Mem burn in

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 10:14
Ik heb last ervan dat de pc soms blijft hangen bij het booten... Ik heb een vermoedde dat dit door mijn ram komt... Het betrefd GeIL DDR400 cl 1.5-2-2-5(dit zijn engeneering samples..officieel niet uit) En ik heb gehoord dat dit vaak valt te verhelpen door een mem burn in test. Waarmee kan ik dit doen en wat kan nog meer dit probleem veroorzaken?

Grtz Martijn

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
een burn in test verhelpt geen problemen, het vindt er enkel; daarom is het ook een test ;)
zoek maar eens naar het programma "memtest": dat is eprfect wat je zoekt denk ik. Hiermee kan je je geheugen perfect op foutjes testen. :)
geeft het geheugen dan fouten, kan je proberen in je bios de timings wat minder strak te zetten, en nog eens testen. Meestal echter helpt dit ook niet, en wordt het nieuw geheugen...

[ Voor 32% gewijzigd door the_stickie op 05-05-2005 18:52 ]

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 19:13
Kijk even op
http://www.memtest86.com/

opstarten met memtest op flop of CD. Dan laten ratelen.

kijk of er fouten in je reepjes zitten.
Succes

edit:moet sneller typen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door tiepeks op 05-05-2005 18:53 ]

specs

• xeroamd
Er zaten geen fouten op me reepjes.. Wat zou het dan verder kunnen zijn? Zou het ook miss een fout in windows kunnen zijn.. Ik heb net mn virus scanner laten lopen. Ook heb ik Ad-Aware gedraait.. Ze vonden beiden niks.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
xeroamd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:35:
Er zaten geen fouten op me reepjes.. Wat zou het dan verder kunnen zijn? Zou het ook miss een fout in windows kunnen zijn.. Ik heb net mn virus scanner laten lopen. Ook heb ik Ad-Aware gedraait.. Ze vonden beiden niks.
Laat Memtest eens wat langer draaien. Zeg minimaal vijf rondjes.

Verwijderd

xeroamd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:35:
Daarop kan ik alleen zeggen: test een ander OS. linux live cd ofzo of anders een re-install.

waarom denk je dat het je ram is? heb je het al met ander ram geprobeerd dan?

• xeroamd
Kheb net ff van de buren ander ram geleend:/ Samsung 512MB PC2700... Hij heeft precies hetzelfde... Dus ik denk dan dat het het OS is...

Mem test : Stable
Burn in : Stable(kheb m gevonden:D)
Prime 95 : Stable

[ Voor 23% gewijzigd door xeroamd op 05-05-2005 19:42 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Al in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gekeken voor wat nuttige informatie?

ARME AOW’er

• xeroamd
Ja.. en geen van die kan het zijn.. Want het is opeens begonnen. Ik heb gedurende die tijd niet ge-oced ofzo. Dus ik reinstall windows morgen ofzo.

• Xiander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 09:20
Doe je kast eens open en blaas zonodig overal het stof uit. Probeer daarna toch eens een tijdje je overclock op je grafische kaart terug te zetten (980 MHz op het geheugen lijkt me nogal hoog).
Als je Windows 2000 of XP hebt en je installatie is niet ouder dan 6 maanden, dan zouden er van deze kant geen problemen mogen zijn.

Typ voor GoT!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.