[MCE 2005] Kpn digitale tv, dual decoder en tuner

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
Omdat ik bij mij thuis binnenkort een breedbeeld TV wil plaatsen wil ik overstappen op digitale TV van KPN. Ook omdat dit goedkoper is dan het basispakket van UPC (belachelijk duur).

Ik dacht al een tijdje aan een Media Center PC omdat mijn huisgenoot en ik beiden van films houden en via de PC is dat ideaal. Bovendien kan ik gemakkelijk mijn muziekcollectie aanspreken. Nu wil ik graag tegelijk kunnen opnemen en ondertussen kijken naar een ander TV kanaal. Dan kom je vanzelfsprekend uit op de Samsung dual decoder (die toch slechts 30 euro duurder is).

Nou heb ik me een klein beetje verdiept in MCE, maar ik voorzie een probleem met het aansturen van de dual decoder. Ik zag ergens dat als je een situatie wilt realiseren zoals ik dat wil dat je verplicht met twee aparte decoders moet werken omdat er niet de juiste infraroodsignalen worden doorgegeven ofzo?

Gezien de kosten is het voor mij niet wenselijk om twee losse decoders te hebben. Zijn er mensen die eenzelfde situatie als ik aan de praat hebben gekregen? Ik neem overigens aan dat ik gewoon zal werken met standaard TV kaartjes in de pc, dus geen speciale digitale kaartjes.

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

De enige manier om dit aan de praat te krijgen is twee decoders te nemen. Dit omdat MCE de decoders aan moet sturen door middel van een extra kabeltje dat je doorlust van je ontvanger van je afstandsbediening naar de decoders.

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
Wat een gedoe, terwijl je beeldkwaliteit er nou niet bepaald vooruit op gaat met die televisie door te ether.

• Dennis
Allright. Twee decoders is voor mij geen optie en bovendien heb ik hier veel topics gezien dat de beeldkwaliteit van de TV bij het afspelen via MCE inderdaad minder is dan wanneer deze direct op de TV is aangesloten. Voor mij is het dan duidelijk, dan gebruik ik MCE alleen voor video opnamen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je bij die decoder niet gewoon een tweede scartkabel aansluiten? De DVB-9401-R voor Casema heeft dat bijvoorbeeld wel :) De decoder zelf heeft afaik maar een tuner, en daarom zal je maar een ding tegelijk kunnen kijken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dennis
De decoder van KPN heeft iig gewoon twee tuners :). Dus tegelijk kijken en opnemen moet mogelijk zijn!
Pagina: 1