Link openen in ander frame

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
ik gebruik CSS.. nu heb ik aan de linker kant links staan maar nu wil ik als je erop klikt dat je dan rechts in het witte venster het te zien krijgt.
ik gebruik macromedia dreamweaver

nu kun je dan instellen van target:
_blank
_parent
_self
_top

maar dat moet ik allemaal niet hebben want ik wil dat hij bijvoorbeeld in het deel <div class="story"> opent... hoe geef ik dit aan?

vast bedankt

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~grise015/uitgaan/link.JPG

edit: sorry voor de titel maar doordat ik op een knop op het toetsenbord drukte ging ie al naar de volgende pagina en daarom heb ik nu een stom woord als onderwerp... ik weet niet hoe ik dit topic nu kan veranderen... dus vraag ik lief of een admin dat hier even wil doen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Bulleteater op 05-05-2005 17:53 . Reden: foutje ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan ook gewoon een framenaam als target opnemen hoor.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 23:07

Zoefff

❤ 

Dat kan niet. Je kan links alleen openen in dezelfde pagina, een nieuwe pagina, een ander frame, of in een iframe. Links openen in een div kan niet :)

Lees eens wat over frames en/of iframes, want dat is wat jij wilt. Of verdiep je in andere mogelijkheden om dit aan te pakken (PHP).

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

frames gebruiken, of, indien je per se je content in die 'story' div wil hebben, zelf iets creeeren dmv javascript/php/...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 17:56 ]

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
ok thnx voor de snelle reaties... egt snel ! :D

ik ga toch maar over op framesets... i.i.g. bedankt !

Verwijderd

Ik ben het eens met Zoefff. Het is makkelijker om een pagina door PHP te laten genereren. De pagina's zijn dan makkelijk aan te passen, en in principe is elk eenvoudig script snel zat, evenals de gemiddelde internet verbinding tegenwoordig.

Dus niet gaan rommelen met frames, iframes en/of javascript, maar gewoon elke keer een compleet nieuwe pagina opvragen, waar je met een PHP script de content op de juiste plaats erin zet.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

jorngrisel schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:57:
ok thnx voor de snelle reaties... egt snel ! :D

ik ga toch maar over op framesets... i.i.g. bedankt !
Frames zijn deprecated en obsolete. Nog afgezien van dat het in essentie tables zijn (en dus niet geschikt voor layout daar heb je nu net CSS voor) zijn frames hopeloos irritant voor gebruikers omdat ze niet kunnen deeplinken. Genereer de hele pagina gewoon dus.
edit: sorry voor de titel maar doordat ik op een knop op het toetsenbord drukte ging ie al naar de volgende pagina en daarom heb ik nu een stom woord als onderwerp... ik weet niet hoe ik dit topic nu kan veranderen... dus vraag ik lief of een admin dat hier even wil doen :P
En die moet ik nu dus voor je gaan bedenken? 8)7 Geef de volgende keer gewoon even via een topic report je gewenste nieuwe titel aan :)

[ Voor 32% gewijzigd door curry684 op 05-05-2005 18:50 ]

Professionele website nodig?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Beste jorngrisel, lees vooral de replies van Zoefff en Cheatah en ga daar eens wat meer over uitzoeken. Dit soort onderwerpen horen bij de grondbeginselen van het maken van een website, er is dus ook genoeg over te vinden.

En je titel heb ik zoals gevraagd aangepast ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.