e-tech wireless router Apache webserver

Pagina: 1
Acties:

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Het lukt me maar niet om mijn webserver op internet te kunnen benaderen, ben nu al vele uren bezig geweest en heb van alles gelezen, dus daarom post ik het maar ff hier..

Ik draai een Apache webserver op een PC met intern IP 10.0.0.5. In de Apache config file httpd.conf staat Listen op 80 en Servername 81.xx.xxx.xxx:80 (mijn ip adres van Versatel Family + poort 80).
Ik heb poort 80 opgezet public voor IP 10.0.0.5 in Virtual Server configuration van mijn wireless E-tech router (en ook gesaved en gereboot). De webserver PC heeft uiteraard internetverbinding via de router.

In mijn netwerkje thuis kan ik wel via 10.0.0.5 de webserver zien echter als ik mij externe ip intyp 81.xx.xxx.xxx dan krijg ik een window waar staat dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen voor "Home Gateway"..

Ik heb het ook geprobeerd met enkele andere poorten, bijv. 1025. Ook dan kan ik via 10.0.0.5:1025 de webserver zien op mijn netwerkje. Type ik echter 81.xx.xxx.xxx:1025 dan krijg ik Verbinding maken met 81.xx.xxx.xxx:1025 werd geweigerd..
Windows firewall staat uit en er draait even geen antivirus (uninstalled) op de webserver PC.
De firmware van mijn router is de laatste.

Wat oh wat kan het toch zijn dat de boel blokkeert? Is er nog iets dat ik moet veranderen in de config van Apache of de router?

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Nou ik ben er bij toeval achter.. ik kan niet mijn eigen webserver adres in typen - dat geeft blijkbaar een conflict, dat lukt wel op een andere internet verbinding :D