[Longhorn] Technische vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 16:09
Ik krijg in vm-ware maar 4bit kleurtjes, iemand ook een idee om dit beter te krijgen?
vm-tools wil hij ook niet instaleren, gebeurt helemaal niks... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje,

hoe kan ik longhorn 5048 installeren op een raid0 systeem. Ik heb een Intel 875 pbz mobo met 2 wd raptor 74 gb in een raid0 config.

Als ik boot van cd zegt longhorn dat ie geen schijven kan vinden en dan gaat ie opnieuw booten. Als ik em op een andere partitie install dan krijg ik met booten een blauw scherm, dan kan ie dus ook de schijven niet vinden.

Hoe kan ik een f6 menu krijgen ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 20:37
mn..ik heb 5048 ook draaien.. Maar volgens mij klopt er iets niet want asl ie opstart krijg ik wel gewoon het Longhorn logo maar als ik moet aan melden krijg ik de XP style te zien :?

En ik krijg m`n Netwerk kaart ook niet geinstalld.. :O

iemand het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Thesilence07 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:53:
mn..ik heb 5048 ook draaien.. Maar volgens mij klopt er iets niet want asl ie opstart krijg ik wel gewoon het Longhorn logo maar als ik moet aan melden krijg ik de XP style te zien :?

iemand het zelfde probleem?
Probleem :? welk probleem :? wat verwacht je dan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thesilence07 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:53:
En ik krijg m`n Netwerk kaart ook niet geinstalld.. :O
Er zijn dan ook nog geen Longhorn-drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 17:44
Ik wil Longhorn 5048 installeren; maar tijdens het booten van de install DVD geeft hij een bluescreen (vlak na ''press any key to boot from cd'').

Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Wat staat er voor errorcode Silent Thunder? En je hardwarespecs?

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:18:
Ik wil Longhorn 5048 installeren; maar tijdens het booten van de install DVD geeft hij een bluescreen (vlak na ''press any key to boot from cd'').

Waar kan dat aan liggen?
Dan is de ISO verkeerd of verkeerd gebrand.
Als je de ongebrande iso mount in daemon tools vanuit windows kan je hem wel gewoon installeren.
De dvd zelf is onbruikbaar. :)

edit:

Probeer deze dvd maar eens te installeren vanuit windows, dan zal je zien dat er waarschijnlijk een STUB loader error optreed en dat je hem ook niet vanuit windows kan installeren.
De ongebrande ISO is wel te gebruiken icm daemon tools.

[ Voor 24% gewijzigd door D3NN1S op 01-05-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
blizt schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:21:
Wat staat er voor errorcode Silent Thunder? En je hardwarespecs?
Niks specifieks; gewoon die algemene melding van: 'a problem detected, windows has been shut down to prevent damage to your computer' oid. Helemaal onderaan nog een stopcode (hele lange cijferreeks; iets met 0x00).

Specs: Acer AMD64 3000+ laptop, 512MB DDR PC2700, Geforce FX Go5700,...
D3NN1S schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:37:
[...]

Dan is de ISO verkeerd of verkeerd gebrand.
Als je de ongebrande iso mount in daemon tools vanuit windows kan je hem wel gewoon installeren.
De dvd zelf is onbruikbaar. :)

edit:

Probeer deze dvd maar eens te installeren vanuit windows, dan zal je zien dat er waarschijnlijk een STUB loader error optreed en dat je hem ook niet vanuit windows kan installeren.
De ongebrande ISO is wel te gebruiken icm daemon tools.
Raar dat die dvdschijf onbruikbaar is; in die nfo... eh handleiding bedoel ik, stond dat je hem moest branden mja; ik zal hem wel eens gemount proberen te runnen. Dus hij installeert een nieuw OS terwijl het huidige nog gewoon op de achtergrond draait?

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 01-05-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:18:

Waar kan dat aan liggen?
Een alternatief kan zijn om de Longhorn ISO vanuit Virtual PC te installeren (zoals ik het heb gedaan :) ), of in VMWare Workstation, dat de belangrijkste hardware (zoals beeldscherm, geluid, toetsenbord en muis en meestal ook internet-verbinding ;) ) emuleert.
Let hier wel bij op dat de virtuele harde schijf reeds op voorhand geformatteerd werd (bijvoorbeeld door een Windows XP of 2003 ISO of CD), de Longhorn Setup zelf kan de harde schijf namelijk niet formatteren of partitioneren.
edit: ik heb hier over LH build 5048...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Das wel een gedoe he

maar die manier van Dennis zou ook werken? In windows mounten en runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Silent Thunder schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:21:
Das wel een gedoe he

Try it and find out!!

