KT7 bios UL ==> WW

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:32
Hi all ,

Ik zit even met een kleine vraag ,
Ik heb nu een UL-bios versie erin zitten , en ik heb gezien dat er een nieuwe bios versies beschikbaar zijn , zijn er al mensen bij wie dit goed is gegaan ??
ik heb zelf een duron 700 erop zitten en 256 MB Sdram PC133 ,
heeft het zin om te flashen of is het beter om te "don't try to fix what ain't broken "

bedankt

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Misterpc
  • Laatst online: 07:32
niemand een goede tip ??????????????????

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Je moet even searchen. Er waren een paar mensen die de nieuwe bios'en erg brak vonden, maar waarom precies weet ik niet. Ik hou 't lekker bij UL want alles loopt als een trein.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:17
De nieuwere biossen lijken voor en nadelen te hebben.

Voordelen:
-stabiliteit
-ondersteuning hardware (Highpoint bios)

Nadelen:
-snelheid minder
-problemen met USB

Als je systeem nu goed loopt, laat het dan zo. Als je echt zin hebt om wat te experimenteren kan je natuurlijk gewoon upgraden en mocht het niet beter lopen dan zet je het oude bios gewoon terug.
Wel ff een backup van je software maken :)

Verwijderd

Ik ben zo'n eikel die alle nieuwe biosjes erin flashed en heb tot nu toe altijd geluk gehad, het is nog nooit fout gegaan.
Maar mijn vraag is, heb je een probleem of werkt alles goed, als alles goed werkt en je bent niet zo'n freak als ik zo ik lekker bij UL blijven, volgens mij is dat nog steeds de beste want weet je bij ABIT lossen ze problemen op met een nieuwe bios maar gek genoeg komen er altijd weer een aantal bij (ze moeten daar toch ook bezig blijven).

Dus als je geen problemen hebt gewoon lekker laten zitten die UL bios

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:53
ik heb die nieuwstye beta (iets met 01) erop en die bevalt me perfect, overclocken gaat nog steeds net zo goed en verder no probs

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Renkie> Ik heb je laatst ook gezien met rete ideale RAID scores.. met dezelfde configuratie als ik...Dus jij lijkt me er verstand van te hebben...

Kun je eens ff aangeven wat jij allemaal aan drivers hebt lopen (bios, Via etc..)..? (Als ik op KT7-raid en drivers zoek.. krijg ik veeeel hits.. maar niks zegt me wat nou ideaal is)

Wil je me dat misschien ff mailen ook? Want ik ben benieuwd!

• nOLoGIc
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ik heb tot nu toe (na de eerste pogingen aan die-hard tweakers over te laten) bijna alle "beta" bios'en geflashed. Vooral om de laatste raidbios (en dus ook drivers) te kunnen gebruiken.

Ik heb nu WW draaien en doet het goed. Fixed een aantal bugs. Ik heb veel gepiep gehoord van mensen die niet meer kunnen oc'en, maar dat is hun fout denk ik! M'n TB800 draait nog steeds prima op 1000 en noname geheugen op max settings.

Lees wel ff de release notes!!! Er zit in WW een cpu-fan1-low 10sec shutdown beveiliging, dus als je geen fan met rpm-signal op fan1-connector hebt dan moet je ff wachten tot WZ ofzo final is (daarin is 't uit te schakelen en staat ie default ook uit).

Lees voor het flashen de info hier door (zo'n beetje alle info voor KT7 staat er!):
http://www.apushardware.com/faqs/kt7faq/faqbios.html

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 15:30
Ik zou de bios die je hebt laten staan want
die ww versie is extreem beveiligd, als de koeler te snel of te langzaam is:
<- 2000 RPM = In 10 sec. pc uit
-> 5000 RPM = In 10 sec. pc uit
Ik zou het niet doen tenzij je zeker weet of het werkt.

Verwijderd

Die nieuwste BIOS (WZ-b01) heb ik geflashed.

Vanaf dat moment kan ik mijn DRAM hoger krikken en tevens kan ik nu CAS2 op CAS3-geheugen instellen zonder problemen.

Hij draait nu al een week zonder problemen en loeisnel (3Dmark=> 6020; Sandra mem: 515/589 ; memspeed: 243

• Dukey
  • Laatst online: 30-08 09:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Kennen jullie het Windows flash-menutje van Abit al?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

RAID-0> vertel!

En zet gelijk ff je ervaringen op gathering.tweakers.net/showtopic/103834

Verwijderd

He covenhof,

Cas 2 is sneller dan cas 3.......|:(
Pagina: 1