probleem. en geld voor een 1 gig processor heb ik niet.
maar de 800 moet toch wel 1200 kunnen lopen?
met voltage op 2.00v?
ik heb trouwens een MSI K7T Pro 2-A mobo
met een KT133 chipset.

GreetZ TygeR

Verwijderd

Dat is geen garantie, een 800 met waterkoeling naar de 1200....

Ze hebben eens een vette waterkoeling+peltier test gedaan, na de luchtkoeling test. Natuurlijk wel met een prima luchtkoeling.

Kwamen ze dus maar 50 Mhz hoger...

Natuurlijk is dat overklokken nooit gelijk, maar ga er nou niet vanuit dat als je nu net op de 1Ghz kan komen, je straks met waterkoeling op 1.2Ghz kunt komen.

Waterkoeling is mooi, kan heel stil zijn, en houdt de boel lekker koel zodat het langer mee gaat.

Maar het is geen garantie dat je opeens mega ver kunt overklokken.

DAT .. wordt nog steeds door de core van je CPU bepaalt, en zelfs AMD zelf kan het niet van te voren bepalen, zij moeten net als wij testen toet hoever elke CPU eigenlijk wil...

B-)
Pagina: 1