(worked for me! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
D3NN1S schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:09:
[...]

Try it and find out!!

(worked for me! ;) )
Het begint goed...

Hij begint met installeren als ik het gemount run onder Windows, maar op een gegeven moment gaat hij rebooten; en daarna krijgt 'ie weer dat blue screen :|

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Silent Thunder schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:34:
[...]

Het begint goed...

Hij begint met installeren als ik het gemount run onder Windows, maar op een gegeven moment gaat hij rebooten; en daarna krijgt 'ie weer dat blue screen :|
Eehm stomme vraag misschien maar wel je dvd'tje uit je dvd-rom gehaald? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
D3NN1S schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:38:
[...]

Eehm stomme vraag misschien maar wel je dvd'tje uit je dvd-rom gehaald? :P
tuurlijk :)

maar tijdens het rebooten moet je aanklikken wat je wilt (legacy windows xp of longhorn setup); en dan houd ie ermee op

[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Hmmpz.. vreemd.. nog wat meer details over de Bsod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
D3NN1S schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:05:
Hmmpz.. vreemd.. nog wat meer details over de Bsod?
yup

Afbeeldingslocatie: http://img75.echo.cx/img75/9153/blueeeescreen9pz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Boot virus protection aanstaan in de bios? of probeer je op een SATA schijf te installeren o.i.d.? zie net dat het een laptop is dus sata zal eht niet zijn :P (externe disk?)

[ Voor 12% gewijzigd door D3NN1S op 02-05-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
D3NN1S schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:38:
[...]

Boot virus protection aanstaan in de bios? of probeer je op een SATA schijf te installeren o.i.d.? zie net dat het een laptop is dus sata zal eht niet zijn :P (externe disk?)
De optie Boot virus protection zie ik niet staan in mijn bios
Verder heb ik geen speciale schijven ofzo; gewoon standaard IDE intern zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Silent Thunder schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:16:
[...]

De optie Boot virus protection zie ik niet staan in mijn bios
Verder heb ik geen speciale schijven ofzo; gewoon standaard IDE intern zeg maar...
Dan ben ik helaas een beetje door mn opties heen! :P
Je probeerde hem vanuit XP te installeren, deed je dat op een lege schijf of nieuwe partitie of een al bestaande partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
D3NN1S schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:42:
[...]

Dan ben ik helaas een beetje door mn opties heen! :P
Je probeerde hem vanuit XP te installeren, deed je dat op een lege schijf of nieuwe partitie of een al bestaande partitie?
Bestaande...

ik zal het eens proberen op een nieuwe partitie

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je installeerd toch niet op een raid config he. ik kreeg precies dezelfde error op het zelfde moment. en had toen longhorn maar geinstalleerd op een ATA schijf. en de raid controller uitgeschakeld. toen was alles wer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
tis een laptop; er zit gewoon een standaard ide schijf in

moet nu ff uiteten; maar zal het straks eens op n nieuwe partitie proberen

[ Voor 41% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:49
Silent Thunder schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:57:
[...]

Niks specifieks; gewoon die algemene melding van: 'a problem detected, windows has been shut down to prevent damage to your computer' oid. Helemaal onderaan nog een stopcode (hele lange cijferreeks; iets met 0x00).

Specs: Acer AMD64 3000+ laptop, 512MB DDR PC2700, Geforce FX Go5700,...
Dat heb ik dus ook :'(

Ik heb precies dezelfde melding @ longhorn :)
Zelfde scherm ook als de foto :)

Misschien is het handig om te posten wat voor laptop ik heb?

Acer Aspire 1511LMI:
Type Notebook
Merk Acer
Compatibiliteit PC
Type processor Athlon 64
Processor fabrikant AMD
Processor / Kloksnelheid 2.2 GHz
RAM / Grootte geïnstalleerd 512 Mo
RAM technologie DDR SDRAM
Vaste-schijfstation voor opslag / Capaciteit 60 Go
Optische opslag / Type Geen
Diagonal Screen Size (inches) 15
Display kleurondersteuning 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
Display resolutie 1400 x 1050
Display technologie TFT actieve matrix

Zal wel dezelfde laptop zijn dan denk ik ook :)

[ Voor 45% gewijzigd door Robber op 02-05-2005 16:41 ]

