Counterstrike server laten hosten

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 11:06
Okee...Ik zit in de Counterstrike clan DUTCH en we willen eigenlijk een eigen clanserver krijgen om onze wars op te spelen. MAAR, daar heb je een uplink van 3 kilobyte/s PER SPELER voor nodig, en aangezien de meeste clanwars 5v5 of 6v6 zijn moet ik een uplink van 50-60 kilobyte/s hebben. En ja, met een huis-, tuin- en keukenverbinding zoals Chello is dat niet mogelijk.

Het beste zou denk ik zijn om ergens een dedicated server te plaatsen, MAAR dat kost weer 200 gulden in de maand en daar hebben we eigenlijk geen zin in. Daar komt ook bij dat we de server eigenlijk alleen een paar dagen per week 's avonds tussen 8 en 10 zullen gebruiken, dus de volledige capaciteit hebben we niet nodig.

Mijn vraag is: Is er iemand met een Linux bak aan een SNEL netwerk (bijvoorbeeld TU Enschede) die zo'n 100 megabyte wil _onderverhuren_ (ja we zijn bereid er maandelijks voor te betalen) op z'n Linux bak zodat wij een Counterstrike server hebben?

Geef mij maar een Warsteiner.

• Knakker
Oh ja, wat het dus een stuk moeilijker maakt: Er wordt dus wel verwacht dat wij gebruik kunnen maken van de server wanneer wij willen (of op afgesproken tijden zoals 's avonds tussen 8 en 11 of zo)....En ja Linux gebruikers/Tweakers kloten veel met hun computer (euh alleen maar) dus houd daar wel rekening mee als je je aanbiedt :)

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:28
Ik weet niet waar je woont, maar ik had van iemand gehoord dat ze in sommige studentenhuizen in eindhoven ruimte bieden om je server te hosten voor rond de fl20,- per maand en dan hang je rechtstreeks aan de vette T3 van de TUE. Ik weet niet of dit waar is, want anders ga ik heb ik zelf ook wel interresse om een ftp-server te laten hosten. Dit is de manier natuurlijk om als student iets bij te verdienen >:)

• Knakker
Zoiets zou natuurlijk ideaal zijn...

Ik woon in Heerenveen, maar ik ben best bereid de trein (mag volgende maand afrijden :-) richting Eindhoven te nemen, hoor :)

Verwijderd

of koop een shell waar je hem op kan planten

Verwijderd

en hoe duur is een shell?

Verwijderd

aahh niet zo duur

moet je ff zoeken op shell voor game server

Verwijderd

wat dacht je van clanpages.com? daar verhuren ze ook cs servers.. ok, ze staan in texas, maar dan wel op een oc-3 verbinding die 1 hop weg zit op de backbone daarzo.. de server kost zo'n $15 per maand (alles zit er al op)

Verwijderd

[half offtopic]

Ik studeer hier in Eindhoven en heb ook zo'n leuke tue verbinding naar mijn kamer liggen :) Nou zijn ze de laatste tijd nogal aan het prutsen ermee (volgens de laatste info hadden ze een router geinstalleerd met te weinig capaciteit :o ) maar als het wel goed werkt dan heb je best een snelle lijn. Maar serverruimte huren voor 20 piek zal snel stoppen, want iedereen heeft hier (maar) een 10Mbit verbinding en als je die met bijv 5 servers wil delen wordt het al snel traag, omdat de meeste mensen alleen maar vette ftp servers willen neerzetten en dan is 10Mbit snel vol hoor! Het is trouwens wel helemaal geswitched, dus je hebt altijd 10Mbit (tenzij de 155Mbit van je gebouw naar tue vol zit)

Bij een check naar servers (want die mogen niet, maar worden volgens mij wel redelijk gedoogd) gaan er denk ik alleen een hoop mensen door de mand vallen...daar gaat je CS servertje...

Conclusie: wil je een stabiel iets voor je CS server dan zou ik toch wat anders fixen dan verbindingen bij studenten die toch te veel prutsen waardoor de boel instabiel wordt. Bij sommige hosting pakketten mag je een aantal background processes draaien, dus als er niet in de voorwaarde staat dat die web-related moeten zijn, dan kan dat ook nog een idee zijn.

[helemaal off-topic]
In europa hebben we geen T? verbindingen maar OC?? verbindingen. T? is een Amerikaanse standaard.
[/hememaal off-topic]

[/half offtopic]
Pagina: 1