[XP] Canon A85 maakt windows erg traag.

Pagina: 1
Acties:

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03 11:15
Gisteren heb ik een Canon A85 (voor slechts 215€) gekocht.
Thuis zet ik de software van canon op de pc. Deze vroeg me om te herstarten. Tijdens het aflsuiten crashed m'n computer en als ik opnieuw opstarte kreeg ik een blue screen. Pas nadat ik eens had geboot in veilige modus wilde hij weer normaal opstarten. Nuja "normaal" het duurde haast 5 - 10 minuten voordat hij in windows kwam.

Dus heb ik een ghost terug gezet... En alles werkte weer. Heb dan maar besloten om de canon software niet meer te instaleren en gewoon via Deze computer de foto's van de cemera te halen. Nu was ik deze ochtend fotos van de camera aan het halen. Het venster van de A85 stond nog open en alle foto waren gekopieerd. Dus zet ik de camera uit, hierdoor crashte het A85 venster en moest ik het sluiten via taakbeheer. Bij het afsluiten crashte de nieuwe windows alweer en de hele zooi begon opnieuw: blauw scherm > veilige modus > windows start traag op > alles gaat traag in windows... Iemand enig idee hoe dit komt? Of beter: hoe ik dit kan verhelpen?

"If it works, don't fix it"

Verwijderd

Koop 'n cardreader, ben je van die narigheid af......

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:05:
Koop 'n cardreader, ben je van die narigheid af......
Inderdaad.. maar als je camera intern geheugen heeft kun je dat niet meer gebruike.. (doe ik zelf ook niet hoor.. lang leven het Sd kaartje _/-\o_ )

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 20:57

JorisPenders

Designer & Coder

Raar..
Hier beneden ook zo'n camera.
Geen software of iets geinstalleerd, A85 via USB aangesloten en aangezet.
Werkte perfect.
Was clean install btw.. net SP2 geinstalleerd....

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:08:
[...]

Inderdaad.. maar als je camera intern geheugen heeft kun je dat niet meer gebruike.. (doe ik zelf ook niet hoor.. lang leven het Sd kaartje _/-\o_ )
Een A85 heeft geen intern geheugen voor opslag van foto's........ CF kaarten voor opslag
(het gaat toch over een A85?)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Hier ook een A85, op WinXP SP2 zonder software instal, werkt gewoon snel en goed.

Tjeck even je USB drivers, en probeer het eens met virus scan/firewall uit.

[ Voor 33% gewijzigd door tHe_BiNk op 06-05-2005 21:37 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03 11:15
ik heb maar besloten om nogmaals een ghost terug te zetten... Op het ogenblik werkt het behoorlijk, ik heb de crashsituatie nog niet herhaald. Het overzetten van fotos is wel een beetje traag vind ik, maar dat komt door de USB 1.1...

hopelijk komt het probleemdus niet meer voor... De USB drivers zij trouwens de drivers die bij m'n mobo zaten (een Asus A7n8X-X)

"If it works, don't fix it"

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Nadeel van gewoon je camera aansluiten zonder software, is dat je geen foto's kan uploaden naar je cam (om beneden op de tv bijvoorbeeld te laten zien)...

Tenminste niet met de a510 en de canon van mijn zus....

Echt troep die drivers van Canon, je krijgt 100 programma's op je pc en ik wil alleen maar die foto's uploaden en niet die andere troep :/
[heb ook een a7n8x-x met nieuwste drivers]

[ Voor 9% gewijzigd door Waypoint op 07-05-2005 00:26 ]

Pagina: 1