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:21:
Das wel een gedoe he

Nee hoor, het voordeel van Longhorn onder Virtual PC draaien is dat er niets met je "echte" hardware of bestanden kan gebeuren. Dus als er iets foutloopt in Longhorn (iets ongetest of iets dat je in Longhorn onbeveiligd van het Internet hebt gehaald), kan er niets gebeuren met je bestaande Windows configuratie.
De iso mounten of je hardware emuleren, aan jou de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen BSOD wat dan ook, longhorn werkte goed, beter dan de vorige versies :) (Kon nu zelfs me muis bewegen in de setup! :Y)) Ik moet zeggen dat de grafische gedeelte me erg tegenvalt. Het voegt voor mijn gevoel echt niets toe en is alleen maar extra ballast voor je systeem. Wel liep het soepel op een 9600 pro (met overclock). Het komt er hier alleen niet meer op, nadat het mijn xp install verneukt heeft. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Ik probeer de laatste longhorn build hier ook aan de praat te krijgen in een VMware 5 omgeving ...

Ik had al ergens gelezen dat LH5048 zelf de HDD niet kan formatteren, dus ben ik op zoek naar een win98 bootflop image, om te mounten in VMware ....
Ik vind alleen *.exe's die naar een 'echte' floppy willen schrijven. Deze bestanden kan ik ook niet uitpakken met winrar ...

VMware praat ook over ¨.flp files, maar die vind ik ook nergens op googe ... Heeft er iemand per toeval zo'n *.flp file (voor te mounten als diskette in VMware) ?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:11:
[...]

Een alternatief kan zijn om de Longhorn ISO vanuit Virtual PC te installeren (zoals ik het heb gedaan :) ), of in VMWare Workstation, dat de belangrijkste hardware (zoals beeldscherm, geluid, toetsenbord en muis en meestal ook internet-verbinding ;) ) emuleert.
Let hier wel bij op dat de virtuele harde schijf reeds op voorhand geformatteerd werd (bijvoorbeeld door een Windows XP of 2003 ISO of CD), de Longhorn Setup zelf kan de harde schijf namelijk niet formatteren.
Hmz... Ik heb Longhorn nu draaien in VMWare, en mijn schijf werd zonder problemen door setup geformatteerd. Ik had de meeste problemen met het aan de praat krijgen van het netwerk; de AMD-driver in longhorn kent de geëemuleerde netwerkkaart niet. Maar da's een kwestie van zoeken op de vmware-site. Daar kom je er achter dat je de configuratiefile van je VM moet editen en de volgende regel toevoegen (hoofdlettergevoelig):

code:
1
Ethernet0.virtualDev = "vmnext"
Daarna moet je VMWare Tools pas installeren en voilà. En het kan zijn dat je even aan een XP-driver voor de AudioPCI geluidskaart van Creative moet komen, want die driver zit er (bij mij althans) niet bij.

Maar nu heb ik zelf nog even een vraag: is er al iemand tegen het probleem aangelopen dat je vanuit de verkenner geen nieuwe map kunt aanmaken? Een klik op de knop "make a new folder" doet helemaal niks, geeft zelfs geen foutmelding of eventlog-bericht. Vanuit de command prompt lukt het dan weer wel... Zou dit nog een van de vele bugs kunnen zijn? Ik heb m'n rechten gecontroleerd en dacht misschien is het probleem dat dit de systeemschijf is, dus heb in m'n VM even een tweede disk aangemaakt, maar dat hielp ook niet... Ben benieuwd of iemand anders het probleem al heeft gehad...

edit:
ik gebruik Build 4074

[ Voor 3% gewijzigd door csteelooper op 05-05-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die LH 5048 van hun schijf hebben gehaald ?
Bij het opstarten van de nieuwe versie, geen idee of dit ook bij de oudere was trouwens, is de eerste vraag opstarten met LongHorn OS of legacy windows. Met de legacy boot krijg ik mijn oudere boot config weer en kan ik weer kiezen XP EN / XP NL / server 2000.
Maar nu, wat kan ik weghalen en is er wat in de bootrecord gewijzigd.
Overigens op een Dynamic Volume kreeg ik het niet geinstaleerd ... "failure writing new boot"
NT versie geeft in longhorn, 6.0.5048

Maar dus nu er weer af halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
En dit topic gaat dicht :)

Voor specifieke technische vragen mag je altijd een nieuw topic openen in Windows Operating Systems - uiteraard geld hiervoor dat je geacht wordt al gezocht te hebben ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.