Toon posts:

100mbps haalt max 15mbps :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server pc waarop w2k draait die het internet verdeelt. Op switch zitten 3 computers, de server en twee werkpc's.

In de server zit 2x een realtek NIC (RTL8139D chip) en in werkpc1 (W1) en werkpc2 (W2) zit ook zo'n kaart. Alle 3 pc's draaien W2K als besturingssysteem en maken gebruik van dezelfde driver, de "Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC" driver. Versie 5.621.304.2005 (04-03-2005)

Stats over hoe snel een file van 47.6mb gestuurd wordt:

Server -> W1 - 26s
Server -> W2 - 15s
W1 -> Server - 13s
W2 -> Server - 12s
W1 -> W2 - 12s
W2 -> W1 - 41s

Ik heb alles meerdere keren heen en weer gestuurd, en de tijden zijn redelijk gelijk gebleven over een aantal dagen heen.

Ik stuur veel files van de server naar W1, en ik snap niet waarom dit met slechts 15mbps gaat. Trouwens vind ik de snelste tijd van 12s ook langzaam, dat is +/- 30mbps voor een 100mbps netwerk. Ik heb ook al de drivers geprobeerd die bij de nic gegeven werden (unex nd10 drivers), maar dat hielp niet. Ik heb alles wat op mijn pc (W1) actief is, afgesloten, en nog blijft 't erg langzaam gaan.

Iemand die weet wat ik hier aan zou kunnen doen?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Je moet jouw bestand ook schrijven op de harddisk, dan is een snelhijd van 30mb/s reeel.
Het verschil in de snelheden zou met de hardware buiten je netwerk kaarten te maken kunnne hebben.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
en processor belasting met die realtek dingen

Dat dan weer wel......

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

check de duplex instellingen van de netwerkkaarten en test anders even met iperf (check google voor meer info)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:26

The Third Man

The Third Jellyfish

canonball schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:06:
Je moet jouw bestand ook schrijven op de harddisk, dan is een snelheid van 30mb/s reeel.
Het verschil in de snelheden zou met de hardware buiten je netwerk kaarten te maken kunnne hebben.
Ik weet niet met wat voor een schijven jij werkt maar ik denk eerder dat je 30 MB/s bedoelt, dat is zo'n 240 Mbit! We hebben het hier over een 100 Mbit netwerk dat nog niet eens 30 Mbit haalt!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Probeer ook eens een testtooltje uit

FAQ - Network Troubleshooting: Hoe meet ik de snelheid van mijn netwerkverbinding (b.v. netcps)

om de snelheid ZONDER diskaccess en overhead te meten. Dan weet je of het het netwerk is of een ander component uit je systeem. (Test ook eens zonder switch?)

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 05-05-2005 21:57 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1