Toon posts:

[excel] automatisch uitbreiden met imdb gegevens

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Excel bestand waarin ik een lijst bij hou van welke films ik heb.
De volgende kolommen zitten erin:
Film nr, Naam, Medium(CD/DVD), taal en ondertitel(Y/N)

Ik wil de lijst gaan uitbreiden met de volgende kolommen:
Genre, Jaar, Tijd, Plot, rating en IMDB nr
Deze informatie is te vinden op IMDB.com

Het enige probleem is dat de lijst zo'n 550 films bevat en ik geen intresse heb in:
- 550 keer zoeken op IMDB.com
en
- 6 * 550 keer overschrijven

Door zoekwerk heb ik sites en programma's gevonden die voor je op IMDB konden zoeken, en het hierdoor konden versnellen (zoals Movie collector).
Maar ondanks dit fijne programma moet ik nog alle 550 films afzonderlijk invoeren.

Ik ben opzoek naar een programma waar ik alle films in een keer kan invoeren, liefst met copy past vanuit excel.
Dat de gevraagde gegevens er bij worden gezocht en gezet, ZO dat het makkelijk terug te gooien is naar excel.
welk programma is hiervoor geschikt?
of hoe kan ik dit het beste oplosssen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 00:12 ]

Verwijderd

Je kunt zoveel willen. Waarom schrijf je niet gewoon zelf wat je nodig hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Als je een films wilt downloaden...
dan ga je toch ook niet beginnen met een P2P programma te schrijven?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

quantum19, er zijn erg veel programma's beschikbaar die een filmcollectie voor je bij kunnen houden en daarbij gebruikmaken van IMDB gegevens. Jij hebt er echter voor gekozen om een eigen excelsheet te maken; hoe raar is het dan dat je van ons te horen krijgt dat er voor een dergelijke custom oplossing geen standaardfeature-uitbreidingen zijn? :) Lijkt mij nogal logisch namelijk. Als ik jou was zou ik mijn Excel sheet de deur uit doen en een applicatie gebruiken die hiervoor bedoelt is. Die zal namelijk eerder een importmogelijkheid bevatten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.