Google Web Accelerator

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02 08:15
Ik zag vandaag toevallig dat Google een nieuw speeltje heeft, namelijk Google Web Accelerator. Opzich lijkt het mij wel een handig tooltje, alleen het feit dat Google al aangeeft dat mogelijk ook persoonlijk informatie verzonden wordt, trekt mij niet echt aan. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Download Google Web Accelerator

Verwijderd

Houd dit in dat je nog sneller kan surfen? Bij mij laden de sites al snel genoeg, ik hou het liever zo clean mogelijk

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 22:28
Google Web Accelerator is...
• Designed for Broadband – Web pages load even more quickly on DSL and cable connections
• Easy to use – Simply install and enjoy faster web browsing in seconds

1. What is Google Web Accelerator?

Google Web Accelerator is an application that uses the power of Google's global computer network to make web pages load faster. Google Web Accelerator is easy to use; all you have to do is download and install it, and from then on many web pages will automatically load faster than before.

Please note that Google Web Accelerator is currently in beta test mode. If you have any problems using it or have suggestions for how we can improve it, please see the Google Group devoted to it.

Also note that during the first part of our beta testing period, users outside of North America and Europe may not see much improvement in their web page loading speed.

[ Voor 63% gewijzigd door Steephh op 05-05-2005 22:00 ]

_@/'

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02 08:15
Zoals ze het brengen wel jah. Ik heb het nu draaien (Firefox) en opzich gaat het wel lekker snel. Ik weet niet of het daadwerkelijk snelle gaat...maar volgens de teller ben ik nu al 7.3 sec sneller :P

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:40

Nik

Het werkt wel leuk. Draait hier nu al een hele dag. Alleen, het is niet zo fijn als dat het lijkt. Wat hij eigenlijk doet is de cache van je browser verder uitbreiden, door een soort pre-caching. Oftewel, voor je op een link klikt, download Google de pagina naar je HDD. Een middagje surfen leverde mij al 35mb aan cache files op.

Voor de rest werk het wel lekker, pagina's laden inderdaad sneller. Leuk tooltje, vergt wel wat onderhoud (elke dag je cache wissen is een goed plan).

Volgens mijn teller:

Load Time for 246 Pages

Without Google Web Accelerator: 7.4 mins
With Google Web Accelerator: 6.7 mins

LET WEL! wil je er wat van merken, moet je eerst nog die pre-cache functie aanzetten! Deze staat standaard uit! Enable Prefetching

[ Voor 27% gewijzigd door Nik op 05-05-2005 22:03 ]

• Steephh
Ik ben nog maar 0.2 seconden sneller. :P Maar echt veel merk ik er niet van.

_@/'

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24
Is het niet meer gewoon een proxyserver, maar in een iets ander jasje gestoken? Tenminste dat denk ik als die pagina lees van die web accelerator.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26
hun google'search'bar bracht niet meer genoeg persoonlijke informatie op ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom slikt iedereen op dit moment alles wat Google 'produceert'? True: ze maken een hoop mooie dingen, maar kan me herinneren dat er in 't verleden al pre-cache tools zijn gemaakt en vrij snel uitgekotst. :)

Vind Google nog steeds een machtig bedrijf, maar als het zo doorgaat hebben we binnen de kortste keren GoogleOS draaien :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sybr_E-N schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:02:
Is het niet meer gewoon een proxyserver, maar in een iets ander jasje gestoken? Tenminste dat denk ik als die pagina lees van die web accelerator.
Ja, maar Google heeft veel meer pagina's gecacht dan een gewone proxyserver. Dat is eigenlijk het enigste voordeel wat ik kan bedenken :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mja die indruk krijg ik ook een beetje. Alsof het bedrijf z'n goede naam nu inmiddels wel opgebouwd heeft, en daar gebruik van maakt om vage tooltjes te maken, waarvan ik me afvraag wat de daadwerkelijke bedoeling er nou van is, en of de gebruiker er beter van wordt, of juist google zelf.
En dan denk ik niet alleen om het maken van stats met persoonlijke informatie (surf-gedrag) maar ook het beinvloeden van de zoekmachine.
(pagina's die veel bezocht worden komen bijv. bovenaan te staan)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Steephh
BtM909 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:05:
Waarom slikt iedereen op dit moment alles wat Google 'produceert'? True: ze maken een hoop mooie dingen, maar kan me herinneren dat er in 't verleden al pre-cache tools zijn gemaakt en vrij snel uitgekotst. :)

Vind Google nog steeds een machtig bedrijf, maar als het zo doorgaat hebben we binnen de kortste keren GoogleOS draaien :P
Wat me ook opvalt is dat het lijkt alsof Google zo een beetje 100TB/S draait of zo. En hoeveel hd's zullen ze wel niet hebben voor de mail? Ze zullen toch ergens de bandbreedte/ruimte van dan moeten halen?

_@/'

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Daar gaan we verder :D

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.