Toon posts:

[X800 XT icm VF700] Aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie
Gistermiddag was ik de gelukkige eigenaar van een VF700-Cu fan van Zalman. Eindelijk een stille pc. Videokaart eruit, monteren en terug plaatsen. Stiller dan de standaard koeler, dat zeker. Niks aan de hand zal je zeggen? Dat klopt. Totdat ik de bios van mijn moederbord ging update. Van versie 1.4 naar 1.6 (MSI K8N Neo FSR). Nu kwamen de problemen, vooral bij 3D applicaties. Counter Strike: Source liep vast, evenals 3DMark05 en AquaMark. Beelden die echt vastliepen tot allemaal rare felle kleuren schietend door het beeld.

In eerste instantie dacht ik dat het aan de temperatuur lag van de nieuwe koeler. Ik gecontroleerd, alles zag er goed uit (35c om 54c). Voor alle zekerheid toch de standaard koeler erop gedaan icm met Arctic Silver 5 koelpasta. Het probleem bleef.

Het opstarten van de computer duurde ook langer, toen mij te binnen schoot om de bios eens te gaan resetten, gedaan. Alle problemen verholpen na langdurig 3DMark en AquaMark gedraaid te hebben.

Voordat ik de Zalman koeler weer monteer heb ik een aantal vragen voor de tweakers:

Vraag 1
Kan ik uit deze situatie concluderen dat de problemen door de nieuwe bios kwamen?

Vraag 2
Op deze afbeelding zie je de core open en bloot. Aan de binnenkant van de zilveren rand zie je 4 witte strepen staan. De hoeken zijn open, hier is gisteren een heel klein balletje koelpasta ingerold toen ik de oude koelpasta wilde verwijderen. Het balletje is nog wel zichtbaar, maar zit half onder de rand en moeilijk te verwijderen. Kan dit enig kwaad ivm met hitte vorming, ook als koelpasta op bepaalde componenten komt?

Vraag 3
Hoeveel koelpasta? Een druppeltje in het midden volstaat genoeg?

Vraag 4
Nog tips mbt tot het schoonmaken / monteren van koelers?

Verwijderd

Topicstarter
Owja, toen ik de VF700 verwijderde van mijn videokaart stond de tekst (die op de core staat) half in de koeler gemerkt.. normal?

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:14
TheFlyingV,

Er is een heel topic over de VF700, en wel Hier. Misschien kan je daar je vraag nog een stellen, daar zitten allemaal mensen met ervaringen met deze koeler.

[ Voor 6% gewijzigd door stevenP op 05-05-2005 20:45 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! D0ne, deze kan dicht!