Ik krijg in vm-ware maar 4bit kleurtjes, iemand ook een idee om dit beter te krijgen?
vm-tools wil hij ook niet instaleren, gebeurt helemaal niks...
vm-tools wil hij ook niet instaleren, gebeurt helemaal niks...
Verwijderd
ProbleemThesilence07 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:53:
mn..ik heb 5048 ook draaien.. Maar volgens mij klopt er iets niet want asl ie opstart krijg ik wel gewoon het Longhorn logo maar als ik moet aan melden krijg ik de XP style te zien![]()
iemand het zelfde probleem?
Verwijderd
Er zijn dan ook nog geen Longhorn-drivers...Thesilence07 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:53:
En ik krijg m`n Netwerk kaart ook niet geinstalld..
United we stand, and divided we fall
Dan is de ISO verkeerd of verkeerd gebrand.Silent Thunder schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:18:
Ik wil Longhorn 5048 installeren; maar tijdens het booten van de install DVD geeft hij een bluescreen (vlak na ''press any key to boot from cd'').
Waar kan dat aan liggen?
[ Voor 24% gewijzigd door D3NN1S op 01-05-2005 21:38 ]
Niks specifieks; gewoon die algemene melding van: 'a problem detected, windows has been shut down to prevent damage to your computer' oid. Helemaal onderaan nog een stopcode (hele lange cijferreeks; iets met 0x00).blizt schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:21:
Wat staat er voor errorcode Silent Thunder? En je hardwarespecs?
Raar dat die dvdschijf onbruikbaar is; in die nfo... eh handleiding bedoel ik, stond dat je hem moest branden mja; ik zal hem wel eens gemount proberen te runnen. Dus hij installeert een nieuw OS terwijl het huidige nog gewoon op de achtergrond draait?D3NN1S schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:37:
[...]
Dan is de ISO verkeerd of verkeerd gebrand.
Als je de ongebrande iso mount in daemon tools vanuit windows kan je hem wel gewoon installeren.
De dvd zelf is onbruikbaar.
edit:
Probeer deze dvd maar eens te installeren vanuit windows, dan zal je zien dat er waarschijnlijk een STUB loader error optreed en dat je hem ook niet vanuit windows kan installeren.
De ongebrande ISO is wel te gebruiken icm daemon tools.
[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 01-05-2005 22:02 ]
Verwijderd
Een alternatief kan zijn om de Longhorn ISO vanuit Virtual PC te installeren (zoals ik het heb gedaanSilent Thunder schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:18:
Ik wil Longhorn 5048 installeren; maar tijdens het booten van de install DVD geeft hij een bluescreen (vlak na ''press any key to boot from cd'').
Waar kan dat aan liggen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 15:31 ]
Try it and find out!!Silent Thunder schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:21:
Das wel een gedoe he
maar die manier van Dennis zou ook werken? In windows mounten en runnen?
Het begint goed...
[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2005 12:35 ]
Eehm stomme vraag misschien maar wel je dvd'tje uit je dvd-rom gehaald?Silent Thunder schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:34:
[...]
Het begint goed...
Hij begint met installeren als ik het gemount run onder Windows, maar op een gegeven moment gaat hij rebooten; en daarna krijgt 'ie weer dat blue screen
tuurlijkD3NN1S schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:38:
[...]
Eehm stomme vraag misschien maar wel je dvd'tje uit je dvd-rom gehaald?
[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2005 13:02 ]
yupD3NN1S schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:05:
Hmmpz.. vreemd.. nog wat meer details over de Bsod?
Boot virus protection aanstaan in de bios? of probeer je op een SATA schijf te installeren o.i.d.? zie net dat het een laptop is dus sata zal eht niet zijn
[ Voor 12% gewijzigd door D3NN1S op 02-05-2005 13:39 ]
De optie Boot virus protection zie ik niet staan in mijn biosD3NN1S schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:38:
[...]
Boot virus protection aanstaan in de bios? of probeer je op een SATA schijf te installeren o.i.d.? zie net dat het een laptop is dus sata zal eht niet zijn(externe disk?)
Dan ben ik helaas een beetje door mn opties heen!Silent Thunder schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:16:
[...]
De optie Boot virus protection zie ik niet staan in mijn bios
Verder heb ik geen speciale schijven ofzo; gewoon standaard IDE intern zeg maar...
Bestaande...D3NN1S schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:42:
[...]
Dan ben ik helaas een beetje door mn opties heen!
Je probeerde hem vanuit XP te installeren, deed je dat op een lege schijf of nieuwe partitie of een al bestaande partitie?
[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2005 15:13 ]
[ Voor 41% gewijzigd door Silent Thunder op 02-05-2005 16:34 ]
Dat heb ik dus ookSilent Thunder schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:57:
[...]
Niks specifieks; gewoon die algemene melding van: 'a problem detected, windows has been shut down to prevent damage to your computer' oid. Helemaal onderaan nog een stopcode (hele lange cijferreeks; iets met 0x00).
Specs: Acer AMD64 3000+ laptop, 512MB DDR PC2700, Geforce FX Go5700,...
[ Voor 45% gewijzigd door Robber op 02-05-2005 16:41 ]
McLaren \o/
Verwijderd
Nee hoor, het voordeel van Longhorn onder Virtual PC draaien is dat er niets met je "echte" hardware of bestanden kan gebeuren. Dus als er iets foutloopt in Longhorn (iets ongetest of iets dat je in Longhorn onbeveiligd van het Internet hebt gehaald), kan er niets gebeuren met je bestaande Windows configuratie.Silent Thunder schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:21:
Das wel een gedoe he
maar die manier van Dennis zou ook werken? In windows mounten en runnen?
Verwijderd
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Hmz... Ik heb Longhorn nu draaien in VMWare, en mijn schijf werd zonder problemen door setup geformatteerd. Ik had de meeste problemen met het aan de praat krijgen van het netwerk; de AMD-driver in longhorn kent de geëemuleerde netwerkkaart niet. Maar da's een kwestie van zoeken op de vmware-site. Daar kom je er achter dat je de configuratiefile van je VM moet editen en de volgende regel toevoegen (hoofdlettergevoelig):Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:11:
[...]
Een alternatief kan zijn om de Longhorn ISO vanuit Virtual PC te installeren (zoals ik het heb gedaan), of in VMWare Workstation, dat de belangrijkste hardware (zoals beeldscherm, geluid, toetsenbord en muis en meestal ook internet-verbinding
) emuleert.
Let hier wel bij op dat de virtuele harde schijf reeds op voorhand geformatteerd werd (bijvoorbeeld door een Windows XP of 2003 ISO of CD), de Longhorn Setup zelf kan de harde schijf namelijk niet formatteren.
1
| Ethernet0.virtualDev = "vmnext" |
[ Voor 3% gewijzigd door csteelooper op 05-05-2005 11:07 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zucht dit werd reeds gepost: [rml]madmark in "[ Longhorn] Het grote Longhorn Topic"[/rml]Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:28:
Maar dus nu er weer af halen ...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq