Toon posts:

[XP] Schijfcontrole stoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is niet dezelfde vraag als "Schijfcontrole start bij elke boot, search levert nix o" ;)

Het gaat om het volgende: (ik kon het niet vinden in de search)

Ik wou een schrijf laten controleren, maar de contole liep telkens vast. Dus kom ik niet meer in Xp want hij begint bij elke boot te controleren

Alleen als ik de schrijf loskoppel kom ik in Xp.
Hoe kan ik die controle uitzetten ?

(een andere schrijf eraan hangen werkt niet).

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Modbreak:Aan zo'n opmerking heeft de TS niks. Gelieve on topic te reageren :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 20:32 ]

Verwijderd

Ik heb hier ook enorm veel problemen mee gehad.
Probeer het eens als volgt:
Druk op de Start-knop, klik op Uitvoeren en typ "msconfig". In het nieuwe venster kies je voor "Diagnotisch opstarten: <...>" op het tabblad "Algemeen", en op het tabblad "Boot.ini" vink je "/SAFEBOOT" aan.
- Start de PC opnieuw op (je zit nu in Veilige modus), ga opnieuw naar Start; Uitvoeren en typ "cmd" in. Typ in de Opdrachtprompt "chkntfs /d" in en bevestig met Enter. Typ daarna (nog steeds inde Opdrachtprompt) "chkdsk /f" in. Druk op de J-toets en herstart de PC. Na een (normaal gezien correct uitgevoerde) Schijfcontrole en een automatische heropstart ga je terug naar Start; Uitvoeren; "msconfig" en stip je weer "Normaal opstarten: <...>" aan en herstart je weer de PC. Nu zou deze Schijfcontrole eens correct uitgevoerd geweest zijn en je dus niet meer lastigvallen :)