[XP] Verschuiven shortcuts na gebruik remote desktop*

Pagina: 1
Acties:

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:44
Beste mensen,

ik heb een klein probleem, maar wat wel irritant begint te worden.

Namelijk: elke keer wanneer ik via remote desktop mijn PC benader met andere resolutie-instellingen dan mijn eigen PC verschuiven alle desktop shortcuts.

Als ik dan thuis weer inlog op mijn eigen PC moet ik alle shortcuts weer op hun plek zetten. Is hier ook wat tegen te doen?

Heb even lopen speuren op gathering.tweakers maar kon er niet wat over vinden.

Bedankt alvast.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jannibal23 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:04:
Namelijk: elke keer wanneer ik via remote desktop mijn PC benader met andere resolutie-instellingen dan mijn eigen PC verschuiven alle desktop shortcuts.
Nogal logisch als je Desktop geometry op verschillende reso's afwijkt.
Is hier ook wat tegen te doen?
Auto-arrange gebruiken of je RDP sessie op dezelfde verhouding houden als je normale desktop.

Maar dat had je toch allang een keer geprobeerd, toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie hebben we het hier over Jannibal23? Zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan lezen (of simpelweg had kunnen afleiden aan de tientallen andere topics in de topic listing van WOS) is het verplicht het OS in je topic titel te zetten :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 durft met 100% zekerheid te zeggen dat het XP is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jannibal23
Sorry, inderdaad wel handig om te zeggen dat ik Win XP Pro gebruik.

Excuse moi

• Jannibal23
Backslash32: Zelfde resolutie instellingen zijn niet altijd mogelijk.

Werk thuis met hogere resolutie dan meeste andere plekken.

En wat auto-arrange betreft: ik vind het vrij irritant als al mijn shortcuts links op een hoop om mijn desktop staan. Dat gebruik ik dus niet.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik weet dat er wel programmaatjes zijn die dit kunnen doen, aangezien Windows hier inderdaad slecht mee omgaat, maar namen zijn me ontschoten. Misschien levert Google iets op?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan kan je hooguit iets als Powerstrip proberen waar je een profile in opslaat..

Het rearrangen van desktop icons gebeurt ook als je manual je resolutie verandert, en aangezien RD dezelfde user session pakt als de console denk ik niet dat je hier makkelijk omheen kan werken.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 17:15
Ja ik ken dit probleem ja :r Ik draai zelf 1280x1024 hier thuis, maar op school draaid alles 1024x768, dat wordt een puinzooi ja...

Wat ik er tegen doe: Gewoon die overige plek niet gebruiken :+
1 keer gemoten, dan zie je hoever je kan gaan met je iconen plaatsen en dan gewoon niet voorbij die "lijn" gaan, gaat alles prima!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Jannibal23
/downtime/ schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:20:
Ik weet dat er wel programmaatjes zijn die dit kunnen doen, aangezien Windows hier inderdaad slecht mee omgaat, maar namen zijn me ontschoten. Misschien levert Google iets op?
Zijn dit dan programma's waarmee je je RD verbinding maakt ipv standaard ingebakken windows XP tool? Of programma wat op achtergrond draait of kan starten wat je shortcuts weer in originele staat zet.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Google eens op Icon Restore of Frozen Icons. Beide zijn programma's die ik na 1 minuutje zoeken heb gevonden.

• Jannibal23
/downtime/ schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:26:
Google eens op Icon Restore of Frozen Icons. Beide zijn programma's die ik na 1 minuutje zoeken heb gevonden.
Ok, thx. Zal eens kijken.

• Jannibal23
Icon restore is idd goed programma! Thx.

Frozen icons is shareware.
Pagina: 1