[XP] Remote Desktop: Het coderen van gegevens is mislukt*

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:26
Ik heb een probleem met mijn nieuwe laptop hier voor had ik een Dell met Engelse Windows XP en daar kon ik altijd mee remote desktoppen naar mijn PC. Nu heb ik een IBM met nederlandse XP en als ik daar remote desktop doe naar mijn PC krijg ik de foutmelding:
Het coderen van gegevens is mislukt.
Ik heb op google lopen zoeken, maar ik kan niets vinden met deze foutmelding. Ik heb de eventviewer bekeken van de laptop en de PC waar ik naar connect maar ook daar word ik niet wijzer van.
Ik heb wel een site gevonden:
http://www.mobydisk.com/techres/securing_remote_desktop.html
Hier staat in dat je op de PC (terminal server dus..) encryptie kan instellen, dit heb ik gezet op Client Compatible. Dit gaf ook geen resultaat.
Ik heb ook nog geprobeerd te connecten naar de PC van mijn vriendin (Nederlandse XP) en dat gaf hetzelfde resultaat. Dus ik denk zomaar dat het ligt aan mijn XP instellingen op de laptop. Maar ik weet niet waar ik moet kijken.
De PC staat in hetzelfde VLan als de laptop. De laptop is draadloos, en de PC staat met draadje vast aan mijn router. Er is niets veranderd aan de draadloze opstelling tov de vorige laptop. (alleen de laptop dus)
Heeft iemand nog ideeen wat ik met deze foutmelding kan, of beter nog hoe ik er vanaf kom?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet even het OS in je topic titel zoals we dat van je vragen in de Windows Operating Systems Policy :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De computers waarmee je probeert te verbinden kennen wel de gebruiker waarmee jij probeert in te loggen?

• Archie_T
wwillem schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:05:
De computers waarmee je probeert te verbinden kennen wel de gebruiker waarmee jij probeert in te loggen?
Ja ik log in met remote desktop dus start een RDP sessie naar de PC en daar log ik gewoon aan met mijn lokale account die bestaat op die PC. Dit gaat dus meestal net aan goed maar daarna krijg ik meteen die foutmelding weer en wordt de verbinding verbroken.

• dr snuggles
  • Niet online
Archie_T schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:07:
Ja ik log in met remote desktop dus start een RDP sessie naar de PC en daar log ik gewoon aan met mijn lokale account die bestaat op die PC.
Heeft zo'n lokale account rechten om van buitenaf in te loggen? Dit kun je instellen bij je control panel -> system -> remote -> select remote users.

Wat gebeurt er trouwens als je de encryptie instellingen terug zet zoals het hier staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobydisk.com/techres/Terminal_Services_Encryption_And_Security.png

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 06-05-2005 14:26 ]

• Archie_T
wwillem schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:22:
[...]

Heeft zo'n lokale account rechten om van buitenaf in te loggen? Dit kun je instellen bij je control panel -> system -> remote -> select remote users.
Ja, aangezien ik wel kan aanloggen alleen wordt de verbinding na ongeveer 2-3 seconden ingelogged te zijn er uit gegooid. Dus accountbased is het niet.
Wat gebeurt er trouwens als je de encryptie instellingen terug zet zoals het hier staat:
[afbeelding]
Zo stonden mijn instellingen eerst, daarna kreeg ik dit probleem en heb ik het veranderd in Client Compatible.

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb nog even voor je zitten zoeken:
De Engelse vertaling voor de foutmelding die je krijgt is: "Because of error in data encryption, this session will end. Please try connecting to the remote computer again." Hiermee krijg je veel meer hits op Google.

Vervolgens zijn er meerdere oplossingen te vinden welke kunnen werken:
• Oplossing van Microsoft incl oorzaak van het probleem.
• Oplossing twee van Microsoft: Op alle pc's dezelfde versie van RDP installeren. SP2 en alle updates installeren zal dan wel helpen.
• Oplossing drie van een ander Forum. Daar krijgt de DMZ in je router de schuld, maar ik denk dat dat meer van toepassing is als je van buiten je netwerk inlogged op computers in je netwerk.

• Archie_T
wwillem schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:34:
Ik heb nog even voor je zitten zoeken:
De Engelse vertaling voor de foutmelding die je krijgt is: "Because of error in data encryption, this session will end. Please try connecting to the remote computer again." Hiermee krijg je veel meer hits op Google.

Vervolgens zijn er meerdere oplossingen te vinden welke kunnen werken:
• Oplossing van Microsoft incl oorzaak van het probleem.
• Oplossing twee van Microsoft: Op alle pc's dezelfde versie van RDP installeren. SP2 en alle updates installeren zal dan wel helpen.
• Oplossing drie van een ander Forum. Daar krijgt de DMZ in je router de schuld, maar ik denk dat dat meer van toepassing is als je van buiten je netwerk inlogged op computers in je netwerk.
Held! Mijn dank is groot. Ik ga straks als ik thuis ben even kijken, zit nu nog op mijn werk.

• Archie_T
En ja hoor, de oplossing van MS was perfect, de registry keys wissen en ik kan gewoon weer lekker remote desktoppen.
Nogmaals dank!

• dr snuggles
  • Niet online
Archie_T schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:26:
En ja hoor, de oplossing van MS was perfect, de registry keys wissen en ik kan gewoon weer lekker remote desktoppen.
Nogmaals dank!
Geen probleem :). Mooi dat het werkt.
Pagina: 1