Toon posts:

Problemen installeren van een windowssysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een PC. De PC bleef continu vastlopen bij enig denkwerk dus bijvoorveeld bij het opstarten van een applicatie.

Hierdoor besloot ik de PC opnieuw te installeren. Echter bij elke installatie houd hij erop gegeven moment bij op. Bij windows 95, 98, en XP. Bij XP boot die vanaf de cd en dan gaat hij dus de setup bestanden opslaan en het 1 en ander configureren zoals dat hoort maar voordat je dus in het keuze menutje komt waar je kan formateren en installeren wordt het scherm zwart. De koeler blijft als een gek draaien maar er gebeurt niets meer.

Ramgeheugen vervangen levert geen resultaat op. Harde schijf vervangen levert ook geen resultaat op.

Packard-Bell
P4
Als je nog meer info nodig hebt hoor ik het graag,

Alvast dank voor elke hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- je bios al gereset naar defaults? (en evt daarna nog wat aanpassingen maken)
- ram vervangen, maar ook gecheckt met memtest? dit brengt zo af en toe ook cpu, cache, chipset fouten naar voren
- harde schijf vervangen, ook ff een test gedraaid?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

is het niet gewoon oververhitting van je processor ?
kijk eens in de BIOS bij iets als hardware.
Boven de 55* is niet goed :P
40 is meestal normale temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de snelle reacties, ik ga er even wat tooltjes overheen laten draaien. Al verteld dat Packard Bell onhandig in elkaar zit qua sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens zie ik dat de koeler ten alle tijden zo lijkt op volle toeren blijft draaien. Ook niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Current CPU temperature 26 C
Current System Temperature 39 C

Toolt van Packard eroverheen gedraaid om ram en harde schijf te checken. Beide zijn OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12

Epsilon

The_Savage schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:27:
is het niet gewoon oververhitting van je processor ?
kijk eens in de BIOS bij iets als hardware.
Boven de 55* is niet goed :P
40 is meestal normale temperatuur
Even tussendoor

cpu mag zo 85c worden 55is geen probleem :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 23:37
defect geheugen, vervang het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je dingen wil toevoegen aan je vorige berichten, probeer dan zoveel mogelijk de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop te gebruiken. :)

Neem overigens ook even een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en post je bevindingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ivocare schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:25:
defect geheugen, vervang het maar.
PC keurt het Ram goed en met het alternatieve Ram werkte hij ook nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 15:22
Er kunnen veel dingen aan de hand zijn. Het geheugen kan niet helemaal goed zijn. Dit zou je kunnen testen door met ander geheugen te testen. Het moederboard kan gewoon stuk zijn. Processor kan los zitten..

Maar wat ik als eerste zou doen is een bios update. De Fan van de processor wordt aangestuurd door de bios. Door een bios te update staat alles goed. Als de Fan dan nog heel hard blijft draaien zou je in de bios op zoeken moeten naar Q-fan ofzo. Die regelt de toeren van je Fan.

De bios update kun je vast wel vinden op de site van Packard-Bell, als dat niet het geval is moet je uitzoeken wel moederboard je hebt(staat er meestal op) en dan de update downloaden van de site van de fabrikant. Om te lezen hoe je een update doet moet je even je boekje checken van je moederboard.

Succes er mee....

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Je zou nog een keer je geheugen kunnen testen met http://www.memtest86.com/ om er zeker van te zijn dat de geheugenbankjes en/of controllers goed werken. Daarnaast is het misschien handig om de harde schijf op een andere kabel aan te sluiten, en desnoods alle hardware die niet van levensbelang is tijdelijk uit de computer te halen, waaronder, maar niet uitsluitend (indien van toepassing) je geluidskaart, je netwerkkaart. Ook als je meerdere media spelers hebt, alles behalve 1 voor de installatie cd af te koppelen.

Misschien knoppix (http://www.knoppix.org/) of een andere linux gebruiken om te kijken of het probleem daar ook optreed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Epsilon schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:22:
[...]

Even tussendoor

cpu mag zo 85c worden 55is geen probleem :Z
euh :? ... ik ga ervanuit dat het een (NIET HT) P4 cpu is en naar mijn weten is het niet zo gezond als die boven de 60*C komen ;)
Pagina: 1