[Apache]Grootte bestanden upload beperken zonder gebruikers*

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 22:14
Ik heb hier een servertje met 2003 draaien alleen heb ik er apache op geinstalleerd want ik heb het niet zo op IIS.

Nu is het zo dat me broertjes en me pa hier op een websitetje kunnen zetten.
Maar nu is het elke keer zo dat 1 van me broertje er een paar GB aan muziek opzet. Hier voor gebruikt die een php scriptje.

Hoe kan ik (heb geen domain draaien) een map een vaste grote geven van 100MB?
Die ook voor de administrator geld....

Iemand een ideetje?

Voorbeeldje:

c:\apachedocs\user1 - 100mb
c:\apachedocs\user2 - 50mb
c:\apachedocs\user3 - 10mb

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Probeer eens wat te lezen over quota's onder Windows 2000/2003/XP. Klik eens op de gebruikte drive met de rechter muisknop en kies het tabblad quota

[ Voor 43% gewijzigd door MegaTronics op 06-05-2005 10:01 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 22:14
megatronics schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:59:
Probeer eens wat te lezen over quota's onder Windows 2000/2003/XP. Klik eens op de gebruikte drive met de rechter muisknop en kies het tabblad quota
Ja hier kan je de disk qoute per gebruiker in stellen maar ik heb geen gebruikers...

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Kun je max. upload van PHP niet tot een maximum zetten ofzo?
Bijv 1 mb.. dat wordt lastig voor m om MP3-tjes erop te zetten...

offtopic:
waarom kick je je broertje niet van je servertje :/

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Of gebruik anders een FTP server programma waarmee je de gebruikers de boel laat uploaden voor de website. Bij de meeste kun je ook dan per user een limiet aangeven. Zelf werk ik met gebruikers en IIS voor websites, het is even lastig in te stellen, maar als je het eenmaal werkend heb is het een groot voordeel.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

2 opties:

1) Een AD maken + users en je broertje een homedrive geven met quota, alleen kan dit per schijf, dus zal je een externe tool moeten gebruiken.

2) Met Fdisk of partition magic een kleinere schijf maken (zeg 100 mb), maar of je je hier populair mee maakt is vers 2.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Rddr schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:07:

Ja hier kan je de disk qoute per gebruiker in stellen maar ik heb geen gebruikers...
Dat is dus de fout die je maakt. Gewoon aparte user accounts aanmaken.

Welke gek laat er nou meerdere gebruikers als Administrator inloggen op een Windows Server 2003 machine?

offtopic:
Het moet trouwens "grootte" zijn in de topictitel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 17:45 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan een useraccount maken en deze ntfsrechten + quota geven. Er is erg veel over te vinden, en ik denk dat het niet mogelijk is dit anders dan met gebruikers of op ip van de pc af te gaan schermen. In welke oplossingen heb je je al verdiept? Wat heb je geprobeerd, en wat lukte daar niet aan?

Hier op GoT is het de bedoeling dat je zelf eerst wat onderzoekt, probeert en probeert alvorens hier je vraag te stellen. Zou je hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even willen doornemen? Ik pas de titel een klein beetje aan zodat het probleem er iets duidelijker in staat :)

[W2K3] Map grote instellen > [Apache] Grootte bestanden upload beperken zonder gebruikers*
Verder denk ik dat dit weinig met windows temaken heeft, maar meer met features van software aangezien je het niet op de hiervoor aanbevolen manier wil doen. Ik verplaats het topic:
Windows Operating Systems > Software Algemeen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1