Asus A8N-Sli, NB cooler maakt teveel herrie...

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb nu twee weken ongeveer de Asus A8N-SLI, maar ik vind de northbridge cooler veel teveel herrie maken. Nu dacht ik eraan om gewoon de cooler lost te halen zodat die niet draait, alleen ik wil weten of dit wel veilig is om te doen? Zo niet, dan doe ik het gewoon zo...

Heeft iemand enig idee of ik deze los kan halen zonder problemen?

Profile

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00
Loshalen? gaat bijna voor geen mogelijkheid, heb het ook geprobeerd. Uiteindelijk maar opgegeven en een Zalman NB-Fan gekocht voor 6 Euro. Werkt perfect

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nooit zomaar de fan eraf halen, die is namelijk wel met een reden geplaatst.

Wat je wel kan doen is een ander koelblok erop zetten. Er bestaan inderdaad sommige passieve koelblokken, of kloelblokken met een zeer stille fan :) Een beetje zoeken doet wonderen (o.a Zalman)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Zeer zeker niet loshalen. Koop een Zalman NB cooler. Deze word wel wat warm. Maar beter dan dat kleine rot ventilatortje.

Ik heb hier hetzelfde gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Shuriken op 05-05-2005 22:45 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

he toevallig deze post, mijn nb cooler is sinds vanmorgen helemaal on rampage wat een herrie man! :(

Ik heb een beetje onderzoek gedaan maar loop de volgende overweging aan:
- Zalman ZM-NB47J past maar wordt veel te heet (lees ik uit uer ervaringen)
- Cooler Master PAC-P01 past ook en heeft hetzelfde probleem als de zalman cooler

nu zag ik de Papst 40x40x20 coolertje, zou deze passen op de coolermaster cooler? Dat zou ideaal zijn, weinig geluid (18db) en geen hitte probleem. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:23:
he toevallig deze post, mijn nb cooler is sinds vanmorgen helemaal on rampage wat een herrie man! :(

Ik heb een beetje onderzoek gedaan maar loop de volgende overweging aan:
- Zalman ZM-NB47J past maar wordt veel te heet (lees ik uit uer ervaringen)
- Cooler Master PAC-P01 past ook en heeft hetzelfde probleem als de zalman cooler

nu zag ik de Papst 40x40x20 coolertje, zou deze passen op de coolermaster cooler? Dat zou ideaal zijn, weinig geluid (18db) en geen hitte probleem. Heeft iemand hier ervaring mee?
Als je even in het ervaring topic van dit moederbord duikt, zie je dat die Zalman cooler echt wel goed genoeg is, mits je een goede airflow hebt. Ik zou zelf gaan voor een combinatie van Zalman cooler en Papst 40x04mm fannetje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:45:
[...]

Als je even in het ervaring topic van dit moederbord duikt, zie je dat die Zalman cooler echt wel goed genoeg is, mits je een goede airflow hebt. Ik zou zelf gaan voor een combinatie van Zalman cooler en Papst 40x04mm fannetje.
sorry dat vergat ik even te melden, ik wil juist het liefst amper airflow in mijn kast hebben eigenlijk, alle ventilatoren op een zo laag mogelijk toerental. Vandaar dat ik niet direct enthousiast ben over de zalman cooler. Ik heb ook overwogen om een fan op de zalman cooler te zetten, maar dat ding is schots en scheef aan de bovenkant?! Waar plaats je de fan dan? aan de zijkant oid?

na nog wat research:
De Zalman VF700-Cu in combinatie met de NB47J Northbridge cooler:
Afbeeldingslocatie: http://silverside.net/images/pic1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://silverside.net/images/pic2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://silverside.net/images/pic3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://silverside.net/images/pic4.jpg

errrug krap, zijn er hier mensen die deze combi ook in hun kast hebben zitten?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 13:14 ]

Verwijderd

goed na het [Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 7 topic nog eens aandachtig bestudeerd te hebben ben ik eruit: de combinatie van de Zalman VF700-Cu ende NB47J Northbridge cooler werkt prima op nvidia 6xxx kaarten als je de vf700 een kwartslag draaid bij de installatie. Een voordeel hiervan is ook nog eens dat de vf700 de nb47j extra koelt.

win win volgens mij, ga deze set denk ik vanmiddag bestellen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit onderwerp is al vele malen aan bod geweest.

[search=nb cooler maakt teveel herrie]
[search=northbridge cooler maakt teveel herrie]
[search=northbridge koeler maakt herrie]
[search=northbridge koeler maakt lawaai]
etc..etc..

* BalusC heeft dus niet het idee dat je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht met betrekking tot het probleem. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT :) Herlees eens de [faq]Registratievoorwaarden[/].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.