Pc start direct op in BIOS? what the..

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:24
Kreeg net een telefoontje van een oom van me voor wie ik een poos geleden een pc'tje heb gebouwd. De PC start direct op in het Bios, zonder dat er ook maar een toets wordt ingedrukt. En nee, de <DEL> toets zit niet vast ofzo... Alleen wat kan het in godsnaam zijn? :? Het systeem heeft een maand of 8 goed gedraaid, en opeens is het mis. Misschien een virus ofzo? HELP!

P.S. Het gaat om een Asus P3B-F met een celly 500, 128 MB, asus v6600 deluxe.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Ik ken het probleem bij ik geloof Asus borden. Ik kreeg het als ik de reset of startknop een aantal seconden of op een bepaalde manier indrukte. Misschien helpt een biosupdate? Een virus lijkt me sterk.

Verwijderd

Ik heb ook een Asus P3B-F en dat is heel normaal.... kan gebeuren bij stroomuitval of het verkeerd uit zetten van het systeem.... het gaat om een beveiliging van het systeem tegen kapot gaan zal ik maar zeggen :)

Zo is het mogelijk om de instellingen te controleren voordat het systeem verkeerde instellingen gebruikt.

• Case
Dat is dus het probleem, ik kom het Bios helemaal niet meer voorbij. Als dat het geval was zou ik het wel weer aan de loop krijgen.
Hij start op, en dan zit je direct in het mooie blauwe Award-scherm. Als je vervolgens de Bios-defaults laadt of geen wijigingen maakt, en de wijzigingen opslaat, krijg je alleen een mooi zwart scherm.
Ook als je de wijzigingen niet opslaat is het een zwart scherm.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Hmmmmm dat klinkt minder..... Is er nog iets gebeurd met, veranderd aan, het systeem de laatste weken?

• Case
Nee, er is de laatste tijd niets aan het systeem veranderd. Maar zoals gezegd is het bij mijn oom (die Computeranalfabeet met een hoofdletter C is.) ;)
Ik heb zelf nog niet achter het systeem gezeten, alleen het probleem aangehoord over de telefoon. Ik wil eerst eens het Bios resetten, en dan zien wat er gebeurt.

Mijn Firewizzie

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:53
Bios resetten?? zou kunnen werken... Je bent trouwens wel lolliger op het GoT dan op school... >:)

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• Case
Just keeping up appearances ;)

Mijn Firewizzie

• Case
Verder heeft niemand een goede suggestie? :'(

Mijn Firewizzie

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Ik niet... heb je hem al in handen gehad?

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Case
Yep, en waar lag het nou aan... *tromgeroffel*
Hij had met zijn klauwen aan de kloksnelheid gezeten, en die op 750 MHz gezet.... tja, daar kan een celeron niet echt tegen.
Maar volgens mijn oom kwam dat zomaar, en had hij nergens aangezeten. Geloof er helemaal niets van. :( Je kloksnelheid verandert niet zomaar in je BIOS, en al helemaal niet omhoog. Maar ja, weer een probleem minder :)

Mijn Firewizzie

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op dinsdag 16 januari 2001 16:20 schreef Case het volgende:
Maar volgens mijn oom kwam dat zomaar, en had hij nergens aangezeten. Geloof er helemaal niets van. :( Je kloksnelheid verandert niet zomaar in je BIOS, en al helemaal niet omhoog.
LOL... altijd leuk he die mensen die (bijna) niets van computers afweten :)
ook leuk als ze een probleem proberen uit te leggen.... :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

voorbeeld:

:) wat heb je het laatst gedaan dan?
nix echt niet.. die directory was ineens weg :)

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Je oom heeft dus echt wel gelijk!!!!!!!!!!!!
Ik heb het met de meeste asus p3b borden gehad. Als het systeem toevallig niet goed afsloot, startte het systeem op in de BIOS waar hij aangaf dat de processor sneldeid te hoog stond. Dit is permanent te verhelpen door de CPU snelheid te klokken op het mainboard met de dipswitches. Vergeet dan niet om de jumper om te zetten. Hoe je dit precies moet doen staat exact in het mainboardboekje beschreven. Als ik jou was zou ik even langs hem gaan en het voor hem doen. Als ik jou zo hoor is het een oom met niet al te veel verstand van PC's.

Suc6

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Case
Op dinsdag 16 januari 2001 16:28 Als ik jou zo hoor is het een oom met niet al te veel verstand van PC's.
Nee inderdaad, dat heb je goed gezien. Hij is inmiddels 65+, weet er geen ruk van, maar denkt dat hij er wel wat van weet. Dus luistert hij niet naar mij.

Wat betreft het zomaar veranderen van die kloksnelheid, ik heb nog NOOIT meegemaakt dat een asus P3b, of een ander willekeurig mobo zomaar van snelheid verandert bij het fout afsluiten van windows.

Wat ik wel weet, is dat een P3b in het BIOS opstart als je bijvoorbeeld te ver overklokt. Maar dan zet hij hem standaard weer op de een lagere snelheid. In ieder geval nooit hoger dan voorheen.

Mijn Firewizzie

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Zeg nooit nooit, ik heb momenteel een gelijksoortig probleem met PIII533 op een Abit VA6. Deze is nu al 2x maal naar 233 gevlogen zonder dat we iemand kunnen aanwijzen die zit te klooien. Je kan klooien natuurlijk voorkomen door een setup password te gebruiken.

Verwijderd

ja, toch wel. Ik heb hier een cuBX-E met een celly 700 en die wil de bus wel eens zomaar op 100 mHz zetten. Dan start hij overigens wel gewoon op >:)

Verwijderd

Probeer eens op te starten met de HOME toets ingedrukt... (kun je altijd proberen). Dan laadt hij de Default Instellingen..

Gr. Ivo SUC6

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Gewoon niet zo eigenwijs zijn en het bordje gewoon met de hand klokken....

Je wilt er vanaf zijn of niet..... (althans je oom)

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Case
Goed, ik geloof jullie nu wel. Alleen vind ik het vaag... Maar wel een reden om inderdaad de instellingen in te stellen met dipswitches, en niet de soft-way.

Mijn Firewizzie

Pagina: 1