Diamond Viper V550 Tv-out problemen

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

en ja, ik heb de grote TV-out faq gelezen en ja het heeft me ongeveer geholpen.
Ik wil dus een computer gaan gebruiken als HTPC, het is niet zo'n geweldige pc (Compaq Deskpro ENS P3 800Mhz) ik heb hier een extra kaart in gestoken. namelijk een Diamond Viper V550 16 met TV out, hiermee wil ik dus alles op de tv toveren.

in de FAQ staat, dat er voor de Nvidia een 'speciale' Detonator is (43.45 versie).
deze schijnt het beste te werken voor de tv-out.
als ik deze driver installeer dan krijg ik m'n beeld in grayscale. wat ik ook probeer (NTSC/PAL(a/b/enz)) het werkt niet.
omdat de V550 een TNT chipset heeft kan je maar tot Detonator versie 45.23 gaan omdat de versie daarna de TNT niet meer supporten. (bron : http://www.3dnews.ru/download/drivers/nvidia/ )

het probleem is dat als ik die versie (of de 44.03) installeerd dan gaat de pc spontaan rebooten als hij op het inlog scherm komt (die dan wel in kleur is)

heeft iemand onder Windows XP SP2 deze kaart goed draaiend (als tv-out)?

ow, wat ik bijna vergeeet. het speciale tv-out programma van Nvidia werkt alleen met versie 44.03 en hoger :(

[ Voor 7% gewijzigd door ArjanC op 05-05-2005 23:37 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Ik zou als ik jou was gewoon proberen de nieuwste forceware erop te gooien. Er staat op de nVidia site niet voor niks bij: **Geforce and TNT**. Ik draai hier op m`n servertje een (volgens Everest) Gainward/ (volgens het PCB) MSI/ (volgens de koeler) Leadtek TNT kaart :7 met 16mb en ook TV-out. Nou heb ik de TV-out nooit gebruikt maar hij draait als een tiet.

• ArjanC
Dat is vreemd, als ik de forceware erop wil zetten geeft hij aan dat er geen kaarten gevonden zijn die hij ondersteund??

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

burp2001 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:28:
Dat is vreemd, als ik de forceware erop wil zetten geeft hij aan dat er geen kaarten gevonden zijn die hij ondersteund??
Product Support List Windows XP - 71.84

TNT2
TNT2 Pro
TNT2 Ultra
TNT2 Model 64 (M64)
TNT2 Model 64 (M64) Pro
Vanta
Vanta LT
GeForce 256
GeForce DDR
GeForce2 MX
enz.....
hij zou hem dus gewoon moeten ondersteunen.

o wacht ff hij begint bij de tnt2 en jij hebt waarschijnlijk de tnt :?

[ Voor 8% gewijzigd door chucky666 op 06-05-2005 15:33 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• ArjanC
Jepz, de Viper V550 is een TNT chipset.. daarom de oude drivers. :(

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
maar tnt2 is toch alleen maar een die-shrink + clock-verhoging van de TNT?
vreemd dat dat dan niet ondersteund wordt...

zou je anders misschien met 3Danalyze oid je deviceID veranderen? >:)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
al www.diamondmm.com gekeken (site van de fabrikant)?

• ArjanC
ja, daar hebben ze alleen maar drivers voor Windows 98.

de kaart word standaard door windows ondersteund alleen..

hij werkt alleen in 640x480 8 bits, het scherm staat scheef, en je kan hem niet afstellen..

misschien dat de detonator driver niet helemaal goed deinstalleerd. is er een manier om Windows op te schonen? (met 2000 kon je drivers aparte deinstalleeren, kan de optie bij xp niet vinden..)

[ Voor 32% gewijzigd door ArjanC op 06-05-2005 21:57 ]

Pagina: 1